کد خبر: ۲۵۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان البرزگفت: 300واحد مسکن روستایی مددجویان این استان برای آماده سازی و تحویل نیازمند همکاری بیشتر دهیاری ها است.

به گزارش ایرنا، طاهره نظم زده روز دوشنبه درنشست خبری ویژه آغاز هفته بهزیستی دراستان البرز افزود: یکی از مشکلات برای تحویل این مسکن ها آن است که مددجویان نیازمند شناسایی نشده و برخی از مددجویان در روستاها دارای زمین هستند که نیاز است در ساخت مسکن آنان کمک مالی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:سال گذشته 80 میلیارد ریال بودجه برای وام خوداشتغالی مددجویان اختصاص یافت که از 975 نفر متقاضی 561 نفر وام گرفتند .

نظم ده ، همکاری نکردن بیشتربانک های عامل از جمله بانک رفاه و ملی را مشکل اصلی در ارائه خدمات به مددجویان عنوان کرد و افزود: شرایط سخت این بانک ها مانع از ارایه خدمات به مددجویان شده و از سوی دیگر نبود محلی برای نمایشگاه دائمی ارائه محصولات مددجویان نیز از دیگر مشکلات دراین زمینه به شمار می رود .

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان البرز گفت: سال گذشته یک هزار و 613 نفر وام اشتغال دریافت کردند و اکنون یک هزار و333 نفر در نوبت برای دریافت هستند .

وی اضافه کرد: ازسهم سه درصد اشتغال معلولان تنها 456 نفر برخوردار شده ند که لازم است تدابیر جدی صورت گیرد.

نظم ده ادامه داد: برای همراهی بیشتر با جامعه هدف بهزیستی نیازمند مشارکت بیشتر خیرین هستیم و درسال گذشتاه تنها 20 میلیارد ریال مشارکت مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مسکن خانواده های دارای دومعلول در شهرها 300میلیون ریال کمک بلاعوض و در روستاها برای یک معلول 80میلیون ریال بلاعوض به همراه 150میلیون ریال تسهیلات 5درصد ارایه می شود.

نظم ده گفت: برای روستاییان دو معلول نیز 180میلیون ریال بلاعوض به همراه 150میلیون ریال تسهیلات 5 درصد از دیگر خدمات دراین زمینه است .

وی از طرح شکرانه سلامت یاد کرد و افزود:دراین طرح کارمندان دستگاه های اجرایی چهار رقم فیش حقوقی خود را برای همراهی با بهزیستی در اختیار این نهاد قرار می دهند تا از طرح صدقات روزانه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار