امام جمعه خوی
همه معلمان ،مربیان ،مبلغان ،مؤلفان ،محققان و پژوهشگران جامعه باید شهید مطهری را الگوی خویش قرار بدهند چون آن بزرگوار در تمامی این صحنه ها یک شخصیت برجسته و الگو می باشد .
کد خبر: ۲۲۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 29 April 2016

به گزارش خبرگزاري تابناک گروه استانها ازخوي؛حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی درخطبه هاي عبادي سياسي  نماز جمعه این هفته با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت ا.. شهید حاج شیخ مرتضی مطهری و روز معلم و روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت :با اطمینان می توان گفت شهید مطهری از مصادیق این روایت امام صادق(ع) می باشد که می فرماید در روز رستاخیز خداوند مردم را یکجا گرد می آورد و ترازوی عدالت برپا می شود آنگاه خون شهیدان با مرکب دانشمندان سنجیده می گردد پس مرکب دانشمندان بر خون شهیدان برتری می یابد بویژه اینکه آن شهید هم دانشمند و هم شهید راه دین می باشد.

مسئول مدارس علمیه خوی ادامه داد همه معلمان ،مربیان ،مبلغان ،مؤلفان ،محققان و پژوهشگران جامعه باید شهید مطهری را الگوی خویش قرار بدهند چون آن بزرگوار در تمامی این صحنه ها یک شخصیت برجسته و الگو می باشد .

وی بابيان اينکه همه ماباید  توجه داشته باشیم رمز موفقیت آن شهید عزیز همان چیزی است که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرماید کسی که معلم و ادب کننده خویش است به احترام سزاوارتر است از کسی که معلم و مربی مردم است لذا شهید مطهری قبل از اینکه معلم و ادب کننده دیگران باشد معلم و ادب کننده نفس خویش بوده و ویژگی برجسته دیگر شهید مطهری این بود که خودش را وقف اسلام کرده بود ،مبلغ و مروج فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود.

خطیب جمعه  در بخشي ازسخنان خود با تبریک 12 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت :اگر به تاریخ انقلاب مراجعه کنیم خواهیم دید کارگران زحمت کش جامعه اسلامی ما در تمامی صحنه ها حضور تعیین کننده داشته و و لایت مداری خود را به اثبات رسانده اند.

وی اظهار داشت :اعتصاب کارگران شرکت نفت قبل از پیروزی انقلاب ،مقابله با تحریکات و شیطنت های کمونیستها و گروهک های التقاطی در اوایل پیروزی انقلاب ،حضور جدی در 8 سال دفاع مقدس و تلاش های شبانه روزی در کارگاه ها و کارخانه ها جهت راه اندازی چرخ های اقتصادی کشور از جمله فعالیت های کارگران عزیز ما می باشد.
حجت الاسلام شکوري در ادامه با تبریک 27 رجب فرخنده میلاد حضرت رسول اکرم فلسفه بعثت انبیاء الهی را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت تزکیه و جهل زدایی از بشر ،احیا کردن عدالت ،آزاد سازی بشر از قید و بند اسارت ،نجات دادن انسانها از ظلمت شرک و جهل ،برطرف ساختن اختلافات در میان انسانها و در نهایت اتمام حجت برای بشر از جمله فلسفه های برانگیخته شدن انبیاء الهی می باشد .
 

خطیب در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ویژگی های پیامبران الهی، داشتن صداقت در گفتار ،پایبندی به عهد و پیمان خود ،امانت داری در رساندن پیام خدا بر بشر ،دلسوزی فوق العاده در جهت نجات مردم از انحراف و انحطاط ،عدم ترس از غیر خداوند ،حسن خلق و محبت بر انسانها را از جمله ویژگی های برجسته پیامبران الهی برشمرد و ادامه داد اگر بشر امروزی بخواهد از ستم و ستم گری و ستم پذیری نجات پیدا بکند تنها راهش پیروی از آموزه های آسمانی و پیامبران الهی می باشد .
 
 
خطیب همچنين با اشاره به 10 اردیبهشت آغاز عملیات بیت المقدس اظهار اشت :این عملیات در 4 مرحله صورت گرفت که 112 گردان سپاه و 45 گردان ارتش جمهوری اسلامی با فرماندهی مشترک در برابر 200 گردان دشمن قرار گرفتند و این عملیات 24 روز طول کشید که در نهایت 19 هزار نفر از نیروهای دشمن اسیر و 16 هزار نفر به هلاکت رسیدند 60 فروند هواپیما و 418 دستگاه تانک دشمن نابود و بخش مهمی از سرزمین های اشغال شده آزاد و خرمشهر از لوث وجود بعثیان پاک گردید و در نهایت با پیروزی این عملیات استکبار جهانی و حامیان منطقه ای صدام و حزب بعث امیدشان به یأس مبدل گشت و توفق نظامی جمهوری اسلامی ایران بر جهانیان ثابت گردید.
 
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار