وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیرامون لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور، بنده در حد بضاعت خود با رییس قوه قضاییه مکاتبه کرده ام.
کد خبر: ۲۲۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 13 May 2016
به گزارش ایرنا،‌ علی جنتی شامگاه جمعه در حاشیه همایش شاهنامه پس از شاهنامه در مشهد طی گفت وگو با خبرنگاران افزود: علت لغو کنسرت کلهر دخالت هایی است که دادستانی می کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این خصوص با رییس قوه قضائیه مکاتبه کردم و آنها گفتند که به دادستان مشهد و دادستانهای استان ابلاغ کرده اند که به نوعی همراهی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد قانونی بودن لغو کنسرت با وجود مجوزهای لازم، گفت: البته قوه قضاییه اینگونه اقدامات را جزو حقوق خودشان می دانند.

وی افزود: بطوری که حتی یک دادیار می تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند و خودشان را مستقل از قوه مجریه می دانند.

جنتی ادامه داد: لغو کنسرتهای موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر نقاط کشور رخ می دهد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی مجوز می دهد و حمایت هم می کند لذا از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی بخاطر وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ص) با رعایت و مراقبتهایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: موسیقی در مشهد یا شهرهای دیگر خراسان رضوی عموما موسیقی سنتی همراه با اشعار شعرایی همچون حافظ، سعدی، نظامی و رودکی است. 

کنسرت کیهان کلهر قرار بود سه شنبه ۲۱ و چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت جاری در سالن سیمرغ شهر نیشابور برگزار شود اما در آخرین دقایق و در حالی که اعضای گروه در فرودگاه عازم این شهر بودند به دستور دادستانی نیشابور لغو شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار