کد خبر: ۳۳۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 27 November 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در رابطه با حادثه قطار تبریز-مشهد و واکنشهای اجتماعی بعد از آن یادداشتی به شرح زیر منتشر کرده است:
سوانح و حوادث طبیعی و دست ساز بشر به شکل روزمره رخ می دهند و متاسفانه تعداد زیادی از انسان ها در گوشه و کنار دنیا ، تحت تاثیر آنها قرار می گیرند. در کل بخشی از سوانح دست ساز بشر محصول خطای انسانی هستند. به همین خاطر هم با وقوع هر نوع حادثه ای متخصصین ایمنی فرایندهای موجود را بررسی و ارزیابی می کنند و استانداردهای خود را ارتقا می بخشند. با رشد فن آوری و استخدام آنها در امور روزمره مردم، مسائل مربوط به ایمنی هر روز مورد بازبینی قرار می گیرند و بدون تردید این نوع رخدادها مانع عدم استفاده از فن آوری نمی شوند. همیشه یک وجه تلخ رخدادها؛ آسیب و خسارات انسانی که به همین خاطر مسوولیت پذیری همه رده های مدیریتی ، در این حوزه بسیار مورد توجه است و به همین دلیل افکار عمومی نیز در این خصوص و به ویژه رسانه ها با حساسیت موًضوع را پیگیری می کنند. به همین دلیل هم سوانح طبیعی و یا دست ساز بشر که به طور طبیعی رخ می دهد؛ ماهیتا غیرسیاسی هستند اما مسوولین سیاسی باید موضوع را بر اساس استانداردها پیگیری بکنند. در این سانحه دردناک همه، به ویژه ما آذربایجانی ها متاثر هستیم ولی این که برخی بخواهند با رویکردی تخریبی موضوع را مسخ کنند و برای خود از این نمد کلاهی سیاسی و یا آبرویی کسب بکنند باید اذعان نمایم که از این آسیب دیدگان دارند سوء استفاده می کنند که عملی است غیر اخلاقی!
زیباترین رویکرد را در این خصوص رهبر معظم انقلاب داشتند که رویکردی علمی و اخلاقی به مدیریت سوانح و بحران ها می باشد. دوستان اگر اخلاق مدار هستند به موضع بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری در این مورد توجه نمایند. بهترین کار را مدیر عامل راه آهن کشور که مسوولیت کلان ولی مستقیم موضوع را داشتند انجام دادند و ضمن اعتذار از مردم ، استعفا نمودند و وزیر راه و شهرسازی نیز با استعفای ایشان موافقت کردند که در نوع خود و در دولت های بعد از انقلاب اقدامی کم نظیر بود. به جای آنه تخریبچی های بزرگوار به استقبال این اقدام ارزشمند و اخلاقی می رفتند باز برای آن امر مهم هم اما و اگر و اغلاط املایی و انشایی دست و پا کردند. آیا در عرصه سیاست به غیر از این نوع تصمیم گیری اقدام دیگری در سطح عالی متصور بود؟
افکار عمومی قضاوت بکند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار