به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در آئین بزرگداشت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی که با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برپا شد، افزود: ارتباط صمیمانه رهبر معظم انقلاب با آیت الله هاشمی از سال 1336 آغاز شده بود و نزدیک به 6 دهه ادامه داشت و این دوستی و همراهی بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و گفته های آیت الله هاشمی مورد اشاره قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برخی موارد و اقدام های برخی افراد خنّاس در ایجاد اختلاف بین رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز باعث نشد این شخصیت بزرگوار از مقام معظم رهبری جدا شود.

وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی در زمان امام خمینی (ره) نیز سمت های مهمی را در کشور در دست داشتند که از جمله آنها فرماندهی جنگ، عضویت در شورای انقلاب و حضور در جمع اعضای حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز بود.

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را عالم عامل و مجاهد خستگی ناپذیر عنوان کرد و ادامه داد: این شخصیت بزرگوار کسی بود که تمام عمر خود را برای سرافرازی ایران اسلامی صرف کرد و برای پیروزی و موفقیت این انقلاب، زحمت های زیادی را متحمل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی پیش از انقلاب در 19 سال مبارزه خود تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هفت بار دستگیر شد و 4.5 سال در زندان رژیم ستمشاهی به سر برد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: پیش از انقلاب نیز آیت الله هاشمی زحمت های زیادی را در مبارزه با رژیم پهلوی تحمل کرد ولی از مسیر انقلاب خارج نشد.

به گزارش ایرنا، در این آئین جمع کثیری از مردم قدرشناس ارومیه با حضور در مصلای امام خمینی (ره) برای روح مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمت و غفران الهی مسالت کردند.

در این مراسم علما، روحانیون اهل تسنن و تشیع، علمای مسیحی ساکن در آذربایجان غربی، مسئولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

نظیر این آئین نیز در دیگر شهرهای آذربایجان غربی با حضور پرشور مردم برگزار شد.