بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«روحانی، لاریجانی را به عارف ترجیح می‌دهد؟»؛«تشکیل کمیته سازماندهی اصولگرایان»؛«هشدار شرعی به ترقه بازها» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 16 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ماجرای توطئه نافرجام علیه قاسم سلیمانی

یکی از روزنامه ها در گفت‌وگویی با صادق خرازی، از توطئه نافرجام علیه حاج قاسم سلیمانی خبر داد. در بخش کوتاهی از این مصاحبه - خرازی گفته است: حاج قاسم سلیمانی (در عملیات طریق القدس) مجروح شده بود. برای درمان او را به مشهد فرستاده بودند. چون شکمش ترکش خورده بود از زیر قفسه سینه‌اش تا روی مثانه‌اش را باز کرده بودند و وضع بدی داشت. 45، 46 روز کسی نمی‌دانست قاسم سلیمانی زنده است یا شهید شده. در آن زمان هم فرمانده گردان بود که مجروح شدبالاخره شهید موحدی کرمانی پسر همین آقای موحدی کرمانی قاسم را در مشهد پیدا کرد و گفت طبقه سوم یک بیمارستان در مشهد(قائم) است. خرازی اضافه کردپزشک حاج قاسم از منافقین بود و می‌خواست حاج قاسم را بکشد، به همین دلیل شکم قاسم را باز گذاشته بود که منجر به عفونت شده بود. اما یک پرستار باشرف کرمانی به خاطر حس کرمانی و ناسیونالیستی‌اش قاسم را شب دزدیده بود، جایش را با دو مریض دیگر در یک طبقه دیگر عوض کرد و به دکتر گفته بود قاسم را از اینجا بردند. این گفت و گو در سالنامه اعتماد منتشر شده است.

دوقطبی‌شدن خبرگان پنجم غیرقابل‌قبول است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری 2 قطبی شدن مجلس خبرگان را امری بعید و غیر قابل قبول دانست و گفت: با توجه به این که نمایندگان مجلس خبرگان علمای بلاد و به وظایف مطرح شده در قانون اساسی آگاه هستند، تصور این که مجلس آینده خبرگان دچار گرایش‌های مختلف شود، اشتباه است. قربانعلی دری نجف‌آبادی با تأکید بر این که 2 قطبی شدن مجلس خبرگان بعید و غیر قابل قبول است، اظهار کرد: «مجلس خبرگان رهبری از هویت نظام، هویت اسلام، هویت ولایت فقیه، خط امام و رهبری، آرمان‌های بزرگ ملت ما و اصول انقلاب و قانون اساسی با تمام وجود دفاع خواهد کرد. عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مبنای انتخاب خبرگان توسط مردم را اصول یاد شده دانست و تصریح کرد: مردم شریف ما به حفظ هویت ولایت فقیه، خط امام و رهبری و قانون اساسی مورد نظر امام رأی دادند. البته نمایندگان مجلس خبرگان علمای بلاد هستند و وظیفه آنها صیانت از اسلام، آرمان‌های امام و قانون اساسی است. سوگندنامه‌ای که خبرگان ایراد می‌کنند و انتخاب مردم نیز بر همین اساس است.این خبر در سایت جماران منتشر شد.

مسئولیتی که مجلس دهم نباید فراموش کند 

روزبه کردونی - مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه نوشت: کشور ما در برخی حوزه‌ها و شاخص‌های اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد. ابعاد مختلف پدیده شوم اعتیاد (کاهش سن، تغییر الگوی مصرف، اعتیاد کودکان، افزایش مرگ‌ومیر زنان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر)، تغییر الگوی مبتلایان به ایدز، چالش‌های کودکان کار و خیابان، آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل، روند صعودی طلاق، آسیب‌های نوپدید ناشی از فضای مجازی، تعداد چندصد‌هزار نزاع منجر به معاینه در سال، تعداد چند‌میلیونی پرونده‌های قضائی، آسیب‌های اجتماعی مرتبط با سالمندان، مشکلات زنان سرپرست خانوار، روند صعودی اقدام به خودکشی در کشور و... همه مواردی هستند که نشان از ضرورت اهتمام ویژه، مدبرانه و غیرشعاری سیاست‌گذاران و مسئولان به معضلات اجتماعی دارد. هم‌اکنون که در آستانه آغاز به کار مجلس دهم قرار داریم و اکثریت منتخبان این دوره از مجلس مشخص شده‌اند، این انتظار به‌حق وجود دارد که اهالی بهارستان، یک مجلس «سیاستی»، «اجتماعی» و پیشگام در تدوین سیاست‌ها، نظارت بر برنامه و ارزیابی پروژه‌های مختلف مرتبط با آسیب‌های اجتماعی شکل دهند.در جامعه کنونی ما عامل بالقوه عظیم از مهر، محبت و روح خیر جمعی وجود دارد که سیاست‌گذاران به‌ویژه نمایندگان مجلس وظیفه دارند این عامل بالقوه را از سکون خارج کنند، به آن سمت‌وسو دهند، امکان رشد برای آن فراهم کرده و مشوق آن باشند. نمایندگان مجلس با گفتمان و مواضع خود می‌توانند در زدودن روحیه نفرت، خشونت، پرخاشگری، بدگمانی و فقدان بردباری عمومی، نقشی بی‌بدیل ایفا کنند.این یاداشت در روزنامه شرق منتشر شد.

مردم با تحمل رد صلاحیت‌ها، پای صندوق‌های رای آمدند

حجت‌الاسلام موسوی‌_لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در همایش ندای امید گفت: مردم ما رد_صلاحیت ‌ها را قبول نکردند، بلکه تحمل کردند و به پای صندوق‌های رای آمدند و در انتخابات نشان دادند که می‌دانند که دولت اصولگرا چه مشکلاتی برای کشور بوجود آورده است و فهمیدند که مشکلات ساختاری امروز نتیجه‌‌ همان دوره است. مردم با وجود اطلاع از این مشکلات از مجلس دهم انتظار معجزه ندارند، اما این انتظار از سوی مرم به حق است که این مجلس با آرامش و امید به آینده و فارغ از هیاهو و تندروی‌ها به مشکل معیشتی مردم با همین کمبود‌ها به وضعیت موجود بپردازد. در این انتخابات برای اولین بار مردم تهران کاملا لیستی و حزبی رای دادند که با توجه به بررسی ۶۰ نفر اول تهران می‌توان این موضوع را فهمید بودند افراد شاخص و معدود که خارج از لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان در این انتخابات شرکت کردند اما نتوانستند حتی جزو ۶۰ نفر اول مردم تهران باشند. مردم تهران لیستی را انتخاب کردند که به گفتمان آن اعتقاد داشتند. ما از هم اکنون باید برای انتخابات آینده برنامه ریزی کنیم و در انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری بار دیگر حماسه ایجاد کنیم.این خبر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

تشکیل کمیته ۷ نفره ساماندهی اصولگرایان در مجلس دهم


اصولگرایان منتخب و آنانی که به مرحله دوم انتخابات راه یافتند روز گذشته با دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تشکیل جلسه دادند. در این جلسه آیت الله موحدی کرمانی و حجت الاسلام تقوی سخنرانی کردند. پس از آن، کمیته ۷ نفره ای انتخاب شدند تا مسائل مربوط به اصولگرایان را در مجلس دهم بررسی کنند. این کمیته موظف به ساماندهی فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم، پیگیری وضعیت نامزدهای اصولگرا در مرحله دوم انتخابات، نامزدهای پیشنهادی اصولگرایان برای هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس دهم شدند.اعضای این کمتیه ۷ نفره عبارتند ازحمیدرضا حاج بابایی، احمد سالک، سید حسین نقوی حسینی، احمد امیرآبادی، محمدمهدی زاهدی، عبدالرضا مصری و امیرحسین قاضی زاده هاشمی. این خبر در خبرگزاری مهر منتشر شد.

واکنش صادق خرازی در مورد احتمال ریاست لاریجانی بر مجلس دهم

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیاندر خصوص ارزیابی خود از ریاست مجلس دهم اظهار داشت: الان نمی‌توانم ارزیابی کنم و بگویم چه کسی رئیس مجلس است.وی ادامه داد: این حق نمایندگان است و ما نیز باید در مورد ریاست مجلس صبر کنیم و گمانه‌زنی و حدس‌های ما خیلی در این زمینه منطقی نیست که بگوییم.رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه گفته می‌شود گزینه اصلاح‌‌طلبان برای ریاست مجلس دهم محمدرضا عارف است، آیا این درست است، گفت: بستگی دارد؛ تصور من این است که عقل سیاسی اصلاح‌طلبان به گونه‌ای است که اگر لازم باشد حاضر هستند انعطاف‌های بزرگی را از خود نشان دهند. البته این انعطاف‌ها به منزله واگذاری موقعیت نیست و باید ببینیم که آینده چه می‌شود.خرازی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح‌طلبان علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس بپذیرند، خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم و این را باید از  محمد رضا عارف سؤال کنید.این خبر در تسنیم منتشر شده است.

نظر وزیر بهداشت پیرامون چهارشنبه سوری

سیدحسن هاشمی، روز سه شنبه درصفحه اجتماعی تلگرام خود نوشت: شنیدن نام چهارشنبه سوری کافی است تا تلخ ترین صحنه های کار حرفه ای، پیش روی یک پزشک مرور شود.وی افزود: برای یک چشم پزشک تلخ تر چیست که؛ چشمان برخی هموطنان، به ویژه جوانان و نوجوانان، به خاطر لحظه ای غفلت، تا پایان عمر بسته و از دیدن زیبایی های زندگی محروم شده اند. یا دستان گروهی، دیگر قدرت لمس لطافت های بهار را ندارند و انگشتان عده ای با تیغ بی تدبیری قطع شدند.وزیربهداشت اضافه کرد: این بار نه به عنوان یک پزشک، که به عنوان مسئول سلامت مردم سرزمینم از نوجوانان، جوانان و خانواده ها می خواهم لحظه ای به ظاهر پرهیجان اما به واقع غافل کننده را، با اندوهی بی پایان معاوضه نکنند.

پیشینه تاریخی و فرهنگ آیینی و کهن ما سرشار از صحنه های زیبای زندگی است. از شب نشینی های خانوادگی تا محفل های گرم دوستانه و صمیمی برای خلق اوقاتی خاطره انگیز؛ از یادآوری قصه های کلیله و دمنه تا گلستان سعدی و حافظ خوانی بزرگان فامیلهاشمی نوشت: بر اساس رسمی دیرینه؛ شب چهارشنبه پایان سال، هنگام شادی است. به خاطر بدرقه سال کهنه و پیشواز سال نو. اما شادی میانه ای با خطر ندارد.وزیر بهداشت تاکید کرد: بیایید امشب را در کنار خانواده و دوستان بدون ایجاد هر نوع ناهنجاری، خطر یا مزاحمت برای دیگران و خودمان جشن بگیریم و شادمان در کنار یکدیگر به استقبال بهار زیبا برویم.



علی ضیاء رکورد فحش خوردن را شکست!

سال 94 برای علی ضیاء یک اتفاق بد داشت؛ انتشاری ویدئویی از او پس از دربی رفت که یک بر یک شد. پس از گلزنی پرسپولیس در واپسین ثانیه های بازی، علی ضیاء و دوستانش که در کافه ای جمع شده بودند، با مظلومی سرمربی استقلال شوخی هایی کردند که برایشان دردسرساز شد. علی ضیاء در این روزها آخر سال، درباره آن اتفاق و البته هجوم هواداران استقلال به صفحه شخصی اش، می گوید: «همه عزیزان برادر و خواهرهای من هستند و خانواده من به حساب می آیند. به هیچ وجه از پیغام هایی که داند دلخور نیستم چون عزیز من به حساب می آیند. در روزهای اول می خواستم اینستاگرامم را ببندم ولی گفتم تمام کسانی که در صفحه ام پیغام می گذارند، برادر و خواهر من بودند. من همیشه اینططور هستم که وقتی برادر و خواهرم تو گوشمم بزنند، سرم را بالا نمی گیرم.» ضیاء ادامه می دهد: «چیزی حدود 200 هزار فحش به من دادند که برای خودش رکوردی بود. گله و شکایتی هم ندارم. فقط برای اینکه به فضای خانوادگی برسیم، یک مقدار اینستاگرامم را به قول معروف خانه تکانی کرد.»این در خبرآنلاین منتشر شده است.

هشدار شرعی به ترقه بازها

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود به شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: از فرزانگان و گذشتگان، آداب و رسومی برای ما به جای مانده که باید از آن پیروی و در زندگی جاری کرد؛ اما متأسفانه افراد نادان آدابی را به صورت خرافه مانند چهارشنبه‌سوری را وارد زندگی کرده‌اند که باید از آن پرهیز کرد.وی با تأکید بر اینکه باید آداب و رسوم تقلبی را به کنار بگذاریم، اظهار داشت: در این مراسم آثار خلاف شرع از سوی برخی انجام می‌شود که باید از آن دوری کرد؛ چرا که مسئولیت‌های الهی برای انسان دارد.این مرجع تقلید ادامه داد: اشخاصی که ترقه های پر سر و صدا در خیابان پرتاب می کنند، باید بدانند که در منازل بانوان باردار یا بیماران قلبی وجود دارد که این صداهای آزاردهنده موجب اذیت آنان خواهد شد و باید در روز قیامت پاسخگوی اعمال خود باشند.آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هرساله بر اثر برگزاری این مراسم، افراد بسیاری نابینا و مقطوع العضو می‌شوند، خاطرنشان کرد: سوختگی، یکی از بدترین مصیبت‌های چهارشنبه سوری است که درمان آن مشکل است و آثار آن در بدن انسان باقی می‌ماند.این مفسر قرآن کریم پرش از روی آتش را خرافه دانست و گفت: افراد نادان این اعمال را وارد اجتماع مردم کرده و جای تأسف اینجاست که مردم عمدتاً با لباس‌هایی که از مواد نفتی است، این کار را انجام می‌دهند که باید گفت کدام عقل سلیم اجازه این کار را می‌دهد؟این خبر در خبرگزاری حوزه منتشر شده است.

عده ای برای اقتصاد مقاومتی فقط شعار می دهند

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: در این مورد یک عده تصور می کنند مامور شده اند که راجع به اقتصاد مقاومتی شعار دهند و یک عده دیگر هم مامور هستند که اجرا کنند و آن ها بگویند چرا اجرا نکردید. خب شما چکار کردید، مگر اقتصاد مقاومتی مربوط به یک گروه است؟این خبر در ایرنا منتشر شده است.

آقای روحانی «مَن مَن کردن ها» در شان شما نیست

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: این مَن مَن کردن ها در شان یک نفر با لباس روحانیت نیست.سید علی محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، از این منم منم ها دست بردارید! خیلی ها منم منم کردند که اولین آنها بنی صدر خائن بود.وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: اگر دولت برای شماست، پس امام و شهدا و رهبری و مردمی که به شما رای دادند و مجلس نهم که به وزرای شما رای داد و البته نباید به برخی از آنها رای می داد، چه کاره هستند!؟عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه این منم منم کردنها در شان یک نفر با لباس روحانیت نیست، گفت: این یک میلیون و صد هزار شغلی که می گویید ایجاد کردیم، در کجاست!؟ یک مورد از آنها را در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد نشان دهید.این خبر در خبرگزاری مهر منتشر شده است.

سراج‌الدین میردامادی آزاد شد

گیتی پورفاضل از آزادی سراج‌الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی خبر داد و با بیان اینکه میردامادی روز گذشته از زندان آزاد شده است، تاکید کرد: موکلم بر اساس آزادی مشروط می‌توانست بیست اردیبهشت سال 94 از زندان آزاد شود اما این اتفاق نیفتاد تا سرانجام روز گذشته حکم آزادی او صادر شد.او افزود موکلم آزاد شد اما مجازات تبعی و محرومیت‌های او همچنان به قوت خود باقی است.این خبر در ایلنا منتشر شده است.

روحانی، لاریجانی را به عارف ترجیح می‌دهد

طبق یک  نظرخواهی بیش از ۷۰ درصد مخاطبان معتقدند لاریجانی با حمایت روحانی کرسی ریاست مجلس آینده را از آن خود خواهد کرد و روند ناکامی‌های عارف همچنان ادامه خواهد داشت.به دنبال این نظرخواهی از بیش از 2500 تن از شخصیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ، اساتید، فعالان دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اهالی رسانه و مدیران بخش های مختلف نتایج آماری به دست آمده حاکی از آن است که اکثریت مطلق پاسخ دهندگان به نظرخواهی نسیم معتقدند که روحانی تلاش خواهد کرد که لاریجانی را به کرسی ریاست مجلس آینده رسانده و تمایل ذاتی او علی رغم همراهی های ظاهری، آن است که عارف از گردونه کسب کرسی ریاست مجلس خارج شود.براساس داده های آماری به دست آمده، بیش از 77 درصد مخاطبین معتقدند که روحانی، لاریجانی را بر عارف ترجیح خواهد داد. ضمن آنکه تنها در حدود 15 درصد از مخاطبین شرکت کننده در نظرخواهی معتقدند که تمایل روحانی برای کسب ریاست مجلسی عارف بیش از لاریجانی است.همچنین در حدود 8 درصد از مخاطبین هم معتقدند که روحانی به هر دو نفر به یک میزان علاقمند است و هرکدام از آن دو بتوانند به ریاست مجلس دست یابند برای روحانی فعالیت نموده و تفاوتی برای روحانی ندارد.این نظرخواهی توسط نسیم آنلاین انجام شده است.

دولت روحانی انتقادات صدا و سیما را تحمل نمی کند

علی اصغر پورمحمدی معاونت سیمای صدا و سیما در باره چالش دولت و صداوسیما می گوید: این همدلی از سمت ما که وجود دارد. در حال حاضر تلویزیون به نوعی واحد تبلیغاتی دولت شده است. یا رئیس دولت در تلویزیون در حال صحبت است یا وزرا و مدیران کل دستگا‌ه‌های دولتی. مردم از ما گلایه دارند که چرا همه اخبار دولتی است؟ پس مردم در کجای اخبار قرار دارند؟ با این حال اگر کوچک‌ترین انتقادی مطرح شود، دولت آن را برنمی‌تابد. افرادی در بدنه دولت هستند که تلقی‌شان از صداوسیما، در حد واحد سمعی و بصری دولت است. رسانه‌ ملی کارکردهای مختلفی دارد؛ از اطلاع‌رسانی و آموزش گرفته تا تفریح و سرگرمی. قرار نیست فقط تبلیغ دولت را بکند. باید از دولتمردان پرسید که چرا فقط باید برای شما تبلیغ کنیم و انتقادی هم مطرح نشود؟این گفتگو در رونامه جام جم منتشر شده است.

سرافراز می‌خواهد استعفا بدهد؟

انتقاد صريح روز گذشته سرافراز رييس صداوسيما به دولت بابت بودجه اين سازمان موجب شگفتي افكار عمومي شده است، خبرنگار «انتخاب» به جزييات جالبي از پشت پرده اين انتقاد دست يافت. منابع مطلع معتقدند انتقاد سرافراز به دولت براي زمينه چيني جهت استعفاي او در تابستان اينده انجام شده است.

حق‌الوکاله وکیل زنجانی چقدر است؟

بابک کوهپایه زاده، وکیل جوان بابک زنجانی در گفت‌‎وگویی از میزان حق الوکاله خود چنین سخن گفته: این قرارداد بر اساس قانون محرمانه و خصوصی است. اما چون مبلغ پرونده ۸ هزار میلیارد تومان بود که بر اساس ۶ درصد تعرفه، مشخص است چقدر می شود. هرچند همه تصور می کنند حق الوکاله من میلیاردی است اما باید بگویم تا این لحظه هیچ پول یا کالا یا ملک و هر چیزی از سوی موکلم به عنوان حق الوکاله به بنده پرداخت نشده است. خبرگزاری مهر این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

شوخی کفاشیان با نارنجک هایی که در بازی پرسپولیس ترکید!

نارنجک هایی که در بازی پرسپولیس و تراکتور ترکید میزبانی ایران را به خطر انداخت.  علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روزهای حساسی را در زندگی اش سپری می کند اما حتی این شرایط هم باعث نمی شود که او تغییر رفتار دهد. بی شک اگر کفاشیان از فدراسیون برود، جای او خالی بود چراکه همیشه با شوخی ها و خنده هایش، حداقل به خبرنگاران روحیه می داد.  آخرین شوخی کفاشیان درباره نارنجک هایی است که در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی ترکید و حتی میزبانی ایران را در لیگ قهرمانان به خطر انداخت. وقتی در این باره از رئیس پرسیدیم که چرا واقعا هواداران چنین کاری می کنند، او با خنده پاسخ داد: «هواداران فکر کردند چهارشنبه سوری است و به اشتباه نارنجک زدند. یک مقدار روزها را جابجا کردند!» خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

به کسی که برای توافق کف نمی‌زند چه لقبی می‌دهید

حسن روحانی صبح روز سه‌شنبه در مراسم تقدیر از ورزشکاران و مدال‌آوران سال 94 اظهار کرد: شما وقتی به عنوان کشور ایران به مقابله با آن‌ها می‌روید و پیروز می‌شوید برای ملت خود غرور می‌آفرینید اما وقتی کسی برای این موفقیت کف نمی‌زند شما چه لقبی به او می‌دهید یا وقتی گروه یا جناحی پیدا می‌شود که در برابر این پیروزی، لبخند را در چهره او و کف محکم در دست‌های او نمی‌بینید. گاهی هم کفی زده می‌شود ولی گفته می‌شود ای بابا، این همه تلاش کردیم سه گل زدیم ولی یک گل هم خوردیم. وی در ادامه با اشاره به این‌که «بعضی فکر می‌کنند که یک مسابقه از اول تا آخر برای یک نفر برد و برای یک نفر باخت است» تصریح کرد: مربی بزرگ این بازی اعلام کرده که بازی ما برد –برد است و ما هم پیروزیم چون گل بیشتری زده‌ایم. ما در صحنه جهانی و برای منافع ملی بازی کردیم و درّ گرانمایه این ملت را از ته چاه خارج کردیم و در منظر جهانیان قرار دادیم. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


تحلیل ولایتی از کاهش نیروهای روسی در سوریه

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با فیصل المقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتشار اخباری مبنی بر جایگزینی آنان با نیروهای ایرانی گفت: آنچه در اخبار درباره تقلیل نیروهای روسیه در سوریه منتشر شده است، در حقیقت تغییری در کلیات همکاری بین ایران، روسیه، سوریه و نیروهای متحد حزب الله نخواهد داد.وی ادامه داد: روس‌ها تاکید داشتند که پایگاه‌های خودشان را دارند و نیروی هوایی ممکن است تقلیل پیدا کنند اما حسب مورد برداشت ما این است هرجا لازم باشد مجدداً در این مبارزه بسیار مهم علیه تروریست‌ها شرکت می‌کنند و هرجا لازم باشد آن را تشدید می‌کنند که این موضوع را ما از مسئولان بلندپایه‌ای از جمله آقای پوتین شنیده‌ایم.


نظر هاشمی در مورد شعار ما اهل کوفه نیستیم

شعار «‌ما اهل کوفه نیستیم»‌ پشتوانه تاریخی ندارد. یک بار در نماز جمعه توضیح دادم که کوفه یکی از بهترین شهرهای اسلامی بود. تا جایی که حضرت علی (ع) مقر حکومتشان را از مدینه به کوفه آوردند. اکثر مردم کوفه ایرانی بودند. آن موقع مرکز حکومت‌های ایران، نزدیکی‌های بغداد کنونی در مدائن بود که طاق کسری نماد آن است. در لشکر مختار زبان فارسی از عربی جدی‌تر بود. با هر قیامی که امامزاده‌ها می‌کردند، مردم کوفه همراهی می‌کردند که البته اکثرشان شکست می‌خوردند.این اظهارات آیت الله هاشمی در سالنامه ویژه نوروزی آرمان منتشر شده است.


ادعایی درباره بازگشت عطاءالله مهاجرانی

روزنامه «جوان» مدعی شده است: شنیده‌ها حاکی از آن است که عطاءالله مهاجرانی - وزیر ارشاد دولت اصلاحات - قول‌های مساعد و محکمی را از جانب برخی مسئولان و افراد تأثیرگذار داخلی برای بازگشت بی‌سروصدا به کشور دریافت کرده است.این روزنامه افزوده است: بر همین اساس، اقدامات چند ماهه اخیر وی نظیر خاتمه کار سایت جرس و بستن حساب‌های کاربری شبکه‌های مجازی از جمله فیس‌بوک، توئیتر، پلاس و کانال تلگرام آن از سوی برخی تحلیلگران، به عنوان زمینه‌سازی برای دستیابی به این هدف ارزیابی شده است.


نظر صالحی درباره رزمایش موشکی سپاه

رئیس سازمان انرژی اتمی رزمایش اخیر سپاه را نقض برجام ندانست و گفت که: موشک‌های ما برای کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده است و بقیه کار ما در این حوزه طبق روال انجام می‌دهیم.این اظهارات را تسنیم منتشر کرده است.


اصولگرایان دیگر از احمدی نژاد حمایت نخواهند کرد

«اصولگرایان در زمانی که احمدی نژاد رئیس دولت بود، هم در مجلس شوراي اسلامي و هم در جاهای دیگر سر مسائل مختلف جز منتقدان اصلی او بودندامیر محبیان با بیان این مطلب به «انتخاب» افزود: زمانی که اصولگرایان به احمدی نژاد انتقاد می کردند بعضا حتی اصلاح‌طلب‌ها در مورد دولت احمدی نژاد سکوت کرده بودند. اتفاقا میزان انتقاد اصولگرایان به احمدی نژاد خصوصا سر جریان خانه نشینی 11 روزه و مسائلی از این دست بسیار بیشتر است. اما به نظر من اصلاح طلبان زیاد به احمدی نژاد انتقاد نمی کردند چون بر این مبنا تحلیل داشتند که رفتار های احمدی نژاد به نفع شان تمام می شود و موجب ایجاد فرصت مناسب برای اصلاح طلبان می شود که بتوانند از این رفتار ها استفاده کنند.


دیدگاه رهبری درباره چهارشنبه سوری

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سوالی درباره چهارشنبه سوری را منتشر کرد.

متن سوال مطرح شده و پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن به شرح زیر است:

سوال: نظر مبارک را در مورد چهارشنبه سوری بیان فرمایید.

جواب: چهارشنبه سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار