نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم : لذا کسی حق ندارد زبان و فرهنگ دیگری را مسخره کند و ملاک برتری افراد تقواست.
کد خبر: ۱۸۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 29 February 2016
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند در دانشگاه باید کرسی آزاداندیشی گذاشته شود، بر آزاداندیش بودن کرسی دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ اسفند) مجلس شورای اسلامی با یادآوری برگزاری انتخابات مجلس در روز ۷ اسفندماه سال جاری، افزود: متاسفم از اینکه برخی از برادرانمان نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و این روندی که در مورد تایید صلاحیت‌ها بود ذهن‌مان را درگیر کرد.

پزشکیان با یادآوری اصل ۱۵ قانون اساسی تاکید کرد: قانون اساسی به همه قومیت ها و ملت ها اجازه داده است که به زبان خود حرف بزنند و در مدرسه برای آنها امکاناتی در نظر بگیرند، اما ۳۸ سال است که نمی توانیم درمدارس به زبان خودمان حرف بزنیم و بنویسیم؛ زبان فارسی زبان اصلی مااست اما باید کسی که ترک یا کرد است بتواند درمدرسه به زبان خود حرف بزند و بنویسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، ادامه داد: این قانون است و نمی توان در این زمینه سلیقه ای رفتار کرد مردم از ما قانون را می خواهند و خواستار حق خود هستند؛ خداوند من را ترک آفریده و بنده خدا را شاکرم، هیچ زبانی و قومیتی نمی تواند خود را از من برتر بداند همانگونه که من خود را از کسی برتر نمی دانم، نزد خداوند تقوا برتر است و لذا کسی حق ندارد زبان و فرهنگ ما را مسخره کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند در دانشگاه باید کرسی آزاداندیشی گذاشته شود، گفت: نمی توان در کرسی آزاداندیشی نام رئیس جمهور گذشته را برزبان آورد یا اسم نخست وزیر را عنوان کرد و بعد ادعا کنیم که کرسی آزاد اندیشی برگزار کردیم و بعد از آنکه اسم آنها را ذکر کردیم برای فرد پرونده تشکیل دهند.

وی یادآور شد: من باید بتوانم آن‌چه که در دلم است را بگویم و کسی که می فهمد و می تواند این عقده‌ها و گره‌ها را باز کنند نه اینکه بر این عقده ها، گره ای اضافه کند؛ زمانی که اجازه پخش تصویر رئیس جمهور در رسانه داده نمی شود مردم می گویند این ها تاریخ را هم این گونه برای ما نوشته اند و این قابل قبول نیست، کرسی دانشگاه باید بر اساس آزاداندیشی باشد و مردم بتوانند در آن به راحتی سخن بگویند و اندیشمندان نیز آگاهانه از آن نقد کنند.

نماینده مردم  تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: مکانیسم پرداخت در کشور ظالمانه است و نمی توان یک کارمند یک میلیون حقوق گیرد یا یک بازنشسته ۷۰۰ هزار تومان، اما از سویی دیگر عده ای حقوق های ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی داشته باشند این ظالمانه است و مجلس باید آن را رفع کند و اگر در رفع آن تلاشی صورت نگیرد در حق مردم ظلم کرده ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار