حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه:
اگر امروز مسلمانی صدای مظلومیت ملت فلسطین را می شنود و به فریادخواهی بر نمی خیزد باید به مسلمانی ش شک کرد.
کد خبر: ۲۵۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 29 June 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، در آستانه روز قدس ، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «فلسطین محور مقاومت» به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین دفتر استان آذربایجان غربی و با حضور جمعی از مسئولین استانی و اعضای این جمعیت در محل سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار گردید.

در این نشست که نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه و معاونین سیاسی امنیتی و برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مسئولین استانی حضور داشتند ٰحجه الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه  ضمن قدردانی از دختر حضرت امام و دبیرکل ورئیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین ، از بابت راه اندازی دفتر استانی جمعیت در استان آذربایجان غربی، گفت: یکی از مباحث محوری دین مبین اسلام دفاع از انسانهای مظلوم هست. در دین اسلام انسان دارای کرامت و ارزش است.

وی با بیان این نکته که در همین ماه مبارک رمضان ما تمام انسانها را دعا میکنیم و نه فقط مسلمانان را، اظهار داشت: برای ما وظیفه هست که در هر نقطه از جهان اگر مستضعفی باشد از آن حمایت کنیم.

وی افزود حضرت امام علی علیه السلام در وصیتنامه خویش به امام حسن و امام حسین علیهما السلام می فرماید : اوصیکما و جمیع ولدی و اهلی و من بلغنی بکتابی کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا ، در این حدیث شریف به امامان حسن و حسین و همه فرزندان و اهل بیت و همه کسانی که فرموده امام به آنان می رسد، سفارش می کند که دشمن ظالم باشید و یار مظلوم...ایشان در این حدیث نمی فرماید فقط یار مظلومان مسلمان باشید بلکه تسری میدهد این امر را به همه انسانها در جهان، بنا براین ما وظیفه داریم در تمام نقاط جهان اگر مظلومی دیدیم از او حمایت کنیم و اگرظالمی دیدیم با او بجنگیم. بحث ملت مظلوم فلسطین نیز از این امر مستثنی نیست و ما تبعیت میکنیم از خدای تبارک و تعالی .

به همین سبب هست که ما به جای اینکه بگوییم نه غزه ، نه لبنان جانم فدای ایران ، میگوییم : هم غزه ، هم لبنان جانم فدای ایران.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان این حدیث از امام علی علیه السلام- اشاره نمود :

و َ لَقَدْ بَلَغَنِی اءَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاءَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الْاءُخْرَى الْمُعَاهِدَةِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلاَئِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلا بِالاِسْتِرْجَاعِ وَ الاِسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِینَ مَا نَالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ وَ لاَ اءُرِیقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ اءَنَّ امْرَأً مُسْلِما مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا اءَسَفا مَا كَانَ بِهِ مَلُوما بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیرا شنیده ام كه یكى از آنها بر زن مسلمانى داخل شده و دیگرى ، بر زنى از اهل ذمّه و، خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است . و آن زن جز آنكه از او ترحم جوید چاره اى نداشته است . آنها پیروزمندانه ، با غنایم ، بى آنكه زخمى بردارند، یا قطره اى از خونشان ریخته شود، بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى پس از این رسوایى از اندوه بمیرد، نه تنها نباید ملامتش ‍ كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است .

بنابراین باید گفت اگر امروز مسلمانی صدای مظلومیت ملت فلسطین را می شنود و به فریادخواهی بر نمی خیزد باید به مسلمانی ش شک کرد.

قریشی درانتها ضمن تشکر از مجموعه افرادی که مسئولیت جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان را بر عهده گرفته اند برایشان آرزوی موفقیت نمود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار