بر همه مسولان و خانواده ها لازم است تا نسبت به رعایت مسایل عفت و حجاب در جامعه توجه داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 15 July 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه که در محل مصلای امام خمینی ره برگزار شد موضوع معاد و استدلال در ان را از مهمترین موضوعات مطرح شده در قران کریم عنوان کرد و افزود:همانطوریکه در مباحث قرانی و روایی نیز داریم هر آنچه که انسان درخصوص آخرت تفکر نماید روح ایمان تقوا و عبودیت در او بيشتر حاکم می شود.
وی در ادامه سلسه مباحث خانواده با بیان این مطلب گفت:مومنان توجه داشته باشند که یکی از مهمترین نکاتی که بایستی در محیط خانواده و حتی در جامعه رعایت شود این است که نبایستی در ازای انجام کاری نسبت به اطرافیان منت نمود.
حجت الاسلام قریشی تصریح کرد:چراکه منت گذاشتن در قبال انجام کار و مسولیتی باعث بی ارزش شدن عمل او می شود.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگر سخنان خود به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود:این نهاد قانونی یکی از مهمترین نهادها یی است که حافظ مشروعیت قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی می باشد.
وی شورای نگهبان را یکی از مراکز مهمی عنوان کرد که مورد هدف دشمنان بوده و افزود:وجود شورای نگهبان باعث اسلامی بودن قوانین و مقررات در جامعه می شود.
حجت الاسلام قریشی به سالروز تخریب قبور ائمه نیز اشاره و افزود: در ۸شوال وهابی ها زمانی که به مکه و مدینه مسلط شدند قبور متبرک ائمه را تخریب کردند چراکه معتقد بوده و هستند که وجود بنا گنبد و مقبره شرک محسوب می شود.
وی اظهار داشت:درحالی که این تفکری غلط است بطوریکه دشمنان می خواهند به این طریق آثار اسلامی را از بین ببرند.
امام جمعه ارومیه موضوع عفاف و حجاب را نیز از جمله موضوعات مورد تاکید عنوان کرد و گفت:بر همه مسولان و خانواده ها لازم است تا نسبت به رعایت مسایل عفت و حجاب در جامعه توجه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار