حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي: عملیات طریق القدس يکي ازموفقیت آمیزترين عمليات بود که650 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال دشمن آزاد گردید و برای اولین بار رزمندگان به مرز بین المللی رسیدند.
کد خبر: ۳۳۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 25 November 2016
به گزارش تابناک استان آذربايجان غربي از خوي؛ حجت الاسلام شکوری درخطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته ، با تبریک هفته بسیج و با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در ملاقات با بسیجیان اظهار داشت :ولی امر مسلمین متکی بودن بسیج بر فهمیدن،دانستن و بصیرت،گستردگی دایره بسیج بر آحاد ملت و عدم وابستگی به جناح خاص،هماهنگی و هم افزایی در لایه های مختلف بسیج ،بسیج مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است و ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دو سطح رأس و بدنه بسیج از جمله سرفصل های مهم بسیج برشمردند و از مسئولان درخواست کردند در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهند.
وي درادامه  خدامحوری ،ولایت مداری ،حق گرایی ،ایثار در راه هدف ،دشمن شناسی و حضور در صحنه را از جمله ویژگی های بسیج برشمرد.
رزمندگان در عملیات طریق القدس به مرز بین المللی رسیدند
حجت الاسلام شکوری با اشاره به 7 آذر روز فتح بستان در عملیات طریق القدس گفت: این عملیات روز هشتم آذر سال 60 با رمز یا حسین(ع) در منطقه بستان و چزابه (قسمتی از دشت آزادگان)انجام شد وسعت منطقه عملیاتی 650 کیلومتر مربع بود هدف عملیات آزاد سازی بستان ،تنگه چزابه و 70 روستای منطقه بود. 
وي بابيان اينکه اين عملیات به صورت مشترک میان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی اتفاق افتادافزود: عملیات طریق القدس موفقیت آمیز بود 650 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال دشمن آزاد گردید و برای اولین بار رزمندگان به مرز بین المللی رسیدند.
سیره اخلاقی رسول خدا را به فرهنگ عمومی تبدیل بکنیم
خطیب جمعه با تسلیت 28 صفر رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت :تعلیم و تربیت ،اقامه قسط و عدل ،آزادی انسانها از یوغ ستمگران ،نجات بشر از ظلمات ،بشارت و انذار ،اتمام حجت ،رفع اختلافات ،دعوت به حیات و زندگی انسانی از جمله رسالت های مهم انبیا الهی می باشد.
 وي در ادامه با اشاره به سیره اخلاقی رسولخدا(ص) راستی و صدق گفتار،پایبندی به وعده ها و پیمان ها،امانت داری،علاقه و دلسوزی فوق العاده،اخلاص بی نظیر و کامل،احسان و نیکوکاری،عدم ترس از غیر خدا،توکل مطلق بر خداوند،نرمش و حسن خلق و محبت و پیروزی در آزمایش های سخت الهی را از جمله سیره عملی پیامبر برشمرد که باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنیم
حجت الاسلام شکوری با اشاره به 7 آذر روز وقف و آغاز هفته وقف نيزگفت:موضوع وقف یکی از موضوعات اساسی در دین مقدس اسلام است روایات متعددی از رسول خدا(ص) و ائمه در مورد توصیه به وقف وارد شده است.
وي در اين راستاادامه دادفقها از صدر اسلام تاکنون موضوع وقف را در کتب خویش به صورت استدلالی مطرح فرموده اند و سیره رسول خدا(ص) و ائمه بر وقف کردن بخشی از اموال خویش جاری بوده است.
خطيب نماز جمعه در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود موقوفه خواری در جامعه نيز اظهار داشت: ضرورت دارد سازمان اوقاف در جلوگیری از موقوفه خواری جدی تر عمل کند 
حجت الاسلام شکوری با تسلیت 30 صفر روز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: آن بزرگوار می فرماید:به زودی من با زهر ستم کشته خواهم شد و خداوند تربتم را محل آمد و شد شیعیان و دوستدارانم قرار می دهد پس هر که مرا در غربتم زیارت کند بر من واجب شود که روز قیامت به دیدارش روم .
مسئول مدارس علمیه خوی با پیگیری موضوع غلو از دیدگاه اهل بیت(ع) و بیان مصادیق غلوگران در جوامع اسلامی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) که می فرماید:به هوش باشید که غلاة جوانان شما را فاسد نکنند زیرا غلاة بدترین خلق خدا هستند عظمت خدا را پایین می آورند و برای بندگان خدا ادعای ربوبیت می کنند  افزود: اکنون نیز موضوع غلو با توطئه های دشمنان در جامعه وجود دارد و باید عموم خانواده ها مواظب فرزندان خود باشند.
خبرنگار:ف . فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار