امیر حکمتی مدعی شده بود در دوره حضور در زندان در ایران مورد بدرفتاری قرار گرفته به همین دلیل خواهان دریافت غرامت از دولت ایران است
کد خبر: ۲۲۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 11 May 2016
امیر حکمتی یکی از شهروندان ایرانی - آمریکایی که در ایران زندانی بود و سپس در چارچوب توافق تهران - واشنگتن ازاد شده بود  با شکایت علیه ایران در آمریکا خواستار دریافت غرامت شد.

به گزارش عصرایران به نقل از رسانه های آمریکایی، او شکایت خود را روز دوشنبه در دادگاه های امریکا ثبت کرد و اسناد آن روز سه شنبه منتشر شد.

امیر حکمتی مدعی شده بود در دوره حضور در زندان در ایران مورد بدرفتاری قرار گرفته به همین دلیل خواهان دریافت غرامت از دولت ایران است. هنوز هیچ منبع مستقلی ادعاهای او را تایید نکرده است.

وی در چارچوب انسانی دوطرفه میان ایران و آمریکا آزاد شد.

شکایت امیر حکمتی از دولت ایران در آمریکا برای دریافت غرامت


براساس این توافق ایران و آمریکا هر یک شماری از زندانیان متعلق به یکدیگر را آزاد کردند.

در این توافق، آمریکا 7 شهروند ایرانی را از زندان آزاد و حکم تعقیب 14 ایرانی دیگر را لغو کرد. در مقابل، ایران هم 4 شهروند ایرانی - امریکایی را از زندان آزاد کرد.

حکمتی وکیلی به نام اسکوت گیلبرت نیز در اختیار گرفته که این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

این وکیل گفته است که می توان دولت ایران را در برابر قضات امریکایی محاکمه کرد.

امیر حکمتی شهروند ایرانی - آمریکایی در سال 2011 پس از ورود به ایران بازداشت و پس از محاکمه،‌ به جاسوسی محکوم شد. برای وی در ابتدا حکم اعدام صادر شد اما در دادگاه تجدیدنظر حکم اعدام لغو و او محکوم به تحمل 10 سال زندان شد. وی به مدت 4.5 سال در ایران در زندان بود.

حکمتی سرباز سابق در نیروهای تفنگدار دریایی ارتش امریکاست.

 او بین سال های 2001 تا 2005 در تفنگداران آمریکابه عنوان مترجم و کارشناس زبان فعالیت می کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار