جمعی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان از مردم آذربایجان غربی برای حضور درمراسم و آیین بزرگداشت ارتحال آیت ا.‌‌.. هاشمی رفسنجانی دعوت به عمل آوردند.
کد خبر: ۳۵۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 10 January 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی به دنبال اعلام رسمی برگزاری مراسم ترحیم و آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی،  جمعی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان، از مردم آذربایجان غربی برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوردند. 
بنا به این گزارش، عباس خورشیدی رئیس بنیاد باران استان آذربایجان غربی و عضو هیات مدیره بنیاد ملی فرهنگ و هنر آذربایجان ، در متن پیام دعوت خود چنین گفت: 
پیام دعوت برخی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان از مردم آذربایجان غربی برای حضور درمراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی
  
((به نام خدای رحمان و رحیم )) 
بادلی شکسته و چشمانی اشکبار در مجلس ترحیم و بزرگداشت مجاهد نستوه و استوانه انقلاب حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که  روز چهارشنبه ۹۵/۱۰/۲۲ در مصلی ارومیه  برگزار خواهد شد شرکت خواهیم کرد.
تکریم و تجلیل از هاشمی ، یار با صلابت امام راحل و همراه و همدل مردم ونماد عقلانیت و اعتدال وظیفه ای است همگانی.
به عنوان شهروندی علاقمند به اعتلای کشور و نظام ، از همه دلبستگان به ایران عزیز و انقلاب دعوت میکنم در این مراسم شرکت نمایند.  

همچنین محمد خزائی مشاور جوانان استاندار آذربایجان غربی و رئیس فرهنگسرای جوان ارومیه با انتشار پیامی از مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت به عمل آورد. متن پیام وی به این شرح می باشد :                                                                                                                       پیام دعوت برخی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان از مردم آذربایجان غربی برای حضور درمراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی                                                                           بسم الله الرحمن الرحیم
بار دیگر امروز مردم ایران به رسم ادب و معرفت یکی از خادمان راستین خود را در بدرقه ای باشکوه همراهی نمودند و تاریخ بر کارنامه اعمال این مردم قدرشناس و نیز خادم بزرگ ملت ایران، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(سلام الله علیه)برگ زرین دیگری افزود. 
و فردا در آذربایجان غربی این نوبت ماست تا برای قدرشناسی و ادای دین، و به پاس سالها مجاهدت و خدمت صادقانه و خالصانه مرحوم آیت الله هاشمی(سلام الله علیه) به این مرز و بوم، مراسمی باشکوه و در خور شأن و شخصیت والای آن فقید سعید را با حضور خویش رقم بزنیم. 
از این رو از آحاد جامعه و دوستداران آن عزیز سفر کرده، بویژه جوانان و دانشجویان دعوت می نماییم تا در مراسمی که راس ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می گردد حضور بهم رسانند.
اجرکم عندالله.   

فاطمه قنبرپور مشاور بازرگانی و حمل ونقل استاندار آذربایجان غربی ، عضو هییت نمایندگان‌ اتاق بازرگانی و فعال سیاسی-اجتماعی استان نیز با انتشار پیامی از مردم آذربایجان غربی برای شرکت در آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت به عمل آورد.
پیام دعوت برخی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان از مردم آذربایجان غربی برای حضور درمراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی
در متن پیام فاطمه قنبرپور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 ملت ایران همراه و پشتیبان دیگری را از دست داد.
فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه ایرانیان غم بار و ناراحت کننده بود . مجاهدت و خدمات صادقانه و خالصانه ایشان را هیچ ایرانی آزاده ای فراموش نخواهد کرد.
بدین وسیله ضمن تسلیت به خانواده مکرم ایشان و همه ملت ایران، از عموم مردم آذربایجان غربی بویژه از مردم ارومیه، دعوت می نماییم تا در مراسم بزرگداشت آن مرد بزرگ و سردار سازندگی که راس ساعت 10 صبح چهارشنبه در محل های اعلامی استانداری آذربایجان غربی و فرمانداریها (در ارومیه :مصلی امام خمینی(ره)) برگزار می گردد حضور بهم رسانند.
فاطمه قنبرپور

همچنین حمید منصورفر دبیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان آذربایجان غربی نیز با انتشار پیامی از ملت آذربایجان غربی برای حضور در آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت به عمل آورد.
 متن دعوت دبیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین آذربایجان غربی به شرح زیر می باشد:
پیام دعوت برخی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان از مردم آذربایجان غربی برای حضور درمراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی
 بسم الله الرحمن الرحیم 
 یاری از یاران صدیق امام و رفیق دیرینه رهبری از این دنیا، رخت بست و به دیار باقی شتافت و جمع یاران امام و انقلاب را در اندوهی سترگ فرو برد.
از نخستین طلیعه های مبارزات نهضت اسلامی، ایران اسلامی شاهد حضور شجاعانه و اثرگذار این روحانی بزرگ در عرصه های پرخطر و قبول دشواریهای آن بود و تأثیر شگفت آور وی از همان اوان جوانی نمود و شهود یافت چنان که با ترجمه کتاب « سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار»، تأثیر به سزایی در شناساندن مظلومیت فلسطین و ستمگری های استعمار وصهیونیسم هم در داخل کشور و هم در سطح بین الملل بر جای گذاشت.
  وی در طول عمر با خیر و پربرکت خود همواره ملت ایران را به وحدت و اعتدال دعوت می کرد و عجیب نیست که مرگش نیز موجب به نمایش در آمدن همایش بزرگ وحدت بود. امروز مردم ایران با حضور پر شکوه خود در مراسم تشییع جنازه ایشان ، نمادی از وحدت و وفاق را به نمایش گذاشت .
بدینوسیله ضمن تسلیت به بیت مکرم ایشان و رهبر معظم انقلاب، از عموم مردم استان آذربایجان غربی نیز دعوت می نماید با حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله که روز چهارشنبه در سطح استان برگزار می گردد حضور بهم رسانده و برای روح آن مرحوم طلب علو درجات و برای خانواده ایشان موجب تسلی خاطر گردند.
حمید منصورفر



پیام علی اکبر عسکری به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیر حزب اعتماد ملی آذربایجان غربی ضمن تسلیت درگذشت ايت الله هاشمی رفسنجانی از عموم مردم استان دعوت کرد تا در آئین بزرگداشت ایشان شرکت نمایند.
پیام دعوت برخی از مسئولین و فعالان سیاسی -اجتماعی استان از مردم آذربایجان غربی برای حضور درمراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی

متن پیام علی اکبر عسکری بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و صدیقین

انا لله و انا علیه راجعون

ملت شریف ایران؛

بار دیگر تاریخ این مرز و بوم فصلی غم بار را بر روی ملت شریف، آگاه و آزادیخواه ایران اسلامی گشود و کشور دوباره شاهد وداع با یکی از بزرگ مردان تاریخ خود شد.

اگر توصیه میرزا محمدتقی خان فراهانی (امیر کبیر) برای سرمایه گذاری صدساله، تربیت انسان بود، مادر گیتی همچون هاشمی رفسنجانی، فرزند اندیشمند و سیاست ورزی را به پدر پیر فلک ارزانی داشته بود.

هاشمی شخصیتی اصیل، عالمی آگاه و مبارزی خستگی ناپذیر بود، یار نهضت بود و زندگی او زنده بودن و حیات انقلاب را نوید می داد؛ در دفاع از میهن، نقشی برجسته و تاثیرگذار از خود بر جای نهاد؛ سردار بی ادعای سازندگی  لقب گرفت و در عرصه گسترش فضای علمی و دانشگاهی کشور، گام بلندی برداشت و در جایگاه پاسخگویی به مردم، از امتیاز بزرگ و ناب "جسارت اعتراف به اشتباه" برخوردار بود.

هاشمی سهم خود را بیش از استحقاقش از تهمت های ناروا و نابجا دریافت کرد و دریغ از لحظه ای درنگ، تردید و تعلل در تداوم مسیر دفاع از حقوق ملت و حقیقت آرمانهای انقلاب ...

هاشمی با تدبیر، خردورزی و اعتدال تا آخر در کنار ملت ماند و صدای رسای ملت بود.

اینجانب، ضایعه از دست دادن این فقیه فقید و ثلمه وارد شده بر کشور و جهان اسلام را به عموم مردم شریف ایران، مسلمانان جهان و به ویژه خانواده محترم و بازماندگان ایشان، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان صبر و شکیبایی خاندان محترم و برای آن عزیز سفر کرده بشارت و رضوان الهی را مسئلت می نمایم.
مراسم گراميداشت ياد و خاطره اين بزرگ  مرد تاريخ انقلاب و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  روز چهارشنبه (فردا)  از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در محل مصلی ارومیه برگزار خواهد شد.                                                                                                                        از عموم مردم شريف استان و حاميان دولت و جريان اصلاحات دعوت مي شود با حضور گرم و گسترده خود ، مراتب قدر شناسي خود را بنمايش گذاشته و ياد و نام  آن بزرگوار را زنده  نگهداريم.
 علی اکبر عسکری

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی

و دبیر حزب اعتماد ملی استان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار