پلیس منچستر انگلیس بخاطر استفاده از عبارت "الله اکبر" توسط عامل انتحاری فرضی در جریان یک مانور ضد تروریسم، عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۲۲۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 11 May 2016
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس، آمبولانس‌ها و نیروهای ویژه در این عملیات شبیه سازی شده تروریستی که اوایل روز سه شنبه در مرکز خرید "ترافورد" در منچستر برگزار شد، حضور داشتند.

در این عملیات تمرینی از فردی بعنوان عامل انتحاری استفاده شد که با لباس سیاهی به داخل ساختمان این مرکز خرید رفته و فریاد "الله اکبر" سر می‌داد.

پس از انتشار ویدئوهای این مانور، "مجمع امنیت جامعه" که با اسلام هراسی در انگلیس مقابله می‌کند این عملیات و استفاده از عبارت مذکور را زیر سوال برده و آن را در توییت خود مورد انتقاد قراد داد و نوشت: این یک اقدام مجرمانه است. راه های بیشماری برای واقعی جلوه دادن چنین مانورهایی وجود دارد. این چنین اقداماتی تنها باعث بروز جرم‌های بیشتر براساس نفرت و انزجار می شود.

این گروه همچنین نوشت: این اقدامات تنها باعث نارضایتی و جدایی در جامعه می شود. چنین اقدامی باعث می‌شود تا اسلام هراسی و جرم با انگیزه نفرت رخ دهد.

بعدازظهر سه شنبه پلیس منچستر بابت استفاده از این عبارت در جریان این مانور عذرخواهی کرده و گفت:‌ استفاده از چنین عبارت مذهبی در جریان این مانور غیرقابل قبول است.

پلیس منچستر در بیانیه‌ای مکتوب آورده است: ما به استفاده از این عبارت اذعان کرده و بابت آن عذرخواهی می‌کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار