بر اساس این گزارش نخستین کالای کمیاب پس از پایان دوران جنگ داخلی سوریه خانه و مسکن است. انتظار می رود ساخت و ساز خرابی ها رونق گسترده ای پس از جنگ داخلی سوریه داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 10 May 2016
یک وب سایت آمریکایی در گزارشی مدعی شده است ایران با تشکیل یک شبکه خرید املاک و مستغلات در شهر دمشق  و برخی دیگر از شهرهای بزرگ سوریه می کوشد بخش های بزرگی از این شهرها را خریده و آماده سرمایه گذاری در دوران پس از جنگ داخلی سوریه کند.

به گزارش عصر ایران "نشنال اینترست" با پیش کشیدن ادعای عمدی بودن آتش سوزی ماه گذشته در بخش قدیمی بازار بزرگ دمشق ، این آتش سوزی را به گردن مافیای خرید املاک و مستغلاتی انداخته است که به ادعای این گزارش در حال خرید بخش های بزرگی از مناطق تجاری و مسکونی شهر دمشق هستند و به دلیل مقاومت مغازه داران بخش قدیمی بازار دمشق اقدام به آتش زدن مغازه های آنها کرده اند.

بر اساس این گزارش حضور رو به گسترش ایران در بازار املاک و مستغلات دمشق این روزها بیش از گذشته محسوس شده است و مهندسان ، پیمانکاران و سرمایه گذاران در حال خرید املاک مسکونی و تجاری به منظور ساخت و ساز و توسعه آنها در دوران پس از جنگ داخلی هستند.

بازار دمشق

ادعای جدید منابع رسانه ای غربی: خرید دمشق از سوی ایرانی ها برای دوران پس از جنگ

بنا به گزارش نشنال اینترست و بر اساس ادعای یک گروه از فعالان دیجیتالی مخالف حکومت سوریه، ایران شبکه ای از عوامل وابسته به خود را به منظور خرید املاک و مستغلات مسکونی و تجاری در بهترین نقاط دمشق و دیگر شهرهای سوریه بسیج کرده است.

روزنامه گاردین بریتانیا نیز اخیرا در گزارشی از خرید و فروش گسترده املاک و زمین در منطقه " مِزه " شهر دمشق و در اطراف سفارت ایران به منظور ساخت یک مجتمع عظیم مسکونی در این منطقه خبر داده است.

بر اساس این گزارش اگر جنگ داخلی در سوریه تمام شود بسیاری از سوریه ای ها با معضل کمبود خانه و مسکن مواجه خواهند بود . بیش از 5 میلیون خانه در جریان جنگ داخلی 5 سال گذشته تخریب شده است و نزدیک به 9 میلیون سوری در داخل این کشور آواره شده اند و نزدیک به 5 میلیون نفر نیز به کشورهای مجاور از جمله ترکیه، اردن و لبنان رفته اند.

نشنال اینترست در ادامه گزارش خود ادعا کرده است در همین راستا برخی خانواده های ایرانی در طی ماه ها و سال های گذشته به شهر دمشق سوریه رفته و در بهترین مناطق این شهر زمین و خانه خریده و اقامت گزیده اند. این اقدام خانواده های ایرانی نخستین گام آنها در طرح بلند مدتی است که هدف آن در اختیار گرفتن بخش بزرگی از بازار مسکن و املاک و مستغلات و ساخت و ساز در دمشق و برخی دیگر از شهرهای بزرگ سوریه است.

بنا بر ادعای این گزارش هدف دیگر این ساخت و سازها تغییر ترکیب جمعیتی و ایجاد قطب های جمعیتی شیعه نشین در داخل سوریه است و حکومت سوریه نیز به خاطر حمایت همه جانبه ایران از بقای بشار اسد، چشم خود را به این مساله بسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار