به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي در ديدار با اميني معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي بر توسعه زيرساختهاي حمل و نقل آسان و ايمن در آذربايجان غربي تاكيد كرد و گفت: با توجه به موقعيت ويژه آذربايجان غربي در جاده ابريشم ، استانداردسازي محورهاي ارتباطي از جمله ساخت راه آهن اروميه- تبريز و آزادراه بازرگان- تبريز براي اقتصاد استان حياتي است.

وی با بيان اينكه بستر مشاركت سرمايه گذاران خارجي در طرح هاي ساخت راه آهن مراغه – اروميه و احداث راه آهن اروميه- تبريز فراهم است، تصريح كرد: اجراي طرح راه آهن اروميه- تبريز، تحول چشم گير در تمامي حوزه هاي اقتصادي و اجتماعي استان ايجاد خواهد كرد.

سعادت، طرح ايمن سازي جاده سردشت- مهاباد را از طرح هاي استراتژيك جنوب استان عنوان كرد و افزود: افزايش ايمني اين محور مطمئنا در كاهش آمار تصادفات جاده اي استان بسيار اثربخش خواهد بود.

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي نیز در این دیدار با اشاره به اهميت زيرساختهاي حمل و نقل زميني استان در شكوفايي اقتصاد منطقه اظهار كرد: طرح هاي ساخت و توسعه محورهاي خوي- رازي و پيرانشهر- نقده- تمرچين به عنوان پروژه هاي تاثير گذار در تحقق اقتصاد مقاومتي جزء پروژه هاي پيشنهادي براي مصوبات سفر رياست جمهور در روزهاي آتي است.

اميني از تكميل 30 كيلومتر از پروژه اروميه- نازلو- سرو تا پايان امسال خبر داد و گفت: مشكل معارض ملكي به طول سه كيلومتر در حدفاصل كيلومتر 30 الي 40 اين محور با تامين 130 ميليارد ريال رفع مي شود.

معاون برنامه ريزي و حمل و نقل وزير راه و شهرسازي بر مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي در تكميل آزادراه اروميه- تبريز تاكيد كرد و ادامه داد: پروژه ساخت راه آهن اروميه- تبريز بايد همزمان با ساخت آزادراه اروميه- تبريز طراحي و اجرا شود.