نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از کمبود بخش درمان و تخت‌های بیمارستانی استان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۷۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 05 February 2016
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـــه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه ای با بیان اینکه هم اکنون بخش درمانی استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند اظهارداشت: در حال حاضر بیمارستان‌های آذربایجان غربی با مشکل کمبود تخت بیمارستان و همچنین با مشکل کمبود تعداد درمانگاه‌های درمانی و بیمارستان مواجه است و رفع این معضلات کمک خیران استان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: از مؤسسات خیریه استان درخواست می‌شود با بررسی مشکلات استان آنان را اولویت‌بندی کرده و طی اعلامیه‌ای در اختیار مردم و خیران قرار دهند تا خیران نسبت به حل این مشکلات وارد عمل شده و بسیاری از مشکلات اقتصادی این استان حل شود.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر دستگیری از محرومان و مستمندان جامعه عنوان کرد: مسئله رسیدگی به اقشار محروم جامعه از اساسی‌ترین مسائل دین اسلام محسوب می‌شود که ضرورت فرهنگ سازی آن بیش از پیش احساس می شود.

وی اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند که باید بخشی از درآمد خویش را به افراد بی‌بضاعت جامعه اختصاص دهند و رسیدگی به افراد بی‌بضاعت جامعه فقط مختص به ثروتمندان نیست و هر کسی با هر کسب و کاری که می‌کند، اعم از اینکه کشاورز باشد و یا بازاری و کارمند باید به فکر مستمندان جامعه باشد.

امام جمعه ارومیه همچنین به رسیدگی به اقشار محروم جامعه توسط امامان بزرگوار اشاره کرد و ادامه داد: حضرت علی (ع) در این راستا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین الگوهای جامعه اسلامی بوده و لقب سرپرست یتیمان به این امام بزرگوار اختصاص یافته است.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه‌فجر به تمام ملت ایران، اظهار داشت: ایام دهه‌فجر یادآور پیروزی انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از مردم ایران در راه پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را از دست داده. و برخی دیگر در طول سال‌های متمادی در زندان‌های سیاسی رژیم طاغوت شکنجه‌های ساواک را متحمل شدند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در آیین هایی که این روزها به‌عنوان جشن انقلاب برگزار می‌شود، باید همه شرکت کنیم و انقلاب را زنده نگهداریم و جوانان را با انقلاب آشنا کنیم، برخی افراد سعی دارند با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رژیم منحوس پهلوی را تطهیر کنند که باید با انجام اقدامات متقابل، حقایق را منتشر کنیم.

حجت الاسلام قریشی تمام مصیبت های امروز ما به رژیم پهلوی برمی گردد و خاطرات درباریان از آن دوران این مطلب را تایید می کند که خاندان پهلوی خسارت های جبران ناپذیری را به کشور ما زده اند که بخشودنی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر راهپیمایی ۲۲ بهمن است که بر همه ما پیر و جوان، مرد و زن، کودک و بزرگسال وظیفه شرعی و ملی است، در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شرکت کنیم و مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبیم و در راه خدا به میدان قدم بگذاریم.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری در این انتخابات گفت: مسئله دیگر انتخابات است که همه آماده آن می‌شوند تا حماسه دیگر بیافرینند و باید شاخص‌ها و اصلح‌ها را انتخاب کنیم و بد اخلاقی و بد دهنی و توهین به یک دیگر نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط نیروهای مسلح کشورمان در روزهای گذشته گفت: این در حالی است که مستشاران و اتباع آمریکایی در سال های پیش از انقلاب هر کاری می خواستند در ایران انجام می دادند و رژیم پهلوی نیز با بی عرضگی توان برخورد با آنها را نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار