بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «پاسخ تویوتا به تهدیدهای ترامپ»، «ارسال پرونده احمدمنتظری به دادگاه تجدیدنظر»، «انتقاد یک امام جمعه از شانتاژهای بی‌بی‌سی»، «نظر امام جمعه موقت تهران درباره دعوای رسانه ای مسئولان» ،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۵۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 06 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پاسخ تویوتا به تهدیدهای ترامپ

شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه امروز خود که روزنامه ژاپن تودی آن را منتشر کرده، تلویحا تهدید ترامپ را رد کرده و آورده است که تولید در مکزیک ارتباطی با تولید در آمریکا ندارد و به دلیل کارخانه جدید در مکزیک تولید در آمریکا کاهش نخواهد یافت. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


نظر حزب اعتماد ملی درباره استعفای کروبی

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: در جلسه امروز شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همه اعضای شورای مرکزی با استعفای حضرت آیت الله کروبی دبیرکل حزب مخالفت کردند. وی تاکید کرد: در جلسه امروز موضوع استعفای جناب آقای کروبی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و پس از استماع مباحث این استعفا بدون حتی یک رأی موافق رد شد. همه اعضای شورای مرکزی بر وفاق و انسجام تاکید دارند و انشاءالله ادامه فعالیت حزب با قوت ادامه خواهد یافت. اصلاحات نیوز این خبر را منتشر کرد.


تجمعی که بر اثر سوءتفاهم ایجاد شد

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در خصوص تجمع اعتراض آمیز حاشیه نشین های شهرک سعیدی که با آتش زدن لاستیک، جاده کرمان  کوهپایه را مسدود کرده بودند، اعلام کرد: این مساله ظهر امروز حل و جاده کرمان  کوهپایه باز شده است. وی، این  تجمع را یک سوءتفاهم دانست و افزود: در این مناطق مواردی در خصوص سرقت برق، گاز و آب مطرح است که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال بررسی است. با توجه به اینکه  تجمع و مسدود کردن جاده غیرقانونی بوده است، اما نیروی انتظامی با خویشتنداری با این افراد برخورد نموده و هیچگونه مشکلی ایجاد نشده است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


روایت آیت الله علم الهدی از اختلاط زن و مرد در خانواده‌های مذهبی

سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نمادهایی که از دروازه غرب به عنوان مدل تازه وارد کشور می‌شود و شوهای لباسی که دشمنان خدا تشکیل می‌دهند و موارد فسق و فجوری که به دست وابستگان غربی انجام می‌شود برای تهی کردن کشور از نیروی انسانی است. اختلاط میان زن و مردی که حتی متاسفانه در خانواده‌های مذهبی نفوذ کرده باید جدی گرفته شود. اختلاط زنان و مردان خطرناک است و جلسات خانوادگی و مهمانی‌های این چنین خطرناک است و منشا فساد در کانون یک خانواده متدین است. این آفت اختلاط باید از زندگی برداشته شود. برخی از سیاسیون از خدا بترسند، پیغمبر اینها را بازخواست می‌کند. همه هستی این قدرت‌یابی نیست که رسانه‌ای را در دست بگیرید و مشتی ولنگار را دور خود جمع کنید که به قدرت برسید. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


نمایندگان با قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی دیدار کردند

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید خبر از دیدار دو عضو حقوقدان این فراکسیون با قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی داد و گفت: روزهای گذشته ملاقات بسیار خوبی با قاضی صورت گرفت و در فضایی صمیمانه و خوب مشکلات و حاشیه‌های ایجاد شده به بحث گذاشته شد و تبادل‌نظر صورت گرفت. ما امیدواریم با توجه به فضای صمیمی روز گذشته هر چه زود‌تر این پرونده و حاشیه‌های آن حل شود.ایرنا این خبر را منتشر کرد.


ملاک برای تأیید صلاحیت‌ کاندیدای شورا ها فقط مراجع چهارگانه است

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون نظارت بر انتخابات شورای شهر در مورد شروع فعالیت این کمیسیون گفت: به طور معمول اولین برنامه ما تشکیل هیات نظارت در شهرستان‌ها و شکل گرفتن ساختار انتخاباتی در تمام کشور است که البته برخی از این فعالیت‌ها از قبل به صورت غیررسمی آغاز شده اما ما منتظر هستیم تا رسیدگی به برنامه ششم تمام شود و بعد از آن به طور کامل و رسمی فعالیت خود را آغاز کنیم. ملاک ما در بررسی صلاحیت‌ها مر قانون است و بر اساس آن هر شخصی که مشکلی در مراجع چهارگانه نداشت، می‌تواند برای انتخابات شورای شهر کاندید شود. هدف ما این است که در این انتخابات تمام سلایق در چهارچوب قانون اساسی بتوانند کاندید شوند و در نهایت شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


ارسال پرونده احمدمنتظری به دادگاه تجدیدنظر

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت در خصوص آخرین وضعیت پرونده معروف به فایل صوتی منتشر شده از سوی بیت آیت الله منتظری و پرونده فرزند این فرد گفت: با جریان مربوط به انتشار آن فایل صوتی برخورد جدی می شود. این پرونده همچنان مفتوح و مختومه نشده است. وی همچنین در خصوص پرونده احمد منتظری گفت: پرونده این فرد در حال حاضر در مرحله تجدید نظر است اما در آینده نزدیک حکم صادره برای وی قطعی می شود. احمد منتظری فرزند آیت الله حسینعلی منتظری به دلیل انتشار یک فایل صوتی از پدرش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شده بود که بنا به گفته سایت این شخص، شش سال از این حبس درباره او اجرا خواهد شد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


فراکسیون‌های سیاسی مجلس ماهیت ژله‌ای دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: معتقدم حتی فراکسیون های سیاسی در مجلس هم یک ماهیت ژله ای دارند چون فراکسیون ها موضوعی شکل نمی گیرند بلکه براساس نوع تقسیم مناصب و جایگاه های سیاسی درون پارلمان تشکیل می شوند، به همین دلیل ماهیتا خیلی ژله ای هستند.فلاحت پیشه با بیان اینکه در ابتدای مجلس دهم فراکسیون هایی به وجود آمد اما بعد از آن عملا آرایش جدیدی اتفاق افتاد، افزود: یکی از مشکلات اصلی فراکسیون های مجلس شورای اسلامی این است که مثل حزب عمل نمی کنند، احزاب موضوعی و براساس شرایط مختلف در عرصه سیاسی کشور هستند و به فعالیت حزبی خودشان ادامه می دهند ولی فراکسیون ها بیشتر در مجلس براساس یکسری تقسیم مناصب سیاسی اعلام موجودیت می کنند.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.


روایت توئیتری مشاور روحانی درباره بدهی‌های بابک زنجانی

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در توییتر خود درباره بدهی بابک زنجانی و میزان پرداخت آن نوشته است.

نظر حزب اعتماد ملی درباره استعفای کروبی/ روایت آیت الله علم الهدی از اختلاط زن و مرد در خانواده‌های مذهبی/ روایتی جدید از میزان بدهی‌های بابک زنجانی/ ارسال پیامک حذف یارانه برای ۳ میلیون نفر دیگر

انتقاد یک امام جمعه از شانتاژهای بی‌بی‌سی

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: هر وقت صحبت از حجاب و كنسرت ميشود يا صحبتها و انتقاداتي درباره بيدينيها ميشوند، بيبيسي حرفهاي را جورواجور نقل ميكند و بعد هم روزنامههاي پيرو آنان حرفها را نقل ميكند و بعد هم برخي سايتها، دشمن دلش ميخواهد كه ما مسير بيديني را طي كنيم،چون ميدانند كه اگر زنها به فساد كشيده شوند جامعه به فساد كشيده ميشود، همان طور كه اگر زنان صالح باشند، جامعه اصلاح ميشود، از دامن زن مرد به معراج ميرود، زن مسلمان خوب و زن متدين، ‌خيلي مهم است.آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به جايگاه زن در اسلام و جامعه اسلامي تأكيد كرد: اسلام بالاترين مقام را براي زن خواسته و خواسته كه عزيز باشد نه اينكه طعمهاي براي مردان هوسباز باشد، اميدواريم كه دستورات اسلام را كاملا اجرا كنيم.


ردصلاحیت روحانی غیرممکن است

مبلغ خاطرنشان کرد: با تمام تلاشی که جناح رقیب در جهت تخریب دولت انجام می دهد اما رقیب جدی برای رقابت با حسن روحانی در انتخابات پیش رو ندارد. رهبرد اصلی آن ها مایوس کردن مردم است تا مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند و در این صورت شانس پیروزی داشته باشند. معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات، افزود: با این سیاه نمایی ها می خواهند مردم را مایوس کنند. حتی برخی کار را به جایی رسانده اند که می گویند روحانی را رد صلاحیت کنیم. منتها این عده نمی دانند که رییس جمهور از اقبال عمومی برخوردار است و چنین امری محال است اتفاق بیفتد.وی گفت: البته شکاف و اختلاف بین اصلاح طلبان هم خطرناک است به گونه ای که رفتارهای ما نباید به خود زنی تبدیل شود. وحدت کلمه و اجماع میان اصلاح طلبان رمز موفقیت آن ها بوده است. در زمان دولت قبل کشور در حال سقوط بود و متاسفانه بسیاری به اشتباه از دولت سابق حمایت می کردند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است


3 هزار میلیارد تومان در دولت قبل ناپدید شد

عابدی با اشاره به اینکه حقوق های نجومی در پی وضع قوانین نادرست گذشته به برخی از افراد پرداخت شده است، اضافه کرد: درحال حاضر کل حقوق های نجومی مسترد نشده یک میلیارد تومان است که در مقابل سه هزار میلیارد تومانی که در دولت قبل ناپدید شده، رقم بسیار ناچیزی است اما مخالفان، موضوع حقوق های نجومی را بسیار برجسته اما ناپدید شدن سه هزار میلیارد تومان در دولت قبلی را مخفی می کنند . نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا آوردن تابلوی حقوق های نجومی از سوی مخالفان دولت برای فرار از پاسخگویی به عملکرد گذشته آنهاست، افزود: سؤال های زیادی از عملکرد دولت قبل در هشت سال تصدی آنها، باقی مانده که هنوز جوابشان دریافت نشده است. این مطلب در ایرنا منتشر شده است.


ناگفته های یک وزیر از فوت همسر و فرزندش

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ناگفته هایی از فوت فرزند و همسرش را تشریح کرد.علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه سال 85 همسر و سال 86 فرزندش را از دست داد، گفت: گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که فکر می‌کنید که دیگر زندگی برایتان مفهومی ندارد، من در آن دوران سخت، بیکار هم شده بودم.وی اضافه کرد: از بیماری سرطان همسرم دیر مطلع شدیم اما هرچه داشتیم گذاشتیم و مراحل معالجه او را به طور کامل انجام دادیم، اما متاسفانه او فوت کرد.ربیعی در خصوص فوت فرزندش نیز اظهار کرد: ماه رمضان عابربانکم را به پسرم دادم تا به دوستانش در فرحزاد افطاری بدهد، باتوجه به اینکه عادت داشتیم تا خوردن شام را به ساعت های پایانی شب موکول کنیم به او گفتم: افطار که کردی شام را بیا خانه تا با هم بخوریم. وی ادامه داد: ساعتها از اذان گذشت و خبری از فرزندم نشد، به فرحزاد مراجعه کردم و هرچه گشتم او را پیدا نکردم. اتفاقی به کلانتری رفتم، آنها گفتند فردی را که تصادف کرده بود، لحظاتی پیش به بیمارستان حضرت رسول اکرم انتقال دادیم؛ با توجه به اینکه عابربانک من در جیب او بود فرزندم را به نام "علی ربیعی" در بیمارستان پذیرش کرده بودند، او 21 روز در بیمارستان در کما بود و بعد فوت کرد.وزیر کار اضافه کرد: بعد از گذشت یکسال از این حادثه راننده ای که با فرزندم برخورد کرده بود خود را به کلانتری معرفی کرد و دادگاهی شد که من با بخشیدن او،مانع از به زندان رفتنش شدم.


دولت یازدهم، دولت محرمانه‌هاست

انبارلویی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم دولت محرمانه‌هاست، تصریح کرد: آنها قرارداد نفت و قرارداد پژو را به صورت محرمانه می‌بندند که این برخلاف قانون اساسی و حقوق شهروندی است. لذا چنانچه دولت در این زمینه کوتاهی کند، مجلس باید به این مسأله رسیدگی داشته باشد.


نظر یک عضو جبهه پایداری در مورد نامزدی خانم‌ها برای ریاست جمهوری

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: برای ما مهم این است که اصولگرایان بتوانند برای معرفی کاندیدای ریاست جمهوری، به یک تصمیم برسند.وی ادامه داد: در مورد کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری، بحث رجل سیاسی و نظر شورای نگهبان مطرح است؛ اگر این مباحث مرتفع شود چه اشکالی دارد که یک خانم کاندیدا باشد. به هرحال خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. این عضو جبهه پایداری اضافه کرد‌: هرچند هنوز گزینه‌های مختلفی برای کاندیداتوری در بین اصولگرایان مطرح است اما اصولگرایان با یک نامزد می‌آیند.این مطلب در آنا منتشر شده است.


نظر امام جمعه موقت تهران درباره دعوای رسانه ای مسئولان

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما باید دغدغه دین داشته باشیم و اینطور نباشد که فکر کنیم تبلیغ دین فقط کار روحانیت است. خاتمی افزود: دشمن همچنین فضای مجازی را آکنده از تهمت و دروغ کرده است. از طرفی باید بدانیم دعوای رسانه‌ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست و باعث می‌شود دشمنان در تحلیل‌هایشان اعلام کند این دعواها نشان می‌دهد فساد در ایران سیستماتیک شده است.


علی دایی: دست بردارید، اینجا پادگان نیست!

سرمربی نفت تهران گفت: صدور حکم سریع علیه من تازگی ندارد.به گزارش باشگاه نفت تهران، علی دایی درباره رای صادره کمیته انضباطی گفت: هیچ وحدت رویه‌ای در تصمیمات کمیته انضباطی نمی‌بینم. کسانی هستند که کنار زمین دست به یقه شده‌اند اما به رغم گذشت چند هفته هنوز حکم نهایی صادر نشده است. همچنان در حال بررسی هستند و می‌گویند پرونده مفتوح است اما رای درباره من را در سریع‌ترین زمان ممکن صادر می‌کنند بی‌آنکه حق دفاع برای من قائل باشند. من هم بلدم بازی کنم و با اعتراض های به اصطلاح مدنی همه چیز را زیر سوال ببرم. کاری دارد در واکنش به تبعیض، تناقض‌های اثبات شده و یک بام و دو هواها در یک بازی من و همه نیمکت‌نشین‌ها نود دقیقه پشت به زمین بایستیم؟ فکر می‌کنید بازخوردش در سطح دنیا از این آرای فدراسیون کمتر است؟ برانکو یک کلام انتقاد از برنامه‌ها کرده. سریع احضارش می‌کنند. پس آزادی بیان در این فوتبال یعنی چه؟ هر کس حرف زد احضار می‌شود؟ دست بردارید. اینجا پادگان که نیست فوتبال است.


ارسال پیامک حذف یارانه برای ۳ میلیون نفر دیگر

علی ربیعی در برنامه تلویزیونی دست‌خط که از شبکه پنج سیما پخش می شود، از حذف یارانه 4 میلیون نفر تاکنون خبر داد و گفت: حدود 7 میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.

وی با بیان اینکه برای سه گروه پیامک داده ایم افزود:گام بعدی دولت حذف یارانه 3 میلیون نفر دیگر است.وزیر رفاه درباره خط فقر هم با بیان اینکه نمی توانم خط دقیق فقر را بیان کنم گفت: 50 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل دستمزد 820 هزار تومان را می‌گیرند اما نمی‌توان این حداقل دستمزد را به عنوان خط فقر اعلام کرد.


پاسخ دولت به خبر ورود تجهیرات شنود به ریاست جمهوری

مرتضی بانک عصر جمعه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری افزود: من مطئنم که آقای رییس جمهوری با همه قوت و قدرت در مجموعه ریاست جمهوری و در محل اصلی ریاست جمهوری همواره حضور داشته و فعالیت می کنند و نیازی به حضور در مکان های مختلف و متنوع ندارند.به نوشته ایرنا، معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی داند این صحبت ها با چه رویکرد و براساس چه نشانه هایی است، ادامه داد: هرکاری در مسایل امنیتی نهاد ریاست جمهوری شده با هماهنگی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت گرفته و قطعا تخلف نبوده است. معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری حضور نداشتن رییس جمهوری در نهاد را رد کرد و درباره ورود تجهیزات امنیتی به آن مجموعه نیز گفت: مسایل امنیتی نهاد با هماهنگی سپاه و وزارت اطلاعات انجام می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار