همایش یاد مطهر با حضور پرشور پایوران کادر، سرباز و پرسنل گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان در محل مسجد فاطمیه خانه های سازمانی برگزارگردید.
کد خبر: ۳۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 06 May 2015

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایش یاد مطهر با حضور پرشور پایوران کادر، سرباز و پرسنل گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان در محل مسجد فاطمیه خانه های سازمانی برگزارگردید.

در ابتدای برنامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی در خصوص فضیلت های استاد گرانقدر علامه مطهری (ره) گفت: سپاه و بسیج که وظیفه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی را دارد باید از گنجینه پرمحتوای آثار شهید مطهری حداکثر استفاده را داشته باشد.

حجت الاسلام کوثری تصریح کرد: شهيد مرتضي مطهري چهره اي ارزشمند و بي بديل از زمره پرورش يافتگان مكتب حضرت امام خميني(س) است كه عمر خويش را در مسير كسب و نشر معرفت و احياي كلمه ا... سپري نمود و صدها شاگرد را در راستاي اهداف متعالي اسلام پرورش داد و در يك سخن، او راد مرد اداي تكليف بود.

در ادامه همایش، امام جمعه شاهین دژ حضور بسیجیان در عرصه های مختلف را علت اصلی ناکامی های دشمن برشمرد و گفت: یکی از عمده ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر طاغوت، روشنگری هایی بود که توسط روحانیون انجام می شد.

حجت الاسلام باقری استاد مطهري را از تربيت يافتگان ممتاز مكتب وحياني قرآن عترت نام برد و افزود: ایشان از همان اوان جواني به موازات وارد شدن در عرصه علمي از خودسازي و اهتمام حيات معنوي غافل نشد و توأمان در اين دو عرصه با موفقيت گام برداشت.

وی در ادامه با اشاره با تسلیت سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب سلام الله علیها گفت: محدثان و مورخان براي آن بانو، القاب گوناگوني ذکر نموده اند که هر کدام، نشان گر قوت موضع گيري آن بانوي بزرگوار در برابر حوادث و رويدادهاي مختلف است که پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله نام او را "زينب"يعني زينت پدر گذاشت.

امام جمعه شاهیندژ دليل موفقيت استاد مطهري را در مطالعات ديني وی دانست و گفت:بارزترين خصلت مطالعات ديني آن شهید بزرگوار فعال بودن آن است.

وی تصریح کرد: استاد مطهري صرفاً به مسائل جديد پاسخ نمي داد تا هميشه در حالت انتظار قرار گيرد؛ بلكه براي خود موضوع سازي مي كرد؛ حتي سرچشمه مسائل جديد را نيز متعلق به معرفت و موضوع مطالعات اسلامي خود قرار مي داد و بدين ترتيب استاد مطهري توانسته بود تعامل فكري متقابلي برقرار كند.

حجت الاسلام باقری افزود: شهید مطهری صرفاً خود را در معرض توليدات معرفتي ديگران مقابل قرار نداد، بلكه با توليد مباحث جديد، ديدگاه مقابل را مخاطب خود ساخته بود؛ چنانكه بيشتر آثار علمي ايشان از همين قبيل است و كمتر به پاسخگويي مستقيم پرداخته است.

گفتنی است در پایان این مراسم، از هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و رابطین فعال عقیدتی سیاسی سپاه بوکان تقدیربعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار