طبق گزارش نیروی انتظامی در طی چند روز اخیر 10 نفر بر اثر حوادث مربوط به مراسم های خرافاتی آخر سال و مواد منفجره فوت نمودند.
کد خبر: ۱۹۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 11 March 2016


حاج مهدی


تابناک آذربایجان غربی :
 امام جمعه ارومیه با انتقاد از ‌برخی ‌مردم ‌که شئونات اسلامی را در سفرهای نوروزی رعایت نمی‌کنند، گفت: این موضوع تربیت فرزندان ‌را به مخاطره می‌اندازد و سبب افزایش بی‌بند‌و‌باری در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلامی سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات الهی، اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که تقوای الهی مهم‌ترین راهکار سعادت آنان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به تمام مسلمانان، افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان مهم‌ترین الگوی زنان جهان مسلمان جهان است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز بر پرهیز از خرافات تاکید کرد و ادامه داد: ضرورت دارد مردم از خرافات پرهیز کرده و به جای انجام برخی از حرکات نامتعارف در این ایام دستگیری از فقرا و صله ارحام را در پیش گیرند.

این مسئول با اشاره به چهارشنبه آخر سال و حوداث و تبعاتی که این روز برای مردم دارد اشاره کرد و از کشته شدن چندین نفر از مردم این استان در جهت استفاده از مواد محترقه ابراز تاسف کرد.

قریشی خاطرنشان کرد: اکنون که ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده است لازم است که برخی از عادات‌ها و فرهنگ‌ها و همچنین باورهای غلط را کنار گذاشته و به جای اینگونه مراسمات و خرافات به فکر آزادی زندانیانی باشیم که بخاطر مبالغ ناچیز در زندان حبس شده‌اند.

وی از اینکه چهارشنبه آخر سال علاوه بر تبعات خسارت مالی و جانی که برای مردم دارد از اینکه چنین روزی برای قشر زحمت‌کش شهرداری‌ها ایجاد زحمت مضاعف می‌کند انتقاد کرد و ادامه داد: مرم باید در این زمینه آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود به ضرورت استفاده مردم از اجناس و کالاهای داخلی تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند که عدم استفاده آنان از کالاهای داخلی سبب ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی شده و در نتیجه بیکاری را در جامعه افزایش می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهکار حل مشکلات اقتصادی همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم برای استفاده مردم از محصولات داخلی است.

قریشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که دیگر دشمنان در پای درآوردن ایران اسلامی وارد جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شدند، افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت مقابله با این هجمه‌ها ایجاد شود.

وی به دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی با خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار مقام معظم رهبری از نماینده این مجلس درخواست کرد که به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به سفرهای نوروزی اشاره کرد و از مردم درخواست کرد که مقصد سفر خویش را آگاهانه انتخاب کنند و از سفرهای که سبب تضعیف اعتقاد آنان می‌شود پرهیز کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار