امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه وجود اقوام و ادیان مختلف را از نشانه های الهی دانست و گفت:توهین به هر کدام از قومیت ها و زبان ها نشانه جهالت و بی فکری است.
کد خبر: ۲۶۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 30 July 2016

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت:امیدواریم خداوند ما را از شیعیان واقعی آن حضرت قرار دهد.

وی در بیان ویژگی ها و فضایل شخصیتی این امام بزرگوار تصریح کرد:شروع قیام نهضت علمی و تاسیس دانشگاه وسیع مذهبی و دینی از جمله اقدامات شاخص است که توسط آن، مبانی تشیع و اسلام ترویج شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غری و امام جمعه ارومیه تعداد شاگردان امام صادق(ع) را حدود چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود:همانطوریکه در کتاب مرحوم شهید اول نیز آمده چهارصد کتاب فقط توسط خود حضرت نوشته شده است.

وی اظهار کرد: از علمای اهل سنت نیز آمده که ریشه فقه اهل سنت نیز به امام صادق(ع) بر می گردد.

قریشی در بخش دیگر سخنان خود به ادامه سلسله مباحث خانواده پرداخت و افزود: مومنان و مسلمانان بایستی رفتار با اعضای خانواده را به خوبی بلد باشند و با یکدیگر با احترام، عزت و عطوفت برخورد کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حضور شهدای گمنام در جمع نمازگزاران مومن ارومیه نیز گفت:امروز شهر ما میزبان چهار شهید گمنام است که همه ما مدیون این شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه مقام و منزلت شهدا بسیار والا و برجسته است، افزود:اکنون نیز این نعمت آسایش و امنیتی که داریم به احترام خون شهدا است.

قریشی در ادامه ضمن عرض تسلیت وفات پیر غلامان اهل بیت حاج حمید صادقی تأکید کرد:هر کسی که در راه اهل بیت قدم بگذارد قطعا به سعادت خواهد رسید.

پرهیز از اشرافی گری و اسراف از دیگر موضوعاتی بود امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نسبت به آن تاکید کرد و گفت:بنابه تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایمان انسان توسط اینگونه اعمال فرسایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: ساده زیستی از جمله نکات با اهمیتی است که مردم و به ویژه مسئولین بایستی به آن توجه داشته باشند .

قریشی وجود اقوام و ادیان مختلف را از نشانه های الهی دانست و گفت:توهین به هر کدام از قومیت ها و زبان ها نشانه جهالت و بی فکری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه معیار اسلام تقوا است، گفت:لذا افتخار تنها به دین؛اعتقاد و ترس از خدا حاصل می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
چه عالی ولی متاسفانه در میان فارس زبان این موضوع بیشتر جلوه میکند هیچ قومی ارجح به قوم دبگری نیست وواقعا این موضوع از نادانی وبیشعوری این افراد است که شوهر خود بنده یکی از این هاست ومدام در حال توهین به ترک زبان هاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار