دکتر امین بابازاده سنگر :
برخی تصور می کنند انتخابات شورای شهر کنکور سراسری میباشد/تصمیم ورود نگرفته ام ولی از چهره های فرهنگی و دانشگاهی جوان حمایت خواهم کرد.این مصاحبه در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۵ در دفتر خبرگزاری اطمینان نیوز انجام گرفته است که می توانید متن کامل این مصاحبه را در ادامه مطالعه کنید.
کد خبر: ۳۵۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 03 January 2017
تابناک آذربایجان غربی:‌
   دکتر بابازاده در پاسخ به سوال خبرنگار اطمینان نیوز در رابطه با انتخاباتی که در گذشته برگزار شد فرمودند: باید عرض کنم که بنده اولین بار در سن ۱۴ سالگی بودم که احساس تکلیف کردم. باری دیگر دوستان و دانشجویان عزیز و هم چنین همکاران دانشگاهی و اطرافیان جمع شدند وگروه های هزار نفری در پنج گروه مختلف در محیط مجازی تلگرام ایجاد کردند که با تلاش ادمین هایی که خودجوش این کار را انجام داده بودند هر لحظه تعداد این هزاران نفر حفظ می شد. من احساس کردم "نه” گفتن من به این افراد خوب نیست و از طرفی چنین برنامه ای هم نداشتم و هدفم این بود که در محیط دانشگاهی باشم و در عرصه دانشگاه و سنگر دانشگاه خدمت کنم. ولی خوشبختانه با دیدن این دعوت احساس کردم که باید حضور داشته باشم  و آن امیدی که در جوانان است را نباید نا امید کنم. بلاخره از هیچ کس نباید امید را گرفت و این باعث شد که من به این دعوت بله گفتم. بنابرین با حس تکلیف بخاطر ناقص نماندن کار از همکاران دانشگاهی و اساتید دانشگاهی بنام در رشته های مختلف که سوابق اجرایی و هم سوابق علمی دارند خواهش کردیم و جمعی سی نفره از اساتید ایجاد کردیم شروع به تدوین برنامه خاصی برای یک نماینده مجلس نمودیم. اصولا من به فکر فردی تکیه نمی کنم. در تمامی کارهای اجرایی خود من تصمیم می گیرم ولی بر اساس فکر جمع. چون مجلس جایی است که با توجه به نامش نیازمند خرد جمعیست. و با تکیه بر دوستان دانشگاهی و هم چنین افرادی که در جامعه بودند: تعدادی کسبه، تعدادی از روحانیون اجازه گرفتیم و وارد عرصه شدیم. در این زمان متاسفانه بخاطر اینکه من در خارج از ایران تحصیل کرده بودم استعلامات بنده از خارج از ایران به موقع نرسید و با عدم احراز مواجه شدم و سعی نمودیم با اجازه از عزیزان از ادامه کار انصراف دهیم. بعد از این اتفاق همیشه برای من این سوال دغدغه بود که آیا خدمت به مردم و خدمت به جامعه واقعا باید از طریق مجلس اجرا شود؟ آیا من باید حتما نماینده مجلس باشم تا بتوانم به ملتم، دانشجویانم، دوستانم و خانوادم کمک کنم؟ اینها همیشه در ذهن من بود و به این جواب رسیدم که هرجا توانستم گره گشا باشم آنجا باید خدمت کنم.
در این مدت هم دوستان برای ورود من به انتخابات شورای شهر اصرار داشتند و با من تماس های فراوانی داشتند و از من دعوت کردند که وارد این عرصه شوم. تا الان به همه آنها گفتم که سعی دارم در این انتخابات کمک کنم و تصمیمی برای ورود ندارم. وقتی افراد بهتری از خودم در اینجا میبینم و فضا جوری است که ما می توانیم به افرادی که تلاش و صداقتشان را قبلا نشان دادند به آنها کمک کنیم تا یا ابقا شوند یا وارد شورای شهر شوند. این را بر خود مناسب می دانم که به آنها کمک کنم، تا اینکه خودم وارد عرصه شوم.
ایشان در پاسخ به سوال خبرگزاری اطمینان نیوز در مورد این که جامعه دانشگاهی درباره انتخابات متاسفانه بعضا با تحریم مواجه می شوند و بخاطر اینکه سطح فکری بالاتری نسبت به سطح عمومی کشور دارند با تحریم مواجه می شوند. و گاها باعث می شود که افراری وارد عرصه شوند که انتظارش را نداریم فرمودند خوشبختانه این دوره دوستانی که با من تماس داشتند اکثرا دانشگاهی هستند. البته سوای افرادی که در کارهای اجرایی خود لقب دکتر گرفتند و بعدا دکتر شدند. واقعا افرادی تحصیل کرده و با علم و توان اجرایی بالا با من تماس گرفتند و این جای امیدواری است که من به افراد دانشگاهی کمک کنم. همانطور که خودتان هم مطرح کردید افراد دانشگاهی دیدشان بازتر است و مسائل را اول تحلیل می کند و سعی نمی کنند که با آزمون خطا جلو روند. و بزرگترین نکته مثبت دانشگاهیان  این است که قابل تعامل هستند و با افراد مختلفی مواجه اند و قشرهای مختلف این را می شناسند. و قطعا ورود دانشگاهیان به عرصه مدیریت شهری یکی از بزرگترین نقاط مثبت می باشد که ما مردم ارومیه این بار می توانیم به سمت آنها برویم.
دکتر بابازاده همچنین در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از انتخابات این دوره چیست؟ آیا شوراها یک دست خواهند شد یا دو دسته خواهند شد و یا مستقل هایی که در دو جناح نیستند؟ فرمودند : اولا شورا جایی است که باید فرای جریان های سیاسی به فکر توسعه شهر باشد ولی مطمئنا در شهری مثل ارومیه ما نمی توانیم به وضوح بگوییم که یک دست خواهند بود. متاسفانه ما با مباحثی مواجه هستیم که با حزب بندی ها و تعصبات بیجا به توسعه شهر لطمه می زنند.
یک دستی هم مزیت و هم مضرات خودش را دارد. وقتی ما صدا و نظر مخالف را نمی شنویم این باعث می شود که ما همیشه با یک فکر جلو رویم که احتمالا درست بودن آن جای بحث دارد. ترکیب شورا نباید یک دست باشند ولی افراد با دید افراطی با افرادی که مصالح شهر را فدای مصالح جناحی می کنند باید مردم از حضور این افراد جلوگیری کنند.
همچنین ایشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موفقیت دولت در این استان را چگونه می بینید و هم چنین هم زمانی انتخابات شورا و ریاست جمهوری را چگونه تحلیل می کنید؟با بیان اینکه قطعا هر کار اجرایی نواقص و مشکلاتی دارد بیان داشتند که این دولت وارث بسیاری از مشکلات است که از دوره قبل بجا مانده است. که زیر بسیاری از فشارهاست. عهدشکنی هایی که آمریکا کرده است در بحث برجام، مشکلات فروش نفتی بخاطر کاغذ پاره برشمردن تحریم ها ، عدم اعتماد مردم به وعده های انتخاباتی در مورد دریاچه ارومیه و یا بهره وری افرادی که خودشان را منتصت و مرتبط با دولت می دانستند و نشان میدادند و در این مدت کارشکنی کردند سوای حقوق های نجومی که میراث دولت قبلی هستند، باعث شده است که ملت و مردم کمی اعتمادشان نسبت به دولت کمتر شود ولی خوشبختانه این دولت با اینکه جوان گرایی نکرده است ولی از با تجربه ترین افراد در سمت های اصلی و رده بالا استفاده کرده است و این یک نقطه قوت است. چون می توانند با اتکا به تجربه و دانش این افراد که امتحانشان را حتی با آزمون خطا پس دادند در انتخابات بعدی موفق شوند.
در مورد همزمانی انتخابات می توانم بگویم که صد درصد همزمانی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت یعنی هم انتخابات شورا تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات ریاست جمهوری تحت الشعاع انتخابات شورا. تا جایی که شاهد خواهیم بود افرادی ظهور خواهند کرد که خود را به این جناح، به آن جناح و هم به دولت نسبت خواهند داد. اینجا مردم باید هوشیارتر عمل کنند. به عنوان یک شهروند ایرانی و یک فرد از ارومیه گوشم پر شده از وعده های الکی. زندگی من پر است از تجربه  بسیاری از نا امیدی های خودم و دوستانم که همش بخاطر باورهای صادقانه ما به وعده های نا صادق افراد بوجود آمده است. و این تجربه باید باعث شود که این بار در شورای شهر و تمام اتفاقات پیش رو ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن خطا است گوشواره گوشهایمان و ملکه ذهنمان کنیم.
دکتر امین بابازاده سنگر در پاسخ به این سوال که چرا این دوره شرکت نمی کنید بیان داشتند که اولا خدمت به مردم ملزم این نیست که نماینده باشیم. می خواهم جمله ای بگویم و نمیدانم تحلیل افراد داخلی چیست؟ بخاطر اینکه افراد حس نکنند که من از جناح خاصی طرفداری می کنم به همین دلیل مثال داخلی نمیزنم. مثال خارجی می گویم. در این مدت فکر کردم و افراد و جوانان دوروبرم باعث شدند من به این نتیجه برسم که من در زندگی میخواهم استیو جابز باشم نه اوباما. البته این یک مثال است و نه نشان غرب زدگی من. میخواهم استیو جابز و یک کار آفرین باشم، فکر کنم با این دید مشکلات بیشتر حل شود. گاها اونهایی که می خواهند کاندید شوند هیچ نمی دانند شورای شهر یعنی چه و اصلا این شورا در کجای شهر واقع است.
 انتهای مصاحبه /
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامبیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با سلام
دکتر بابازاده واقعا حرف دل خیلی از مردم و جوانان این شهر رو زدین کاش نمایندگان ما این بینش شما رو داشتند
خسته نباشید
ممنون از عوامل تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار