امام‌جمعه ارومیه گفت: متأسفانه کوتاهی‌های بسیاری در بخش فرهنگ صورت گرفته و دستگاه‌ها فرهنگی باید در رفتار و ساختارشان اصلاحات انجام دهند.
کد خبر: ۲۸۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 26 August 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی , حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت انسان، اظهار داشت: یاد معاد و آخرت سبب تقویت روح تقوا و ایمان در قلب انسان می‌شود.
وی با اشاره به لزوم تأمل، تفکر و تدبر در معاد و موضوع‌های مربوط به آن، ادامه داد: درصورتی‌که به این موضوع توجه لازم و کافی را داشته باشیم به‌طور قطع در سمت و سوی پرهیزگاری، تقوا و خودداری از گناه قدم بر خواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و دوری از انجام محرمات؛ با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت و تبریک هفته دولت به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، افزود: اخلاص، مردمی بودن و پرکاری سه ویژگی شهیدان رجایی و باهنر بود که باید دولتمردان این سه ویژگی را الگوی عملی خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اخلاص در عمل رمز ماندگاری است، گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره عدم ورود دولت به کارهای تبلیغاتی در این یک سال باقیمانده، اعضای دولت باید تلاش کنند با نیتی خالص به حل مشکلات و معضلات مردم بپردازند.
وی ادامه داد: مردم ما دیگر از شعار و شنیدن حرف‌های قشنگی که با عمل همراه نیست خسته شده‌اند و مسئولان باید با عمل خوب خود مردم را جذب کنند، چراکه بهترین تبلیغ انتخاباتی حل مشکلات مردم و اجابت مطالبات آنان است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی از عملکرد سست برخی از مدیران در انتظار بازنشستگی یا تغییر وضعیت انتقاد و ابراز داشت: چنین مدیری باید فرصت باقیمانده را قدر دانسته و با خدمت به خلق آخرت خود را آباد کند.
وی با اظهار اینکه انتقاد اشکال ندارد به شرط اینکه منصفانه باشد، اضافه کرد: بنابراین باید از انتقاد استقبال کرد، رهبر معظم انقلاب در این زمینه رهنمودها و توصیه‌هایی داشته‌اند که باید موردتوجه قرار گیرد.
ایشان به انتقاد از دولت و لزوم منصفانه بودن آن اشاره و اضافه کرد: دو سال پیش تعدادی به نزد من آمده و از عملکرد دولتی به شدت و خارج از انصاف انتقاد کردند به آنها گفتم که فردا هم علیه شما به همین شکل انتقاد می‌شود، پس اگر دوست نداریم مورد نقد غیرمنصفانه قرار گیریم باید ابتدا خود از این عمل پرهیز کنیم.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به وضعیت بسیار خوب و مطلوب امنیتی کشور، گفت: دولت و ملت باید از نیروهای نظامی و امنیتی به خاطر این موضوع تقدیر کرده و آنان را مورد تشویق قرار دهند تا موجب رضایت و دلگرمی این عزیزان از خدمات خود شود.
وی با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های کشور در هر عرصه‌ای تنها در سایه امنیت محقق شده و می‌شود، ادامه داد: دولتمردان باید با تقویت تسلیحات نظامی در مسیر استحکام و تداوم بیشتر امنیت ملی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی انتقاد کرده‌اند به طوری که ایشان با آزاداندیشی موافق هستند اما نباید ولنگاری در جامعه ترویج داده شود، گفت: باید برای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی قدم برداشت.
امام‌جمعه ارومیه گفت: متأسفانه کوتاهی‌های بسیاری در بخش فرهنگ صورت گرفته و دستگاه‌ها فرهنگی باید در رفتار و ساختارشان اصلاحات انجام دهند.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به بها دادن به نیروهای مؤمن و انقلابی که در عرصه‌های مختلف حامی و حافظ نهضت امام خمینی (ره) بوده و هستند، تأکید کرد: چنین افرادی در هیچ نهادی نباید با کسانی که کاری برای انقلاب نکرده و بعضاً به این نظام ضربه نیز زده‌اند برابری کنند و جایگاه و ارزش و اعتبار افراد متدین و انقلابی باید بالاتر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه گفت: امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر به او تأکید می‌فرمایند که مبادا نیروهای مؤمن و مخلص با افراد غیر مؤمن در نزد تو یکسان باشند، چراکه چنین عملی خوبان را از ادامه خوبی پشیمان و بدان را به ادامه بدی‌های خود تشویق می‌کند.
وی با اشاره به فعل قبیح و حرام پرداخت فیش‌های نجومی و مخالف دانستن چنین اتفاقی با مصالح دینی و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان ما باید به ساده زیستی خود را عادت دهند.
امام‌جمعه ارومیه اشرافی گری و تجمل‌گرایی را عامل سوق دادن انسان به سمت خیانت و حرام‌خواری دانست و افزود: ما باید حتی در استفاده از نعمات حلال دنیا هم خویشتن‌داری کنیم، چرا که عادت به مصرف‌گرایی و تجمل سبب بیشتر شدن مخارج انسان و لغزیدن دست و دل او می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، گفت: انسان مؤمن خدمتش زیاد و مخارجش اندک است و بر عکس انسان بی‌دین خرجش زیاد و خدمت او ناچیز است.
 
منبع: "پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی"
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار