مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: امسال مبلغ پنج هزار و 810 میلیارد ریال مالیات از مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی استان وصول شده است.
کد خبر: ۳۶۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 24 January 2017


 تابناک آذربایجان غربی - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: امسال مبلغ پنج هزار و 810 میلیارد ریال مالیات از مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی استان وصول شده است.


 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یعقوب مزرعه لی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سلماس افزود: این میزان مالیات وصول شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: تا آخر دی سال جاری میزان مالیات های وصولی نسبت به میزان پیش بینی شده 92 درصد تحقق یافته است.
مزرعه لی گفت: در این مدت میزان مالیات مستقیم سه هزار و 720 میلیارد ریال و میزان مالیات غیرمستقیم (ارزش افزوده) 2 هزار و 90 میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 2 هزار و 751 مودی جدید مالیاتی در استان شناسایی شده است، افزود: در این مدت 940میلیارد ریال برای عمران شهری و روستایی به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل وصول مالیات کمک شده است.
وی افزود: طرح جامع مالیاتی که از 2 سال قبل در تمامی نقاط استان آغاز شده است، هم اکنون ادامه دارد و در قالب آن سیستم مالیاتی مکلف شده است تا با تمامی سامانه های دستگاه های پولی، بانکی، هویتی و اقتصادی برقراری ارتباط کند و با اخذ اطلاعات آنها ارائه خدمات به مودیان مالیاتی را تشکیل و مالیات های واقعی و عادلانه مطالبه کند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: در جهت اجرای طرح جامع مالیاتی ظرف 2 سال گذشته حدود 80 میلیارد ریال بابت بسترسازی، نرم افزار و تجهیزات لازم در این استان هزینه شده است که امیدواریم با ادامه این طرح مالیات های عادلانه و مطلوب تری از درآمد های مردم اخذ شود.
وی اظهار کرد: اجرای طرح جامع مالیاتی همچنین از طریق کمک به ایجاد روندهای اقتصادی شفاف در اقتصاد، بستر مناسبی برای تسهیل عضویت کشور در سازمان ها و صندوق های پولی و مالی بین المللی ایجاد می کند.
به گفته مزرعه لی میزان مالیات وصولی در نه ماهه سال جاری در شهرستان سلماس 95 میلیارد ریال بوده که با رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، این شهرستان را به رتبه هشتم در بین شهرستان های استان رسانده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر کمک به راه اندازی هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در سراسر کشور گفت: مقرر شده است تا 424 واحد تولیدی در سطح استان با استفاده از منابع داخلی بانک ها و پنج هزار و 610 میلیارد ریال تسهیلات، واحدهای خود را راه اندازی و به چرخه تولید بازگردانند.
وی ادامه داد : در سال جاری با برگزاری 66 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط و بانک های عامل استان تاکنون 400 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در آذربایجان غربی موفق شده اند تا از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند و این امر باعث افزایش ظرفیت تولید، افزایش سطح اشتغال و تثبیت اشتغال گذشته در استان شده است.
معصوم علی اکبری افزود: با ارائه این تسهیلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال هم که با ظرفیت پایین فعالیت می کردند، توانستند با افزایش ظرفیت به کار خود ادامه دهند.
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی در سلماس ، در این جلسه فرماندار شهرستان سلماس و چند نفر از نمایندگان واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی در سخنانی مشکلات مالیاتی شهرستان سلماس را مطرح کردند و حل این مشکلات را خواستار شدند.
برچسب ها: مالیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار