امام جمعه ارومیه:
امام جمعه ارومیه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استانمان خواهشمندیم مسئولین دولتی در رساندن وضعیت نامطلوب و شکاف در شاخصه های توسعه استان تلاش کنند چراکه استان ما از نظر آموزش و پرورش دارای رتبه‌های آخر است که این شایسته و برازنده مردم این خطه نیست، امیدواریم دولت که دایه عدالت محوری دارد با نگاه جدی به مشکلات این استان نگاه ترمیمی داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 27 May 2016

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه اول امروز نماز جمعه در میان نمازگزاران با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اطاعت از دستورات و پرهیز از نواهی الهی اظهار داشت: تنها راه نجات زندگی مسلمانان تقوای الهی و عمل به واجبات الهی است.
وی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی قرار داریم، ادامه داد: مسئله‌ای که در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش مورد توجه باشد بهره‌گیری از قرآن کریم بوده، چراکه هدایت انسان در آیات الهی نهفته است و تدبر و تفکر در آیات الهی و عمل به آن سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان به همراه خواهد داشت.
امام جمعه ارومیه پیاده کردن فرهنگ عطوفت و مهربانی و مهربانی را در خانواده باعث استحکام بنیان خانواده‌ها دانست و گفت: وقتی اعضای خانواده مورد محبت یکدیگر قرار می‌گیرند، بدون شک این رفتار باعث می‌شود فرزندان این خانواده‌ها در جامعه، انسان‌هایی مهربان و مردم دوست شده و به تعالی جامعه کمک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات الهی اظهار داشت: لازم و ضروری است در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مسئولین و مردم تأمل کنند چراکه رهنمودهای ایشان برای دقت، بصیرت و آگاهی همه لازم است.
 اقتدار کشور و جهاد کبیر از پایه‌های پیشرفت نظام اسلامی است
وی افزود: مقام معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری که اخیراً بعد از مراسم افتتاحیه صورت پذیرفت به مطالب مهمی اشاره فرمودند، معظم له پایه‌های لازم برای پیشرفت نظام و انقلاب اسلامی را اقتدار کشور و جهاد کبیر عنوان کردند و فرمودند: «کشور اسلامی بایستی از نظر علمی، سیاسی و اقتصادی مقتدر و قوی باشد چراکه اگر دولت و کشوری از نظر علمی، سیاسی و اقتصادی تقویت نشود حتی کشورهای ضعیف هم به او غلبه می‌کند».
امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: معظم له در رابطه با جهاد کبیر فرمودند: «جهاد کبیر عبارت‌اند از دشمن‌شناسی و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن؛ بنابراین نبایستی کشور به گونه ای باشد که توان مقابله با دشمن را نداشته و فرار کند»، لذا اگر کشوری بصیرت و دشمن‌شناسی داشته باشد نظام و انقلاب آن روبه پیشرفت و توسعه خواهد بود.
وی با اشاره به مسئله مهم حفظ نظام و انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری بیان داشت: معظم له فرمود‌ند: «ایجاد انقلاب از حفظ و نگهداری آن آسان‌تر است» لذا حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی از ایجاد یک انقلاب سخت و مشکل‌تر است، دشمن مستکبر در طی سال‌های متمادی با تهاجم نرم، تحریم اقتصادی و توطئه در داخل و خارج کشور در صدد ایجاد شورش و راه انداری جریان‌های ضدانقلابی با هدف براندازی ارزش‌های اسلامی بوده است.
 مسئله نفوذ تهدیدکننده افکار و باورهای ارزشی است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اذعان داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله مهم نفوذ از دیگر نکاتی است که می‌طلبد مردم و مسئولین به آن دقت و توجه داشته باشند چراکه دشمن با هدف نفوذ در تفکرات و باورهای نیروهای انقلابی، تصمیم‌ساز و تصمیم گیر همچون دولت، مجلس و قوه قضاییه در تلاش است تا ضربه وارد کند و نظرات و عقاید مردم، مدیران و مسئولین را نسبت نظام و کشور تغییر دهد که این نیازمند آگاهی و هوشیاری همگانی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: در رأس همه دشمنی‌ها و دشمن‌ها شیطان قرار دارد و از افکار و وسوسه‌های شیطانی است که آهسته آهسته بر افکار و باورهای انسان ریشه دوانده و درصدد تغییر انها برآید، لذا گاهاً در برخی از رسانه‌ها شاهد آن هستیم که سیاهی چادر و عفت بانوان را بهانه قرار داده و بر کراهت رنگ سیاه برای حفظ حجاب و عفت می‌تازند، چرا این افراد به فرمایشات الهی در مورد رنگ‌ها و نحوه پوشش که از سوی ائمه معصومین (ع) روایت‌شده نمی‌پردازند و به کراهت لباس سیاه اشاره می‌کنند.
دولت نسبت به شکاف شاخصه‌های توسعه استان نگاه ترمیمی داشته باشد
وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استانمان خواهشمندیم مسئولین دولتی در رساندن وضعیت نامطلوب و شکاف در شاخصه های توسعه استان تلاش کنند چراکه استان ما از نظر آموزش و پرورش دارای رتبه‌های آخر است که این شایسته و برازنده مردم این خطه نیست، امیدواریم دولت که دایه عدالت محوری دارد با نگاه جدی به مشکلات این استان نگاه ترمیمی داشته باشد.
 حرمت‌های الهی در ماه مبارک رمضان حفظ شود
وی بیان داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مردم و مسئولین نسبت به رسیدن این ماه مبارک آمادگی روحی و فضای معنوی شهر را مهیا کنند و نعوذبالله شاهد روزه‌خواری، تظاهر به روزه‌خواری و معصیت الهی در جامعه مشاهده نشود.
امام‌جمعه ارومیه اظهار داشت: اگر حریم‌های الهی حفظ شود جامعه از خشکسالی، نزول امراض و ازدیاد مرگ در امان می‌ماند ولی اگر برخلاف آن در جامعه رخ دهد و حریم الهی پایمال شود سختی بر مردم نازل می‌شود لذا تمام مسئولین، محیط شهر را به گونه ای تدبیر کنند که ایمان و تقوا در شهر سایه بیندازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار