براي آشنايي بيشتر با حاکم ممکان از جمله چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه خواندن اين مطلب خالي از لطف نيست.
کد خبر: ۲۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳ 25 April 2016

ممکانجوان پرس / گفتگو از آزاد یوسفی راد : حاکم ممکان متولد ۱۳۵۹ روستای بهیک بخش صومای برادوست ارومیه با مدرک کارشناسی ارشد علوم قضایی از جمله چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه است،وی که در دور اول مستقل وارد کارزار انتخابات شد،با اعلام اینکه با مردم ائتلاف کرده است توانست بیش از ۱۰۳ هزار رای بدست آورد و پس از اعلام نتایج درانتخابات هفت اسفند ۹۴ به عنوان نفر دوم و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم آمد.

متن مصاحبه اختصاصی کرد مدیا با حاکم ممکان:

۱) جناب آقای ممکان حوزه تخصص شما چیست و در صورت راهیابی به بهارستان به کدام کمیسیون خواهید رفت؟ عمده مسائل و مشکلات این کمیسیون در سطح شهرستان ارومیه و کشور چیست؟

-بنده به عنوان یک وکیل و حقوقدان فعلا در این جامعه خدمت گذار مردمم هستم،و همانطوری که همه مردم اطلاع دارند مجلس محل قانون گذاری است و احساس کردم که جامعه ما واقعا به یک حقوق دان در مجلس نیازمند است و وارد  انتخابات شدم ؛ اگر با خواست خداوند و اراده مردم به بهارستان برای خدمت گذاری راه یافتم چند کمیسیون خاص مورد علاقه و در تخصص بنده وجود دارد ،مانند کمیسیون برنامه و بودجه ، کمیسیون اصل نود و کمیسیون قضایی و حقوقی.

بنده معتقدم در کمیسیون برنامه وبودجه ، چون تا به امروز بودجه ،آن طوری که شایسته شهرستان ارومیه وحتی استان آذربایجان غربی بوده است تخصیص داده نشده است ، در کمسیون اصل نود می خواهم به عنوان یک ناظرفعال بر مسائل و مشکلات جامعه و کشور خود بیشتر نظارت کنم ، و در کمیسیون قضایی و حقوقی که کمیسیونی فوق العاده تخصصی است و نواقص و شاید کاستی های حقوقی زیادی که تا به امروز در قوانین ما وجود داشته اند و ما تا به امروز با اساتید و در فعالیت هایمان در گیر آن بوده ایم ، بتوانیم آن را ساماندهی کنیم.

۲) اگر حضور حداکثری مردم در پای صندوق آراء به انتخاب جنابعالی نیجامد تحلیل شما از نتیجه آراء چیست؟

- همانطور که بزرگان ما تاکید فرموده اند شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی برای تعیین سرنوشت خود است و از همین تریبون عاجزانه درخوست دارم برای سهیم شدن در پیشرفت ، عمران و آبادانی ارومیه و استان ۱۰ اردیبهشت با تاکید بر اینکه افرادی توانمند برای صحن قانونگذاری نموده و از همه دوستان و آشنایان خود درخواست کنند حضوری پررنگ و تاثیرگذار در این میدان سیاسی و حماسه حضور داشته باشند  و ما همیشه تابع و تسلیم اراده نظام و مردم هستیم و هدف بنده همیشه این بوده است که مردم حضوری پر شور در انتخابات داشته باشند و آرزو دارم آنچه خیر وصلاح مردم و مملکت خواهد بود ، صورت گیرد.

۳)در صورت راهیابی به بهارستان چه مکانیزمی برای نقد شدن وارتباط و پاسخگویی به مردم خوهید داشت؟

-اولا هر نماینده ای یک دفتر خاص ارتباطات مردمی دارد،سعی می کنم در تمامی مناطق سطح شهرستان ارومیه دفتر ارتباطات مردمی داشته باشم، و سوای این موارد بنده کار گروه های خاصی دارم که از تمامی اقشار و طیف ها در آن حضور دارند و از مشاوره هایشان بهره خواهم گرفت،بنده اعتقاد دارم شخصی موفق است که مشاوران توانمندی در همه زمینه ها داشته باشد.

حاکم ممکان

۴)در سوابق مدیریتی و کاری شما چه نمونه هایی از پیگیری عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد وتبعیض وجود دارد؟

-واقعیت امر اگر از دوران تحصیل بگویم تا اکنون که در کسوت یک وکیل هستم، هیچ گاه در مقابل تبعیض و ناعدالتی سکوت نکرده ام و همواره حس عدالت خواهی در وجود من وجود داشته است ،علی الخصوص انتخاب رشته حقوق نیز بر همین اساس بوده است.

۵)برنامه دقیق جنابعالی برای مبارزه عملی با تبعیض ، فقر و فساد اقتصادی و مدیریتی چه درسطح شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی و چه در سطح کشور چیست؟

-واقعیت امر این است ما باید سعی کنیم که شایسته سالاری به عرصه راه پیدا کند ، هروقت شایسته سالاری صورت گیرد مطمئننا  همه مباحث حاشیه ای از جمله ؛ قومیتی و… به کنار خواهد رفت و در آن صورت شاهد این خواهیم بود که انسان های لایق و شایسته به قدرت ومنسب خواهند رسید و به دنبال آن پیشرفت و توسعه همراه خواهد بود.

۶) کدام یک از شعارهایی که جنابعالی در کارزار انتخاباتی خود مطرح می کنید در فرصت قبلی مدیریتی و کاری ای که در اختیار تان قرار گرفته است محقق شده است؟ واگر در فرصت سابق نتوانسته اید این شعار ها را عملی کنید چه تضمینی برای عملی کردن آن ها در آینده دارید؟

-شغل بنده یک شغل مدیریتی نیست بلکه خدماتی است و تا به امروز سابقه مدیریتی آن چنانی در دست بنده نبوده است تا به توانیم خدمت گذاری خوب برای مردم باشیم ، اما به خاطر اینکه بتوانم خدمتی به مردمم داشته باشم این شغل را انتخاب کردم و حداقل در کسوت وکالت نیز در حد توان خود سعی کرده ام هرچه از توانم برمی آید را برای خدمت به مردم انجام دهم و انشالله با خواست خداوند و اعتماد مردم اگر فرصت خدمت گذاری در سطح وسیعتری برایم فراهم شد تمام سعی خود را برای خدمت به مردم به کار خواهم گرفت.

۷)چه برنامه ای برای احیای روستا ها و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها دارید؟واین برنامه با نگاه بلند نیا مند چه تدابیری است؟

-مطمئننا اگر در مناطق روستایی ما زیر ساخت ها،امکانات و شرایط مناسب زندگی فراهم باشد و معضل بیکاری هم رفع شود اطمینان دارم مردمان روستایی عزیزمان روستا ها را ترک نخواهند کرد ، اما همین مردم وقتی متاسفانه محرومیت و کاستی ها را می بینند و لمس می کنند مجبور به مهاجرت می شوند، و ما باید با یه برنامه ریزی دقیق و مدون از این مهاجرت ها جلوگیری کنیم.

۸)جنابعالی می خواهید مردم تک رای بدهند یا دو رای؟ و اگر خرد جمعی بر انصراف شما به نفع دیگری اجماع فکری داشته باشند ،آیا حاضر به کناره گیری هستید؟

-وقتی بحث انتخابات را مطرح می کنیم یعنی حق انتخاب را به مردم می دهیم و همواره هم بنده از مردم درخواست کرده ام که حضوری پرشور در انتخابات داشته باشند، باور خاصی به مردم دارم ، مردم ما آگاهند وهیچ وقت بنده این جسارت را نخواهم کرد به جای مردم تصمیم بگیرم و در ادامه تصمیم مردم هر چه باشد برایم قابل احترام است .

۹) شنیده هایی مبنی بر ورود شما به حزب اعتدال و توسعه مطرح شد ،لطفا توضیح دهید؟

-جریانات سیاسی و احزاب هیچ گاه فضای بسته ای نبوده است،قرار نیست تعدادی خاص یا طیف خاص در یک جا جمع شوند وفقط آن ها عضو آن حزب باشند، همیشه درب این احزاب بر روی همفکرانش باز بوده است،هرفردی که متولد می شود مسلما عضو یا طرفدار جریان خاصی نبوده است وبه دنبال آن وقتی وارد جامعه می شود و به بلوغ فکری وسیاسی می رسد حق دارد یک جریان همفکر با خود را برگزیند ،صراحتا اعلام می کنم هدف بنده همیشه خدمت به مردم بوده است و هرگاه احساس کنم جریانی سیاسی در راستای خدمت به مردم کار می کند حاضرم خود را به سوی آن جریان سوق دهم، چون هدف ما مردم است.

۱۱)نظر جنابعالی در مورد عملکرد نماینده های پیشین مجلس شورای اسلامی در ححوزه شهرستان ارومیه مشخصا دو نماینده کرد آقایان دکتر کریم فتاح پور و دکتر عابد فتاحی چیست؟

-ما نه دوره نماینده به بهارستان فرستاده ایم چه از برادران آذری و چه برادران کرد از تمامی این بزرگواران نهایت تقدیر و تشکر رادارم،و اینکه من نوعی این بزرگواران را ارزیابی کنم درست نیست چرا که باید در موقعیت و شرایط شان قرار گیریم تا بتوانیم ارزیابی دقیق و درست از عملکردشان داشته باشیم،اما خب همه این ها به انتخاب مردم بستگی دارد،مردم یک دوره اقای دکتر فتاح پور را انتخاب کردند و شاید الان هم از ایشان رضایت دارند و دو دوره هم اقای دکتر فتاحی را انتخاب کردند واین دوره هم ایشان را انتخاب نکردند،پس ماهمیشه تابع خواست و اراده مردم هستیم، واز همین جا هم نهایت تقدیر وتشکر را از این برادرانم دارم چرا که میدانم به اندازه کافی فعالیت و خدمت کرده اند، و هر جا باشند برایشان موفقیت و سربلندی را از درگاه خداوند آرزومندم.

۱۲)برنامه های شما برای حمایت از فرهنگ و ادب کردی نظیر موسیقی ،تئاتر و جشنواره های مختلف در سطح شهرستان وشهر ارومیه چیست؟

-اگر به وظایف و اختیارات یک نماینده مردم نگاه کنیم می بینیم که باید در تمامی ابعاد خدمت کند،مطمئنا این مواردی را که مطرح کردید در برنامه های فرهنگی ما وجود دارند و واقعیت این است که این موارد در سطح شهرستان ارومیه هم دربین ما کردها و هم در بین برادران آذری کم رنگ است وباید بتوانیم این مهم را پر رنگ تر کنیم و فرهنگ تمامی اقوام را به همگان معرفی کنیم و حتی این نقطه ای برای جذب توریست خواهد بود.

۱۳)حرف آخر شما با مردم؟

-بار دیگر هم نهایت تقدیر وتشکر را از مردم دارم ،همیشه بنده گفته ام که ما منت دار مردم هستیم واگر تا به امروز من به این مرحله رسیده ام اولا لطف الهی بوده است وثانیا همت مردم ،مطمئنا سوای نتیجه مرحله دوم بنده همیشه قدردان مردم خود خواهم بود و انشالله اگر در دوم توانستم رای اعتماد مردم را بگیرم در آن چهار سال با تمام توان و ظرفیت خود خدمت گذار تمام قشار از تمامی طیف و نژاد در سطح شهرستان ارومیه وحتی کشور خواهم بود.

و درآخر از شما که در این عرصه مخلصانه فعالیت می کنید و موجب افتخار ما و مردم هستید تقدیر و تشکر می کنم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
با سلام چرا تابناک فقط با دو کاندیدای کرد مصاحبه کرده این در صورتی هست که جمعیت کردهای اورمیه کمتر از 20 درصد هست . چرا دو کاندیدای ترک مصاحبه ایی ندارن
مدیر پایگاه 1- مصاحبه ها توسط سایت جوان پرس شده و تابناک صرفا بازنشر کرده است.
2-علاوه بر دو کاندیدای محترم از برادران کرد، با اقای دکتر بهادری هم مصاحبه گردیده و منتشر شده است.
3-امروز متن سخنان آقای روح اله حضرت پور نیز منتشر گردیده است.
4- سایت تابناک احترام به همه کاندیداهای محترم را مد نظر قرار داده و به صورت عادلانه سعی در بازنشر افکار و برنامه های کاندیداهای محترم می باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار