حجه الاسلام قریشی:
امام جمعه ارومیه در خطبه های دوم نماز جمعه ۱۵رجب سالروز رحلت حضرت زینب کبری (ص) را نیز به مؤمنان تسلیت گفت و افزود:امیدواریم خداوند متعال هرچه سریعتر سوریه را از دست دشمنان اسلام آزاد کرده و زمینه زیارت قبر آن بانوی بزرگوار را برای همگان فراهم کند.
کد خبر: ۲۱۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 22 April 2016
امام جمعه ارومیه؛

   
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن تبریک۱۳رجب ایام ولادت حضرت علی( ع)، این روز را بهترین ایام برای نامگذاری روز پدر عنوان کرد و افزود:امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم حق پدران و مادرانمان را به نیکی بجا آوریم.

وی با اشاره به برخی خصوصیات و ویژگی های شخصیتی آن حضرت اظهار کرد:در جهان هستی احدالناسی را نمی توانید بیابید که در کعبه متولد شود اما حضرت علی(ع) تنها شخصیتی است که در کعبه آن مکانی که خانه عبادت و پرستش است متولد شده است.

وی مدیریت دینی یک جامعه اسلامی را نیز از دیگر ویژگی های امیرالمومنین(ع) دانست و گفت:در کشور اسلامی نیز هیچ مدیری نمی تواند در اداره یک جامعه موفق باشد غیر از این که نحوه مدیریت از حضرت علی(ع) بیاموزد.

امام جمعه ارومیه در خطبه های دوم نماز جمعه ۱۵رجب سالروز رحلت حضرت زینب کبری (ص) را نیز به مؤمنان تسلیت گفت و افزود:امیدواریم خداوند متعال هرچه سریعتر سوریه را از دست دشمنان اسلام آزاد کرده و زمینه زیارت قبر آن بانوی بزرگوار را  برای همگان فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص مسئله مقاومت و دفاع از حرم حضرت زینب کبری نیز افزود:بر همه مسلمانان وظیفه است تا مقاومت اسلامی و دفاع از حرمین را فراموش نکنند همانطور که حضرت ابوالفصل عباس(ع) و امام حسین(ع) و یاران ایشان در روز عاشورا از حرم اهل بیت دفاع کردند و جان خود را در این راه نثار کردند.

وی تصریح کرد:بنابراین بر همه مومنان واجب است تا جانا و مالا از این قضیه کوتاهی نکنند.

وی به فرارسیدن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت شرکت در آن نیز اشاره کرد و گفت:این یک وظیفه شرعی است همانطوریکه دفاع از نظام و انقلاب و دین یک وظیفه مهم مومنان محسوب می شود.

وی اظهار کرد:بنابراین اگر می خواهیم دین,تشیع,اسلام و نظام باقی بماند باید پای صندوق های رای حاضر شویم و به نمایندگان اصلح رای دهیم.

قریشی ادامه داد: اسستی در مرحله دوم انتخابات جایز نیست، این یک وظیفه شرعی است و همه باید بیایند و رای دهند که فردا پشیمان نشون و نگویند تشیع تنها ماند! فردا نگویند تشیع مظلوم ماند! همه باید بیایند و اصلح ها را انتخاب کنند. این یک وظیفه شرعی و دینی است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اورمیه افزود: برخی افراد خناس با تبلیغات و گفتن سخنانی در صدد دلسرد کردن مردم برای حضور در دور دوم انتخابات هستند.

وی در خصوص دیدار اخیر دانش اموزان انجمن اسلامی دانش اموزان با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات ارزشمند و مهم ای را ایراد نمودند که بازخوانی آن برای همگان لازم و ضروری است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ایشان در این دیدار فرمودند دشمن می خواهد هویت دانش آموزان ما را تغییر دهد که این نیازمند هوشیاری و اگاهی برای تک افراد جامعه  است تا هم در راستای توسعه اماکن اموزشی و پرورشی تلاش کنیم و هم در تربیت دینی دانش اموزان بیش از پیش جدی باشیم.

وی با انتقاد از کمبود مدارس دینی در استان خاطر نشان کرد: لازم است تا افرادی که توانایی مالی دارند به میدان بیایند و در رشد و پروش فرزندان متدین و عالم سهیم شوند.

قریشی در پایان خطبه ها  به پرهیز از اسراف مخصوصا در مجالس ترحیم تاکید کرد و افزود:من نمی گویم در کار خیر هزینه نکنید بلکه طبق سنت دینی عمل کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار