امام جمعه ارومیه:
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه: چون زیرساخت های فرهنگی در ارومیه و استان فراهم نیست و اگر نهادهای اداری در حد معمول به رسالتشان عمل می کردند وضعیت فرهنگی اینطور نبود.
کد خبر: ۲۹۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 10 September 2016

جمعی از جوانان ارومیه در دیداری صمیمانه و صریح با حجت الاسلام سید مهدی قریشی چندین ساعت از دغدغه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نسل جوان سخن گفتند و دیدگاههای امام جمعه ارومیه را نیز درباره بخش هایی از مباحث مطرح شده شنیدند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این نشست ضمن تقدیر از بیان مطالب و درددل های جوانان خواستار تداوم نشست ها و جلسات شد و گفت : چون زیرساخت های فرهنگی در ارومیه و استان فراهم نیست و اگر نهادهای اداری در حد معمول به رسالتشان عمل می کردند وضعیت فرهنگی اینطور نبود.

حجت الاسلام قریشی افزود : کاری برای ساماندهی مساجد شروع شده که با توجه به نبودن بانک اطلاعاتی و لیست و مشکلات پیش رو بسیار سخت است و از نزدیک مسائل را به محضر دفتر مقام معظم رهبری رساندم.

وی ادامه داد : متولیان امر باید استین بالا بزنند و به دفتر امام جمعه برای ساماندهی مساجد کمک کنند.

حجت الاسلام قریشی اذعان کرد : کارهای برای زیرساخت فرهنگی در بخش حوزه های علمیه و …در دستور کار قرار گرفته و شورای روحانیت تشکیل شده است.

او تصریح کرد : اگر ما بنشینیم و دنبال حل مشکلات باشیم سالیان سال طول می کشد.

وی در خصوص جشنواره انگور هم گفت : چند روز قبل جلسه ای ۲ ساعته با شهردار ارومیه برگزار کردیم و دغدغه های خودمان را متذکر شدیم و مستقیما اعلام کردم و خواستار رفع ابهامات شدم و اگر معیارهای مورد نظر در برگزاری جشنواره لحاظ نشود و خطوط قرمز فرهنگی و انقلابی رعایت نشود قابل قبول نخواهد بود.

وی از جوانان و نمایندگان تشکل ها خواستار نقد منصفانه در همه امور شد و افزود: انتقاد جایز است اما انتقاد سازنده و منصفانه را هیچگاه فراموش نکنید.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان ساخت : بدلیل فشار کاری و استرس و مشکلات موجود شب های بوده که تا صبح نخوابیده ام و هیج انسان منصفی از وضعیت موجود راضی نیست و همه ما موظفیم کمک کنیم تا شرایط استان بهتر شود.

حجت الاسلام قریشی رسیدگی به موضوع حقوق های نجومی در جامعه را نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب و ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این انصاف نیست که خانواده ای در جامعه باشد که غذایی برای خوردن ندارد اما تعدادی افراد در این میان حقوق های نجومی دریافت کنند.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: درباره انتقادهای مطرح شده به دفتر و کارکنان نیز بهتر است بنده را در جریان بگذارید و این موضوع را هم درنظر داشته باشید که برخی از قصور شاید به دلیل تعداد کم کارکنان باشد.

منبع : جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار