طی دو سه روز اخیر، اخبار مربوط به وقایع «خان طومان» در سوریه، به شدت مورد توجه خبری و رسانه‌ای قرار گرفته، به ویژه با توجه به شهادت شماری از نیروهای مقاومت و مستشاران نظامی ایرانی در درگیری‌های این منطقه، اکنون، جدید‌ترین اخبار از این منطقه، حاکی از آن است که عملیات نیروهای مقاومت در منطقه مذکور، سبب شکسته شدن محاصره و‌‌ رها شدن رزمندگان تحت محاصره شده است.
کد خبر: ۲۲۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 11 May 2016
آزادی نیروهای مقاومت از محاصره تروریست‌ها در «خان طومان»طی دو سه روز اخیر، اخبار مربوط به وقایع «خان طومان» در سوریه، به شدت مورد توجه خبری و رسانه‌ای قرار گرفته، به ویژه با توجه به شهادت شماری از نیروهای مقاومت و مستشاران نظامی ایرانی در درگیری‌های این منطقه، اکنون، جدید‌ترین اخبار از این منطقه، حاکی از آن است که عملیات نیروهای مقاومت در منطقه مذکور، سبب شکسته شدن محاصره و‌‌ رها شدن رزمندگان تحت محاصره شده است.

به گزارش «تابناک»، اخبار میدانی رسیده از سوریه، حاکی از آن است که در نتیجه عملیات موفقیت آمیز نیروهای مقاومت در حومه حلب و مشخصاً منطقه «خان طومان»، مناطق تحت محاصره آزاد شده و اکنون درگیری‌ها بر سر کنترل کامل بر این شهر در جریان است.

حسن شمشادی، خبرنگار ایرانی مستقر در سوریه، دقایقی پیش ضمن مخابره این خبر، چنین نوشت: «به اطلاع عموم هموطنانم می‌رسانم در پی عملیات موفقیت آمیز صورت گرفته در منطقه خان طومان در حومه جنوبی حلب، تمامی ده‌ها رزمنده مقاومت از محاصره خارج شدند و هم اکنون در منطقه و مکانی دیگر و در جای امن تری هستند».

به گفته شمشادی، با اینکه این اتفاق، یعنی خارج شدن رزمندگان مقاومت از محاصره، دو سه روز پیش رخ داده، اما برای اطمینان از صحت این خبر، در مخابره آن تأمل شده است. وی همچنین نوشته که چند تن از نیروهای مقاومت، هنوز در دست تکفیری‌ها اسیر هستند.

گفتنی است، صبح امروز نیز منابع خبری گزارش دادند که شدت حملات نیروهای مقاومت به مواضع تروریست ها در خان طومان و خسارات وارده به حدی بود که گروه‌های عضو ائتلاف «جیش الفتح» را وادار به درخواست کمک از تروریست‌های مناطق اطراف کرد. به موازات آن این گروه‌ها تلاش داشتند، کمبود ذخایر و مهمات نظامی و سوخت خود را از انبارهای پشت دانشکده نظامی خان طومان تأمین کنند، لذا با حمله گسترده به این منطقه درصدد سیطره بر آن جهت استفاده از ذخایر تسلیحاتی در حال نگهداری در این انبار‌ها و گشودن راهی به مرکز شهرک بودند.

همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته یک صد تروریست نبردهای محور عملیاتی خان طومان کشته شدند تا تعداد کشته‌های ائتلاف تروریستی جیش الفتح در روزهای اخیر تنها در این محور به ۵۰۰ تروریست برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار