نیویورک تایمز:
هرچند پیروزی هیلاری کلینتون هنوز چندان روشن نیست اما آنچه مسلم است سرخوردگی و نگرانی روبه افزایش ترامپ است که میتواند با تهییج هوادارانش نظام سیاسی کشور را مختل کند.
کد خبر: ۳۲۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 30 October 2016

نیویورک تایمز نوشت:  جمهوری خواهان محافظه کار در مواجه با چشم انداز سومین شکست متوالی شان در ریاست جمهوری، در ماه های پیش رو خودشان را برای یک درگیری طولانی در دو جبهه آماده میکنند: اول با دولت هیلاری کلینتون که میتواند جنگ حزبی سال 1990 را مجددا ایجاد کند و دوم در مقابل رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان که دونالد ترامپ را حمایت نکرده اند.

به گزارش «انتخاب»؛ هرچند پیروزی هیلاری کلینتون هنوز چندان روشن نیست اما آنچه مسلم است سرخوردگی و نگرانی روبه افزایش ترامپ است که میتواند با تهییج هوادارانش نظام سیاسی کشور را مختل کند.

برخی از جمهوری خواهان که اخیرا به شدت دچار تشت شده اند نظیر دونالد ترامپ و دستیاران ارشد او هم اکنون نیز بر طبل شورش علیه رییس مجلس نمایندگان پل رایان می کوبند و همین الان نیز تهییج هوادارانش را آغاز کرده است.

دو تن از افراد نزدیک به ترامپ که خواسته اند نامشان فاش نشود گفته اند که ترامپ پول رایان را برای انتقادهای او از خودش به باد ناسزا گرفته است. او در مورد رایان گفته که باید هزینه عدم وفاداری اش را بپردازد.

ترامپ روز سه شنبه سرخوردگی اش را نمایان کرد. او گفت: مردم از رهبران حزب جمهوری خواه به شدت عصبانی اند. چرا که میدانند اگر ما از سوی رده های بالا حمایت شویم 100% پیروز خواهیم بود. او افزود البته من فکر میکنم ما به هرحال پیروز این انتخاباتیم.

نقش ترامپ در حزب جمهوری خواه بعد از انتخابات روشن نیست. برخی از دستیاران ارشد او از احتمال ادامه مخالفت های کلامی و آشکار او بعد از انتخابات از کلینتون خبر داده اند. همان طور که سارا پلین بعد از انتخابات انتقادات تندش را به اوباما ادامه داد. اما اینکه آیا او علاقه ای به این روند داشته باشد مشخص نیست.

استفان بینون رییس ستاد انتخاباتی ترامپ و رییس رسانه جنجالی بریت بارت در هفته گذشته رایان را هدف حمله های سنگین خود قرار داده است. در مصاحبه ای که در بریت بارت منتشر شده هواداران ترامپ گفته اند که آنها انرژی ضد تشکیلات حزبی ای که ترامپ ایجاد کرده است را تحت کنترل خودشان در آورد اند و این انرژی را مجددا بر روی رهبران جمهوری خواه در کنگره متمرکز کرده اند.

دیو برات نماینده جمهوری خواه و عضو انجمن آزادی که در مسائل مختلف از زمانی که پول رایان رییس مجلس شده است او را تحت فشار قرار داده گفته که بسیاری از محافظه کاران از انتقادات رایان به ترامپ به جای تمرکز بر روی هیلاری کلینتون بهت زده شده اند .

یکی دیگر از نمایندگان جمهوری خواه کنگره نیز به رهبران جمهوری خواه هشدار داده که در مورد مواضعی مرکزی ترامپ یعنی تجارت و مهاجرت با احتیاط بیشتری اظهار نظر کنند.

دیویدسون گفته شما نمیتوانید رای میلیون ها نفر را در این انتخابات نادیده بگیرید.

سخنگوی پل رایان اشلی استرانگ برنامه هایش را برای رقابت های مجلس نمایندگان متمرکز کرده نه انتخابات ریاست جموری او گفته پول رایان در صدد کسب اطمینان از این مساله است که در کنگره بعدی اکثریت پرقدرتی را تشکیل دهد. او همیشه نسبت به همکارانش پشتیبانی و احترام داشته است.

در هفته گذشته بریت بارت در مقاله ای 3000 کلمه ای به بیان انتقادات تندی نسبت به پل رایان پرداخته است. این روزنامه در سرمقاله ای تحت عنوان " او با کلینتون است" رایان را به همدستی برای پیروزی کلینتون متهم کرده است.

"گروه متحد" متشکل از مدیران و معاونان ترامپ که از ماه آگوست آغاز به کار کرده است. این گروه یکی از چندین گروه حامی ترامپ است که به خوبی حمایت مالی میشود. در هفته گذشته از سوی اعضای این گروه نیز انتقادات تندی علیه جان بونر نماینده سابق مجلس نمایندگان مطرح شده است. آنها رایان را از ادامه راه بونر بر حذر داشته اند.

راجر استون مشاور سیاسی قدیمی ترامپ سالهاست که وظیفه اعمال فشار بر تشکیلات جمهوری خواهان را برعهده گرفته است.

همچنین گروه فکر "هریتیج اکشن فور آمریکا" نیز به دنبال دستیابی به نفوذ بیشتر نمایندگان جموری خواه را به اتخاذ رویکرد های مالی محافظه کارانه تر توصیه کرده است. در روزهای اخیر رهبران هر دو گروه به محافظه کاران دیگر پیوسته و از مجلس نمایندگان تقاضای به تعویق انداختن انتخابات رییس مجلس را داشته اند. این انتخابات اصولا بلافاصله بعد از انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری برگزار میشود.

میشاییل نیدهام مدیر اجرایی گروه "هرتیج اکشن" گفته که اگر حزب از تغییرات صورت گرفته در یک سال و نیم گذشته درس عبرت نگیرد من فکر میکند فاجعه خواهد بود.

پول رایان همچنان حتی در میان نمایندگان ایالاتی که حامی ترامپ هستند نیز از بیشترین حمایت برخوردار است. پیتر کینگ نماینده ایالت نیویورک گفته او فکزر نمیکند مخالفان رایان از رای کافی برخوردار باشند . در صورتی که جمهوری خواهان کرسی های کافی برای ایجاد اکثریت نسبتی در مجلس را کسب نکنند مخالفان رایان زندگی او را سیاه خواهند کرد.

نیوت گینگریچ رییس سابق مجلس و مشاور ترامپ نیز گفته آسیب رساندن به پل رایان از آنچه که فکر میکنید سخت تر است. او گفته من فکر میکنم این یک بن بست است و به هیچ یک از دوستانم پیشنهاد نمیکنم که انرژی و وقتشان را برای پایین کشیدن رایان هدر بدهند.

برخی نظیر بینون بیش از هر چیز مشتاقتند که حزب خودشان را به چالش بکشند. بینون در حالی ستاد انتخاباتی ترامپ را ترک خواهد کرد که برند بریت بارت با مخلوطی از پوپولیسم در هم آمیخته. در حالی که میلیون ها رای دهنده ای که شاید قبلا نام وبسایت بریت بارت را نشنیده بودند امروز او را میشناسند. او با این حجم از بینندگانی که جلب کرده در مقابل حزب جمهوری خواه از قدرت خوبی برخوردار است.

گینگریچ پذیرفته که اختلافات ایجاد شده در حین رقابت های انتخاباتی این دوره قرار نیست به این زودی ها ترمیم شود. او گفته کتاب جنگل را بخوانید. گرگ پیر جنگل در نهایت در قامت یک رهبر شکست خواهد خورد. این درست بزرگی برای سیاست مداران جوان است.

منبع: انتخاب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار