سعادت در نخستین جلسه کارگروه نامگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری و عوارض جغرافیایی استان :
سعادت در نخستین جلسه کارگروه نامگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری و عوارض جغرافیایی استان که در محل استانداری ترتیب یافت ، بر حفظ هویت نام های جغرافیایی که در حکم شناسنامه کشور ، ملت و بخش مهم از فرهنگ ، تاریخ و ارزش های معنوی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده اند تاکید نمود.
کد خبر: ۳۶۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، سعادت در نخستین جلسه کارگروه نامگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری و عوارض جغرافیایی استان که در محل استانداری ترتیب یافت ، بر حفظ هویت نام های جغرافیایی که در حکم شناسنامه کشور ، ملت و بخش مهم از فرهنگ ، تاریخ و ارزش های معنوی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده اند تاکید نمود.

سعادت افزود: تغییر نام واحدهای جغرافیایی فقط در موارد استثنایی و آن هم با در نظر گرفتن همگرایی ، وحدت ملی و با حفظ ریشه و هویت تاریخی و فرهنگی مجاز است .

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و دبیر کارگروه نامگذاری استان نیز در این جلسه به تشریح دستوراتلعمل جدید نامگذاری تقسیمات کشوری پرداخت و گزارشی از تشکیل کارگروه نامگذاری در 17 شهرستان استان خبر داد و گفت : در تمام شهرستانهای استان کارگروه نامگذاری تشکیل و احکام اعضای کارگروههای شهرستانی و استان برای مدت دو سال صادر شده اند .

رادفر افزود : اعضای کارگروه های شهرستانی و استان عمدتا از اساتید و مدرسان دانشگاهها در رشته های تاریخ  ، ادبیات، علوم انسانی و جغرافیا هستند که به پیشنهادات نامگذاری و یا تغییر نام که در شهرستانها تصویب و به کارگروه استانی ارسال شده اند بررسی و تصمیم گیری می کنند.

درادامه این جلسه پیشنهادات کارگروههای نامگذاری تعدادی از شهرستانها در مورد تغییر و یا اصلاح نام تعداد 16 روستا و یک شهر مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت که تعدادی از این پیشنهادات شهرستانها در کارگروه نامگذاری تایید و جهت بررسی و طی مراحل قانونی به وزارت کشور ارسال خواهد شد و تعدادی هم جهت بررسی کارشناسی به جلسات  بعدی موکول شد.

گفتنی است بر اساس ماده 13 قانون تعاریف ، ضوابط تقسیمات کشوری ماده 21 آئین نامه اجرایی هر گونه نامگذاری و تغییر نام عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری ، اعم از روستا ، شهر ، بخش ، شهرستان ، عوارض طبیعی ، جزایر ، بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران می باشد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار