بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«4 زن ایرانی در کاخ سفید»،«کتک خوردن یک پرسپولیسی در تمرین تیم ملی!»،«نسخه‌ای که بذرپاش برای مجلس بعدی پیچید»،«نظر رئیس دفتر روحانی درباره رفع حصر»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 18 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرط جاسوس پیر سعودی برای مذاکره با ایران

ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که اگر ایران "نیروهای خود را از سوریه خارج کند"، عربستان آماده مذاکره مستقیم با ایران خواهد بود. عضو ارشد خاندان سعودی و رئیس اسبق سازمان جاسوسی عربستان، در این گفتگو مدعی شد که دو کشور منافع مشترکی در منطقه دارند، اما به ادعای او «ابتدا ایران باید دست از بی ثبات کردن منطقه بردارد». فیصل در گفت‌وگو با خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی ادعا کرد که عربستان نمی‌خواهد با ایران و مردمش رابطه بدی داشته باشد، «اما ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید». جاسوس پیر سعودی در خصوص عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن گفت: تا زمانی که حمایت ایران از حوثی‌ها ادامه داشته باشد، عملیات عربستان هم ادامه خواهد یافت.این خبر در شبکه العالم به نقل از بی بی سی فارسی منتشر شد.


اگر مطهری در لیست اصلاحات نبود کمپین ۲۹+۱ تشکیل می شد

روز دوشنبه، مصاحبه ای با آقای علی تاجرنیا منتشر شد. مصاحبه ی از این نظر که ایشان بدون ملاحظه و رودربایستی، به تبیین نظرات و تحلیلش نسبت به نتایج انتخابات مجلس دهم پرداخته بود.در این باره،‌ ذکر نکات ذیل مفید به نظر می رسد:یک جمله از آن مصاحبه آن قدر برخی را خوش آمد که تیتری از اخبار ویژه ی خبرگزاری فارس شد با این عنوان «اگر علی مطهری در لیست اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گرفت رتبه‌اش بالای ۶۰ می‌شد» اگر علی مطهری در فهرست اصلاح طلبان قرار نمی گرفت بخشی از مردم تهران به شاخص گذاری های انتخاب افراد آن فهرست شک می کردند. شک می کردند به این که بر اساس کدام مبانی و قواعد، چه شاقول و میزانی، علی مطهری با آن همه مواضع شجاعانه و منحصر به فرد، در این فهرست نمی گنجد ولی فلان شخص با کف سنی (۳۰ سال) که مهم ترین سابقه اش این است که فرزند یکی از وزرای رئیس جمهور اسبق است، می تواند در آن فهرست قرار گیرد.گویند چون که فردا آید،‌ فکر فردا کنیم؛ در این مورد می توان گفت، چون علی مطهری در آن فهرست قرار نمی گرفت، از اعتبار آن فهرست کاسته می شد و مردم اولا به هویت آن فهرست و افراد داخل آن قدری شک می کردند و ثانیا ولو در صورت از بین نرفتن اعتمادشان به فهرست امید، اما حتما چاره ای می اندیشیدند تا علی مطهری نیز در آن ۳۰ نفر گنجانده شود. شاید در کنار ۳۰+۱۶ موجی راه می افتاد به نام ۲۹+۱؛ یعنی ۲۹ نفر به علاوه ی علی مطهری. شاید موجی راه می افتاد که هر کس یک نفر را به انتخابش خط بزند و نام علی مطهری را جایگزین کند. چرا که نه؟!


تیم‌های ملی عربستان هم در ایران به میدان نخواهند رفت

طلال آل شیخ، مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبالعربستان، بعد از صادر شدن رای AFC گفت: حفظ امنیت کاروان‌های عربستانی در ایران بسیار سخت بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور بود که چنین حکمی را تصویب کند چرا که اگر غیر از این بود ما از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری می‌کردیم. تصمیمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت تنها به باشگاه‌های عربستانی اختصاص ندارد بلکه تیم‌های ملی را هم در برخواهد گرفت. باشگاه‌های عربستانی کشور قطر را به عنوان میزبان بازیهای خود انتخاب کرده‌اند به غیر از باشگاه النصر که دوست دارد در ورزشگاه الأهلی امارات به میدان برود.این خبر در ایسنا منتشر شد.


روس ها برای سرمایه گذاری در یک سایت ایرانی علاقمند شدند

روزنامه كامرسانت روسيه گزارش داد : روس ها نه فقط به حوزه های نفت و گاز، انرژی و حمل و نقل ایران، بلکه بخش اینترنت این کشور نیز علاقه نشان می دهند. براساس خبرهای رسیده برای نشریه «کامرسانت»، آندری موراویف، مدیر صندوق Parus Capital و سهام دار سابق شرکت Qiwi، و بوریس سینگوبکو، مدیر اجرایی شرکت Parus Capital، در شرکت آنلاین «دی جی کالا»، «دیوار» و «شیپور» ایران سرمایه گذاری کرده اند. بعد از آن که در ماه ژانویه، شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به طور کامل و امریکا بخشی از تحریم های اعمالی خود علیه ایران را لغو کردند، احتمال دارد سرمایه گذاری در سهام اینترنتی در داخل ایران چند برابر افزایش یابد.این خبر در سایت اقتصاد آنلاین منتشر شد.


اگر لاریجانی نبود شاید برجام به نتیجه نمی رسید

مسعود پزشکیان نماینده منتخب مجلس دهم (مجلس آینده) در مورد رئیس آینده پارلمان نیز گفت: پیش بینی سختی است ولی باید توجه داشته باشیم که آقای لاریجانی در مورد برجام هزینه زیادی به نفع دولت داد.وی افزود: اگر او نبود شاید برجام به نتیجه نمی رسید. در ماجرای تصویب برجام مدیریت وی خیلی خوب بود اما باید ببینیم در روز انتخاب رئیس جو و بافت مجلس چگونه خواهد بود. نماینده تبریز در مجلس درباره بدترین روز مجلس نهم هم گفت: یکشنبه سیاه یکی از تلخ ترین روزهای مجلس بود. ین گفت و گو در سایت عصر ایران منتشر شد.


می‌گفتند پیامبر بعدی احمدی‌نژاد است

عماد افروغ در گفت‌وگو با سالنامه اعتماد حرف‌های جالبی از انتخاب سال 88 و تیم احمدی‌نژاد عنوان کرده. بخشی از مهم‌ترین صحبت‌های او را در این گفت‌وگو می‌خوانیم:در انتخابات ۸۸ می‌گفتند ما قصد نداشتیم در مناظرات اسم کسی را ببریم، اما امام زمان به ما الهام کرد که نام ببریم. گفتم: امام زمان به شما الهام کرد که کار غیر اخلاقی کنید؟آقای رحیمی عنوان کرد که در سفری که به سوریه داشته است دختری او را دیده است و گفته که حیف که دیگر پیامبری نمی‌آید وگرنه پیامبر بعدی احمدی‌نژاد است.نامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد به بوش رییس جمهور وقت امریکا نوشت از نظر بنده یک آبروریزی سیاسی بود. منتها برخی اذهان ساده اندیش حتی پیشنهاد دادند که این نامه در کتابهای درسی برود. سایت انتخاب به نقل از سالنامه اعتماد این خبر را منتشر کرده است.


روایت سردار سلیمانی از ماموریت وزیرخارجه

یک شبکه لبنانی از دیدار هیأت حماس که بهمن‌ماه به تهران آمد با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت که وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت. از جمله مسایلی که سلیمانی در دیدار با هیات فلسطینی مطرح کرده به این شرح بوده است: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود؛ در برابر شما تاکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را دهها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم به همین دلیل کنگره بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند. سایت خبری تحلیل انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


4 زن ایرانی در کاخ سفید

چهار زن دوتابعیتی ایرانی ـ آمریکایی در سمت‌های دستیار شخصی اوباما، هیأت مشاوران رئیس جمهور، کارمند بانوی اول آمریکا و مدیر گل‌آرایی کاخ‌سفید به دولت آمریکا خدمت می‌کنند. این چهار زن فریال گواشیری، سحر نوروز زاده، پانته‌آ فاعد و هدیه غفاریان هستند.


دومین محیط‌بان محکوم به اعدام دنا بخشیده شد

با بخشش اولیای دم، دومین محیط بان محکوم به اعدام در کهگیلویه و بویراحمد به زندگی باز می گردد. غلامحسین خالدی محیط بان پارک ملی دنا که در دادگاه بدوی و تجدید نظر یاسوج به اعدام محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت و شب عید به آغوش خانواده اش باز خواهد گشت. پس از وساطت آیت الله ملک حسینی و طی جلسه ای که شب گذشته با حضور اولیای دم، ریش سفیدان منطقه، مسئولین قضایی و .. در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، خانواده مرحوم محمد پایه گذاران رضایت خود را اعلام کردند. آیین بخشش محیط بان دنا صبح فردا جمعه با حضور آیت الله ملک حسینی و بزرگان ایلات و طوایف در دفتر معظم له برگزار می شود. پس از این آیین غلامحسین خالدی پس از شش سال از زندان مرکزی یاسوج آزاد می شود. خبرگزاری مهر این خبر را منتشر کرده است.


عضو مجلس خبرگان: صدا و سیما نمی تواند با حرم امام قهر کند

آیت الله هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بی مهری نسبت به حرم امام خمینی (س) جدا شدن و فاصله گرفتن از نظام اسلامی، انقلاب و ولایت تلقی می شود، گفت: حتی برای من قابل تصور هم نیست که چنین برخوردی شده باشد. اگر افکار عمومی متوجه چنین رفتاری با حرم امام خمینی (س) شود، خدا می داند چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟ وی تأکید کرد: ما نباید با این نظام و انقلاب اسلامی و با حرمت امام که در این انقلاب و این نظام ولی نعمت ما است چنین برخوردی داشته باشیم. زیرا این رفتار هیچ قابل توجیه نیست و هیچ معنا و مفهومی ندارد. من نمی دانم فقط می خواهم باور نکنم؛ بگویم ان شاء الله چنین چیزی نبوده و نخواهد بود. اگر چنین چیزی باشد به نظر من باید با مراکز مهم از جمله علما، شاگردان امام، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و حتی مقام معظم رهبری در میان گذاشته شود. من از عاقبت این کار می ترسم. این امر فاجعه به بار می آورد. عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسئولین صدا و سیما باید خودشان را از این مسأله مبرا کرده و کاری کنند که حتی چنین تصوری برای مردم پیش نیاید، گفت: این قضیه نمی تواند قهری با امام و حرم امام باشد تا به آشتی برسد. چون این حرم متعلق به قلب این ملت، امت اسلامی و همه انقلابیون و مستضعفین جهان است. مسئولین صدا و سیما نباید قلب علاقمندان امام در سراسر جهان را بیازارند؛ حتما چنین کاری را نخواهند کرد و باور کردنی نیست. آنها باید با رفتار و اعمال نیک خودشان جبران و رفع سوء تفاهم کنند. سایت جماران متن این گفت‌وگو را منتشر کرده است.


وعده‌های محقق نشده در زمان خودش محقق می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور رئیس جمهور درباره زمان تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور در مورد برخی اتفاقات در عرصه سیاست داخلی، گفت: هر کاری در زمان خود و با سرعت مناسب خود باید انجام شود. محمد نهاوندیان، درباره ارسال پیامک از سوی رئیس جمهور به مردم در مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: ارسال این پیامک‌ها ارتباط مستقیم شخص رئیس جمهور با مردم ایران است. وی درباره بازخوردهای ارسال این پیامک‌ها نیز گفت: ارسال چنین پیامک‌هایی از سوی رئیس جمهور کشورمان دارای بازخوردهایی بسیار خوبی بوده است. رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش که در چه زمان آقای رئیس جمهور به وعده‌های انتخاباتی خود در مورد برخی اتفاقات در عرصه سیاست داخلی عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: هر کاری در زمان خود و با سرعت مناسب خود باید انجام شود. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


کتک خوردن یک پرسپولیسی در تمرین تیم ملی!

بازیکنان تیم ملی جشن تولد جالبی برای مدافع راست پرسپولیس گرفتند. در پایان تمرین امروز (پنجشنبه) تیم ملی، جشن تولد خاصی برای مدافع پرسپولیسی تیم ملی برگزار شد. در پایان تمرین امروز تیم ملی و پس از اینکه بازیکنان بدن‌های خود را سرد کردند، برای رامین رضاییان جشن تولد خاصی گرفته شد. امروز تولد مدافع تیم ملی بود و بازیکنان پس از پایان تمرین تونلی را تشکیل دادند تا رضاییان به مناسبت تولدش از این تونل عبور کند. شوخی و خنده‌ها در پایان تمرین زیاد بود و زمانی که رضاییان می‌خواست از تونل عبور کند، بازیکنان به او ضربه می‌زدند! خبرگزاری تسنیم این خبر را منتشر کرده است.


کمیته امداد بانک ندارد، صندوق دارد

سایت خبری کمیته امداد امام خمینی نوشت: با توجه به انتشار خبری با عنوان "کمیته امداد بانک تاسیس می کند" در برخی از کانال های خبری در مورخ ۲۷ اسفند ماه به استحضار می رساند صندوق قرض الحسنه امداد از سال آینده در سراسر کشور در ۵۰ شعبه به منظور جذب منابع مالی خیران و نیکوکاران، گسترش سنت قرض الحسنه در کشور و کاهش بروکراسی اداری در مراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک ها برای دریافت وام راه اندازی خواهد شد. فتاح،رئیس کمیته امداد پیش از این در ارتباط با چگونگی تشکیل این صندوق قرض الحسنه عنوان کرده بود که در این صندوق تمامی‌ فرآیندهای مالی به صورت قرض‌الحسنه تعریف شده است و هدف ما از این اقدام، اقتصادی و دریافت سود نیست بلکه ما اعتقاد داریم کاری که با سود و ربا همراه باشد برکت خود را از دست می‌دهد لذا به دنبال راه‌اندازی صندوقی هستیم که در راستای گسترش فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه فعالیت کند. شایان ذکر است در حال حاضر بانک مرکزی مجوز راه اندازی صندوق قرض الحسنه را به کمیته امداد داده است و مجوزی برای راه اندازی بانک صادر نشده است. سایت عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.


رئیس سابق موساد درگذشت

«مئیر داگان» رئیس سابق سازمان اطلاعات - امنیتی اسرائیل (موساد) در سن 71 سالگی بر اثر سرطان درگذشت. داگان از یک ماه پیش در بیمارستانی در تل آویو بستری بود و این بیمارستان تحت حفاظت شدید قرار داشت. گفته می شود شهادت عماد مغنیه فرمانده بخش نظامی - اطلاعاتی حزب الله لبنان، شهادت محمود مبحوح فرمانده بخش اطلاعاتی حماس و ترور دانشمندان هسته ای ایران بخشی از عملکرد موساد در دوره ریاست او بود.


چرا ضرغامی کسری بودجه نداشت آقای سرافراز؟

کارکنان اخراجی شبکه "شما" نامه ای برای سرافزار رییس سازمان صدا و سیما امضا کردند که در شرح آن آمده است. خبرگزاری خبر آنلاین این خبر را منتشر کرده است.


آیا ظریف رئیس جمهور می‌شود؟/شرط جاسوس پیر سعودی برای مذاکره با ایران/ انتخاب مهمترین جمله سال 94 رهبر انقلاب/ می‌گفتند پیامبر بعدی احمدی‌نژاد است!

نسخه‌ای که بذرپاش برای مجلس بعدی پیچید

مهرداد بذرپاش در کانال تلگرامی خود نوشت:نتایج انتخابات در تهران به ویژه نقاط محروم تر این شهر نشان داده است، مشکل اصلی کشور رکود بی سابقه‌ای است که در آن به سر می‌برد. اشتغال خواسته اصلی بسیاری از خانواده های شریف این حوزه انتخابیه است. هرچه به سمت مناطق مرکزی و جنوبی شهر و مناطق حاشیه‌ای برویم آرا به طرز معنا داری رویکردش عوض می شود و این نشان می‌دهد دولت محترم باید همت خود را در ایام باقیمانده از عمر دولت صرف خدمت بیشتر کند و از رویه‌های سیاسی قدری دست بر دارد و شأن خادمی به خود بگیرد و به جای دو قطبی کردن فضا و تلاش برای رونق صنعت دیو و دلبرسازی نسبت به منتقدان به رونق معیشت و صنایع داخلی همت گمارد. به منتخبین محترم نیز صمیمانه تبریک عرض نموده، توفیقات ایشان را در تلاش برای حل مشکلات واقعی مردم از خداوند متعال خواستارم و با همه توان اگر کمکی خواسته در خدمتم و دریغ نخواهم کرد و به ایشان عرض می‌نمایم بدون شک اولویت کاری شما خروج کشور از رکود و رونق معیشت مردم و ایجاد اشتغال است و آنقدر زمان سریع می‌گذرد که باید آن را برای خدمت بیشتر به مردم غنیمت دانست.


انتخاب مهمترین جمله سال 94 رهبر انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد.


نظر رئیس دفتر روحانی درباره رفع حصر

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره زمان تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی در مورد برخی اتفاقات در عرصه سیاست داخلی، گفت: هر کاری در زمان خود و با سرعت مناسب خود باید انجام شود.محمد نهاوندیان در گفت‌وگویی درباره ارسال پیامک از سوی رئیس جمهور به مردم در مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: ارسال این پیامک‌ها ارتباط مستقیم شخص رئیس جمهور با مردم ایران است.وی درباره بازخوردهای ارسال این پیامک‌ها نیز گفت: ارسال چنین پیامک‌هایی از سوی رئیس جمهور کشورمان دارای بازخوردهای بسیار خوبی بوده است.رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش که در چه زمان آقای رئیس جمهور به وعده‌های انتخاباتی خود در مورد برخی اتفاقات در عرصه سیاست داخلی عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: هر کاری در زمان خود و با سرعت مناسب خود باید انجام شود. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.


راز میز اتودر دفتر پوتین فاش شد!

سخنگوی کرملین، راز وجود شیء عجیب مشابه میز اتو در دفتر کار ولادمیر پوتین در نشست اخیر رئیس جمهور روسیه با مقامات ارشد این کشور را برملا کرد.بیشتر بینندگان به این نتیجه رسیده بودند که این شیء عجیب، "میز اتو" است! این امر باعث شد تا کاربران شبکه های اجتماعی سؤالاتی را درباره دلیل وجود این میز در دفتر کار پوتین مطرح کنند. آنها همچنین این سؤال را مطرح کردند که آیا پوتین شخصا پیراهن هایش را اتو می کند تا به چنین میزی در دفتر کارش نیاز داشته باشد؟به دنبال مطرح شدن این سؤالات، کاخ کرملین به شوخی های کاربران پایان داد و اعلام کرد این شیء عجیب که در گزارش های تلویزیونی درباره نشست پوتین با وزاری دفاع و خارجه روسیه پیرامون اعلام خروج نیروهای این کشور از سوریه مشاهده شد، در حقیقت یک دستگاه "تصفیه هوا" است.مقامات روس، اعلام کردند این دستگاه تولید روسیه و موسوم به "دیزایر 7" می باشد و به درخواست شخصی ولادمیر پوتین رئیس جمهور آن کشور برای تهویه هوا در دفتر کار وی نصب شده است. این گزارش را العالم را منتشر کرده است.

آیا ظریف رئیس جمهور می‌شود؟/شرط جاسوس پیر سعودی برای مذاکره با ایران/ انتخاب مهمترین جمله سال 94 رهبر انقلاب/ می‌گفتند پیامبر بعدی احمدی‌نژاد است!


گزارش وزیر از وضعیت خشکسالی کشور

وزیر نیرو گفت: در برخی نقاط کشور وارد شانزدهمین سال خشکسالی شده‌ایم و این خشکسالی هم خشکسالی اقلیمی را شامل می‌شود و هم خشکسالی هیدرولوژیکی. حمید چیت‌چیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئولیت وزارت نیرو تأمین مطلوب آب و برق برای مردم است و تمامی اقدامات در این وزارتخانه با در نظر گرفتن این اولویت انجام می‌گیرد. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار