وضعیت بغرنج تر از «ماه تی تی» را می توان در ماجرای تولید فصل دوم سریال «شهرزاد» نظاره کرد. مدت کسالت کارگردان این سریال در حال طولانی شدن است و همزمان برخی فیلمسازان پیشنهادهایی را به عوامل اصلی این سریال داده اند که اگر این توافق حاصل شود، از سرگیری تولید فصل دوم «شهرزاد» بسیار دشوار خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 14 January 2017
به گزارش تابناک:
همزمان با منتفی شدن روند تولید سریال «ماه تی تی»، دورنمایی برای ازسرگیری تولید سریال «شهرزاد» نیز متصور و به نظر می رسد کمردرد کارگردان «شهرزاد» بیش از انتظار افزایش یافته و قرار نیست بهبودی حاصل شود که استمرار تولید این سریال را تحقق ببخشد؛ اتفاقاتی که دورنمای چندان روشنی را برای تولید مجموعه های قوی و پرمخاطب در شبکه نمایش خانگی به تصور نمی کشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ سریال «شهرزاد» یکی از معدود سریال های موفقی بود که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و هرچند با توجه به رقم های اعلام شده پیرامون هزینه تولید و فروشش، درباره سوددهی این سریال تردید جدی وجود دارد، توانست در شبکه نمایش خانگی یک موج به راه بیندازد که برخی دیگر از سینماگران نیز سراغ سریال سازی برای این عرصه بروند و سرمایه گذاران تازه ای جذب این حوزه شوند. مشکل اما از همین حضور سرمایه گذاران تازه نشأت می گیرد که کار را به دشواری گرایانده است.
 
نفس حضور سرمایه گذاران غیرسینمایی در پروژه های سینمایی حتی در هالیوود نیز وجود دارد و اتفاق عجیبی است؛ اما در ایران شماری از این سرمایه گذاران که رقم های قابل توجهی با خود به سینما می آورند، منابع درآمدی شفافی ندارند. به همین دلیل، در میانه تولید سریال های شبکه نمایش خانگی و برخی فیلم های سینمایی، ایجاد مشکلات قانونی برای این سرمایه گذاران منجر به توقف تولید این مجموعه ها می شود؛ وضعیتی که هم اکنون برای سریال «ماه تی تی» به کارگردانی داود میرباقری با بازداشت سرمایه گذار این سریال پیش آمده است.
 
در روزهای اخیر، خبرهایی مبنی بر تحویل وسایل فیلمبرداری و منتفی شدن کامل تولید «ماه تی تی» منتشر شد که با سکوت عوامل این سریال عملاً تایید شد اما وضعیت بغرنج تر از «ماه تی تی» را می توان در ماجرای تولید فصل دوم سریال «شهرزاد» نظاره کرد. استمرار محبوس بودن محمد مهدی امامی سرمایه گذار و تهیه کننده این سریال با کمردرد حسن فتحی پیوند خورد و بدین ترتیب تولید این مجموعه برای هفته های متمادی تعطیل شد. در زمان تعطیلی این سریال تأکید فراوانی بر این مسأله بود که هیچ مشکلی در مسیر تولید «شهرزاد» وجود ندارد و صرفاً با توجه به توصیه پزشکان، فتحی باید برای مدتی استراحت کند.
 
آیا کمردرد کارگردان «شهرزاد» به درازا می کشد؟! 
این مدت در حال طولانی شدن است و همزمان برخی فیلمسازان پیشنهادهایی را به عوامل اصلی این سریال داده اند که اگر این توافق حاصل شود، ازسرگیری تولید فصل دوم «شهرزاد» بسیار دشوار خواهد شد. هرچند برخی عوامل این سریال تأکید کرده اند در روزهای پیش روی، شاهد آغاز روند تولید «شهرزاد» خواهیم بود و گفته شده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بعید نیست کمردرد فتحی بیش از اینها طولانی شود و کسالت به این کارگردان حرفه ای اجازه تولید مابقی این سریال را ندهد!
 
پس از توقف تولید این سریال، محمدرضا محدث خراسانی، قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به اینکه نقش محمد امامی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان چه بوده، به فارس گفته  بود: آقای امامی برای اینکه فیلمی تهیه کند، با آقای غندالی (مدیرعامل بازداشتی صندوق ذخیره فرهنگیان) رابطه ایجاد کرد و از وی بین هزار تا هزار و سیصد میلیارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست این مبلغ را برگرداند و الان در زندان است.»
 
قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرده بود: «بانک‌ها چنین وامی را به کسی نمی‌دادند و اگر پرداخت می‌کردند برای هر فرد معادل ۱۵۰ درصد ملک می‌خواستند. پس این افراد به جاهایی می‌روند که می‌توانند نفوذ کنند؛ به عنوان مثال، آنها اعلام می‌کنند که اگر این فیلم در آینده تولید شد، برای نمونه ۲۰ درصد به شما سود می‌دهیم و در قرارداد این طور امضا می‌کنند و وثیقه‌ای نیز ندارند که البته باید بدانیم فیلم جزو وثیقه نیست.»
 
پس از این موضع گیری، احتمالاً نگرانی های سازندگان این سریال درباره بازگشت سرمایه و فروش فصل دوم افزایش یافته، چرا که موضع گیری شفاف این مقام مسئول که دقیقاً منبع مالی شهرزاد را سرمایه معلمان خوانده بود، شبهه درباره سلامت مالی این سریال را تأیید کرده بود. بر این اساس اکنون مشخص نیست حتی در صورت تولید این سریال، چه سرنوشتِ اقتصادی در انتظارش خواهد بود. به نظر می رسد «شهرزاد» نخستین سریال شبکه نمایش خانگی خواهد بود که به رغم موفقیت، بدون حاشیه به پایان می رسد اما این ارزیابی تغییر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار