حسن انتظار : از شش مرز تجاری آذربایجان غربی ، سه مرز تعطیل است که در این میان مرز رازی از نزدیک ‌ترین مرزها به شهرستان ارومیه محسوب می شود که به علت کمبود زیرساخت فعالیت چندانی ندارد.
کد خبر: ۲۲۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 15 May 2016

حسن انتظار


جوان پرس :
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان غربی در همایشنقش و کاربردهای فن آوری نانو در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی در حوزه محصولات باغی، صنایع تبدیلی و غذایی که با حضور مسئولان و کارشناسان در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد ، گفت : سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید و به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.

حسن انتظار  با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان ، توسعه  تجارت مرزی و فعال شدن مرزهای استان است از روند تعطیلی و عدم ساماندهی مرزها انتقاد کردو افزود : از شش مرز تجاری آذربایجان غربی ، سه مرز تعطیل است که در این میان مرز رازی از نزدیک ‌ترین مرزها به شهرستان ارومیه محسوب می شود که به علت کمبود زیرساخت فعالیت چندانی ندارد.
انتظار افزود: صنعت نانو بهترین روش برای توسعه صنعت کشاورزی آذربایجان غربی است که با استفاده از آن محصولات صنعتی پیشرفته‌ای وارد عرصه کشاورزی می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون ۹۶ درصد از سرمایه‌ گذاری‌های صنعت کشاورزی در ایران توسط بخش خصوصی انجام شده است ولی استان آذربایجان غربی به علت حمایت نکردن دولت از این امر بی بهره است.
انتظار اضافه کرد: مصرف درست و بهینه آب در صنعت کشاورزی و استفاده از روش آبیاری قطره ای می تواند میزان مصرف آب را به یک چهارم کاهش دهد و بهتر است به جای محدود کردن کاشت نهال سیب، روش آبیاری را مکانیزه کنیم
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار