نماز جمعه خوی؛
حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي: حزب الله درس فراموش نشدنی به اسرائیل داد و به وسیله این پیروزی اسرائیل و حامیان بین المللی و منطقه ای او را تحقیر کرد .
کد خبر: ۲۷۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 12 August 2016
[

به گزارش تابناک  آذربايجان غربي ، حجت الاسلام شکوری در خطبه عبادي سياسي نمازاين هفته  با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا موضوع توبه از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) را مورد بررسی قرار داد و گفت :آن بزرگوار در حکمت 417 نهج البلاغه می فرماید:توبه واژه ای است که دارای 6 مرحله می باشد نخست پشیمانی از اعمال گذشته دوم تصمیم گیری بر ترک همیشگی گناهان در آینده سوم بازگرداندن و جبران کردن تمامی حقوقی که از مردم ضایع کرده چهارم قضا کردن تمامی واجبات فوت شده پنجم اندوه خوردن و بدین طریق آب کردن گوشت های بدن ششم به همان اندازه که لذت و شیرینی گناه را به خود چشانده مرارت طاعت را نیز به خود بچشاند .
خطیب درادامه با تبریک 11 ذی القعده فرخنده میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) نيزاظهار داشت: امام کاظم(ع) خطاب به فرزندان خود فرمود اين برادر شما على بن موسی عالم آل محمد(ص) است، مسائل خود را از وى بپرسيد، و مطالب او را نگهدارى كنيد، من از پدرم جعفر بن محمد شنيدم مكرر مي گفت: عالم آل محمد صلى اللَّه عليهم اجمعين در صلب تو است كاش من او را ميديدم، وى با امير المؤمنين همنام است.
وی افزود: خدا را شاکریم که بارگاه امام رضا(ع) در مشهد هدیه خداوند بر مردم ولایتمدار ایران است .
جنگ 33 روزه اسرائیل و حامیان او را تحقیر کرد
حجت الاسلام شکوری با اشاره به 23 مرداد و پایان پیروزمندانه حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بر رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت :این جنگ از جهات مختلف شبیه جنگ بدر در صدر اسلام بود بویژه از نظر عده و عُدّه چون حزب الله یک تنه با اسلحه های سبک و نیمه سنگین در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل قرار گرفت که از ناحیه استکبار جهانی و ارتجاع عرب منطقه مورد حمایت قرار می گرفت.
وی در ادامه بابيان اينکه حزب الله درس فراموش نشدنی به اسرائیل داد و به وسیله این پیروزی اسرائیل و حامیان بین المللی و منطقه ای او را تحقیر کرد .
گسترش و پیچیدگی توطئه های استکبار و ارتجاع علیه مقاومت
حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر از سخنان خودگفت: به دنبال شکست های ذلت بار اسرائیل در جنگ 33 روزه و در جنگ با حماس و مسلمانان سرزمین های اشغالی آمریکا ،اسرائیل و ارتجاع منطقه به سرکردگی عربستان سعودی توطئه علیه مقاومت را گسترش داده و از ابزار پیچیده استفاده می کنند از آن جمله است عادی سازی روابط ارتجاع منطقه با اسرائیل،راه اندازی جریان تکفیـری عـلیه مـقاومت،تروریست خواندن حزب الله لبنـان،تحریم اقتصادی و سیاسی حزب الله،ترور کردن فرمانـدهان حـزب الله ،مطرح کردن خلع سلاح حـزب الله،ناامن سازی لبنان و سوریه توسط تکفیری ها و تحریک جریان 14 مـارس عـلیه حـزب الله
ایثار و مقاومت آزادگان در سینه تاریخ خواهد ماند
خطیب در پایان خطبه دوم با اشاره به 26 مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی در سال 69 اظهار داشت: رسول خدا(ص) خطاب به ابوذر فرمود:همانا پیروزی با صبر همراه است و گشایـش با گرفتاری. بـدانـکه بـا دشـواری آسـانی اسـت.
وی در ادامه گفت :آزادگان در طول اسارت رشادتهای زیادی از خود نشان دادند در نهایت دشمن بعثی را به اسارت درآورده و جـهانـیان را مـبهـوت سـاخـتند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار