بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «امیدواریم سخنان هاشمی باعث فتنه جدیدی نشود»، «نماینده مداحان در لیست اصولگرایان کیست؟»، «خاطره جالب صباغیان از مهندس بازرگان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۷۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ 05 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


نامزدی خوب است اما نامردی نه!

علی اکبر جوانفکر در یادداشتی در دولت بهار نوشته: لطافت طبع در دنیای سیاست معمولا جای چندانی ندارد و کمتر دیده و شنیده می شود و شاید به همین دلیل است که چهره سیاستمداران اغلب به صورتی عبوس و درهم کشیده و شاید هم طلبکارانه در رسانه های ارتباط جمعی به تصویر در می آید. در این میان ویژگی های منحصر به فرد دکتر احمدی نژاد ، رئیس جمهور سابق را از سایر عناصر اهل سیاست متمایز می سازد که از جمله این خصوصیات "لطافت طبع و طنز گویی” وی در بیان مطالب است و خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی بارها این طنزپردازی دکتر احمدی نژاد را تجربه کرده اند. از جمله این طنزگویی ها ، پاسخ دکتر احمدی نژاد به خبرنگاری بود که روز گذشته در حرم امام خمینی ره از برنامه های آینده دکتر احمدی نژاد پرسید و او در پاسخ گفت: بله قرار است بعد از تجدید بیعت با آرمانهای امام ، با حضور در مزار شهدای هفت تیر و شهیدان رجایی و باهنر به آنها ادای احترام کنم و سپس به دفتر کارم بازگردم .امروز نیز خبرنگار یکی از رسانه های ارتباط جمعی از دکتر احمدی نژاد پرسید که چه توصیه ای به نامزدها دارید؟ پاسخ ایشان نیز چنین بود: نامزدی خوب است. نامزدها هم در دوره نامزدی همدیگر را دوست داشته باشند و هم پس از ازدواج همدیگر را دوست داشته باشند. خبرنگار در ادامه تاکید می کند که منظورم نامزدهای انتخابات است و دکتر احمدی نژاد در پاسخ تصریح می کند که در این باره صحبت نمی کند. صداقت و امانت داری از ویژگی های یک رسانه ارتباط جمعی است . شایسته بود خبرنگار محترم عین سوال و جواب را منتشر می کرد نه آنکه سوال اول را حذف کند و پاسخ این سوال را جایگزین پاسخ به سوال دوم خود نماید.


قانون جدید آمریکا یکی از اجراهای موسیقی فجر را لغو کرد

قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران که آذرماه امسال توسط کنگره آمریکا به تصویب رسید، اجرای همایون سخی و سیار هاشمی در جشنواره موسیقی فجر را لغو کرد. به گزارش تسنیم، براساس فصل 203 متن لایحه بودجه سال 2016 آمریکا که اکنون به قانون تبدیل شده است، شهروندان 38 کشوری که تاکنون می‌توانستند برای تجارت یا گردشگری، مدت 90 روز بدون اخذ روادید در خاک ایالات‌ متحده اقامت داشته باشند، اگر در 5 سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر «نمی‌توانند» مانند قبل بدون روادید وارد آمریکا شوند. بر همین اساس همایون سخی و سیار هاشمی که قرار بود در تاریخ 27 بهمن ماه در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه بروند، به‌خاطر این لایحه برای حضور در ایران علی‌رغم عقد قرارداد، دچار تردید شدند. ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز بر همین اساس تصمیم گرفت تا به‌جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلال طی روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، این اجرا را لغو کند.


نقش سرویس جاسوسی آمریکا در مفاسد اقتصادی در ایران!

به گزارش اراک امروز، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در یادواره شهدای انقلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از فساد های اقتصادی که در کشور ایجاد می شود با حمایت های سرویس های جاسوسی امریکایی ایجاد می شود گفته: دشمنان با این اقدام قصد دارند به دنیا نشان دهند که انقلاب ایران کارآمد نیست و نمی تواند الگوی کشورهای دیگر باشد.


امیدواریم سخنان هاشمی باعث فتنه جدیدی نشود

آیت الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به انتقاد آیت الله هاشمی از شورای نگهبان گفته: معتقدم آقای هاشمی که نسبت به وضعیت کشور آگاهی دارد و متوجه مسائل موجود در جامعه است بنابراین باید با احتیاط حرف بزند. این نوع حرف زدن آقای هاشمی نه به‌صلاح خود اوست و نه به‌صلاح کشور است و متأسفانه در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد ما چنین سخنانی را می‌شنویم. آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه حجت الاسلام سیدحسن خمینی به‌دلیل شرکت نکردن در آزمون اجتهاد رد صلاحیت شده است، خاطرنشان کرد: این که فردی نوه حضرت امام(ره) باشد دلیل بر آن نیست که شبیه جدش باشد بلکه معیار و ملاک، نوع عملکرد و رفتار افراد است و امیدواریم آقای هاشمی با سخنان خود باعث ایجاد فتنه جدیدی در کشور نشوند و بدانند که مردم در مقابل فتنه‌گری‌ها خواهند ایستاد.


برخورد نرم مخبر دزفولی با ماجرای دانشجویان الزهرا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید با متخلفانی که تصاویر کلاس درسی دانشگاه الزهرا (س) را منتشر کردند برخورد شود. به گزارش مهر، محمدرضا مخبر دزفولی در خصوص حواشی مسئله دانشگاه الزهرا(س) گفت: آنچه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شده یک واحد درسی بوده است که در همه دانشگاه ها به خصوص در رشته های هنر برگزار می شود. البته همگان باید دقت کنند که ضوابط ایمنی در زمینه عدم انتشار تصاویر مربوط به آن را رعایت کنند و اگر کسی یا جایی خلاف ضوابط عمل شود باید با آن برخورد کرد. این نوع از کلاس های درس به اقتضای رشته تشکیل می شود و دانشجو در این دروس باید کار عملی ارائه دهد و این دیگر نیازمند بحثی نبوده است که درباره آن حاشیه سازی شود. اگر تخلفی هم صورت می گیرد باید با متخلفان این امر برخورد قاطع صورت گیرد که به صورت غیرقانونی تصاویر این نوع کلاس درسی را منتشر کرده اند. این موضوع در همه کلاس های هنری در تمام دانشگاه ها رایج است و لذا مسئولان آموزش عالی به ویژه دانشگاه ها باید تلاش کنند که طبق ضوابط سرفصل های آموزشی، دانشجویان و اساتید در رشته های هنر و طراحی لباس کار خود را انجام دهند.


نماینده مداحان در لیست اصولگرایان کیست؟

پارسینه نوشته: از سیدعلی قریشی، به عنوان نماینده مداحان تهران درلیست نهایی اصولگرایان یاد می شود، قریشی از نزدیکان حاج منصور ارضی مداح مشهور پایتخت است. قریشی خود نیز سابقه مداحی دارد و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی استحاج منصور ارضی شخصا برای حضور قریشی در لیست اصولگرایان رایزنی کرده است. سید علی قریشی با مدرک دکترای مدیریت برنامه ریزی آموزشی ودارای تالیفات متعدد ومقالات علمی پژوهشی می‌باشد.


علت افزایش اجاره‌بها چیست؟

یک کارشناس مسکن علت افزایش اجاره بها را کاهش تدریجی سودهای سپرده‌گذاری بانکی عنوان کرد.سلمان خادم‌المله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بالا رفتن 10.4 درصدی نرخ اجاره بها در شش ماهه نخست سال جاری ناشی از رکود اقتصادی و کاهش تدریجی بهره‌های بانکی است. هم‌اکنون بانک‌ها به دلیل شرایط خاص بودجه کم‌کم نرخ‌های سود پرداختی را کاهش می‌دهند، لذا صاحبان املاک توقع دارند فراهم نبودن بستر مناسب برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها را از محل اجاره تامین کنند.


اقتصاد ایران رقیب ترکیه می‌شود؟

برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از یک سو موهبتی برای ترکیه خواهد بود که به بازار پرسود همسایه اش دسترسی پیدا می‌کند، اما از سوی دیگر ممکن است روزی تهران از نظر مقصد سرمایه گذاری و صادرات به رقیب جدی آنکارا تبدیل شود. رویترز با این مقدمه در گزارشی نوشت: ترکیه با تولیدی به ارزش حدود 800 میلیارد دلار در سال 2014 که بالاتر از 425 میلیارد دلار ایران بود و برخورداری از یک صنعت تولید پیشرفته که تلویزیون، خودرو و ماشین لباسشویی به اروپا صادر می‌کند، یک قدرت اقتصادی در منطقه به حساب می‌آید. اما مدیران تجاری ترکیه می‌گویند ایران به مدد مشوقهای دولتی، نیروی کار تحصیلکرده و ذخایر نفتی وسیع که نیاز به واردات انرژی را رفع می‌کند، ممکن است این فاصله را کم کند. مدیر یک قطعه ساز ترکیه که پیش از تحریمها به مدت 20 سال برای خودروسازان ایرانی قطعات موتور تولید می‌کرد، در این باره به رویترز گفت: ایران اقتصادی با پتانسیل رشد بالا بوده و از پشتیبانی فوق العاده دولت ایران برای توسعه صنعت داخلی برخوردار است.


خنده علم‌الهدی به سخنان اولاند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعا این خنده‌دار است که رئیس جمهور فرانسه می‌گوید مشکل بیکاری جوانان ایران را می‌خواهد حل کند آن هم فرانسه‌ای که خودش چنین مشکلاتی در عرصه بیکاری دارد. به گزارش فارس، سید احمد علم‌الهدی در مراسم ارکان حلقه‌های صالحین در حسینه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نتیجه نفوذ دشمن دو چیز است، گفت: زمانی که دشمن در کشور نفوذ کند در مرحله نخست تخریب ارزش‌های انقلاب را در هدف خود دارد که در این راستا می‌خواهد سنگلاخ دین و اسلام را که مانع رسیدن استکبار به اهدافش شده را از سر راه بردارد، در مرحله دوم نیز می‌خواهد مملکت را بچاپد و این در حالی است که 40 هزار مستشار آمریکایی 25 سال اموال کشور را برای توسعه استکبار به کار می‌گرفتند و آنها را می‌دزدیدند.


شاه مازندران ملی‌پوش کشتی بود!

روزنامه "ایران" در صفحه حوادث خود نوشت: «وقتی شاه مجازی مازندران همه راه ها را بسته دید، دست از فرار کشید و به مازندران برگشت. هنوز ساعات زیادی از حضور پنهانی او در خانه روستایی در زیار کلای بابل نمی‌گذشت که از سوی پلیس ردیابی شد. نیروهای پلیس امنیت عمومی استان مازندران با همکاری پلیس بابل وقتی با محاصره مخفیگاه این مرد خطرناک خود را بر بالین او رساندند، هنوز در خواب بود که سردی دستبند را روی دستانش احساس کرد. این مرد و همدستش ساعاتی بعد از بازداشت با دستور دادستان بابل تحت بازجویی‌های قضایی و پلیسی قرار گرفتند.اعترافات عامل اصلی پرونده از جزئیات تهیه فیلم و اتفاقاتی است که باعث شده تا او امروز به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین خلافکاران مازندران به انتظار محاکمه و صدور رأی بنشیند. پرونده این مرد 32 ساله اکنون با صدور کیفرخواست محاربه از سوی دادستان قرار است برای رسیدگی و صدور رأی قضایی به دادگاه انقلاب ارجاع شود. شاید در صورت تأیید کیفرخواست صادره از سوی دادستان، مرد تبهکار به ایستگاه پایانی زندگی‌اش برسد. "شاه مجازی مازندران" می‌گوید در رشته کشتی فعالیت می‌کرده و در این ورزش موفقیت‌هایی هم به‌دست آورده و حتی به دوبنده تیم ملی هم رسیده است.


نوزدهم بهمن لیست اصلاحطلبان آماده می شود

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلا‌ح‌طلبان امروز در حاشیه مراسم ختم سرلشکر سلیمی فرمانده سابق ارتش در پاسخ به سوالی درباره ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و زمان‌ آن، گفت: ما برای ارائه لیست منتظر نظر نهایی شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها هستیم. او افزود: ان شاءالله پس از اعلام نظر شورای نگهبان طی روزهای آینده هجدهم یا نوزدهم بهمن لیست مورد نظر را ارائه خواهیم داد.عارف گفت: ما وارد بحث مصادیق شده‌ایم، اما همه چیز منوط به نظر نهایی شورای نگهبان است.عارف همچنین شخصیت سرلشکر سلیمی را شخصیتی ممتاز در عرصه نظامی دانست و گفت: ایشان نگاه ویژه و علمی به تقویت بنیه دفاعی کشور داشتند.


بیت امام نباید هنرپیشه دست دیگران شود

حجت الاسلام عبد الله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران در سومین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب ابر مردی است که خار چشم دشمنان شده، خواب را را از ابر قدرت ها گرفته و آنان را دچار مرگ تدریجی کرده است. حاج صادقی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی در فرودگاه اظهار داشت: این صحبت ها تبلیغاتی بوده است، نگران هستند که رأی بیاورند یا نیاورند از بیت امام خرج می کنند، برای زدن فکر امام راه این است که باید ظاهر را حفظ کرد.جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که بیت شریف امام باید بداند امروز وفادارتر از رهبر عزیز انقلاب به حضرت امام(ره) کسی وجود ندارد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نگران حرمت بیت امام است و دغدغه حرمت آنها را دارد ازاین رو بیت امام نباید بازی بخورد و هنر پیشه دست دیگران شود.


قهوه خانه ای برای بعضی ها

«کوچک ترین قهوه خانه ایران» جایی در دل بازار بزرگ تهران، کنار مسجد حاج عبدالله قرار گرفته است. متراژ این قهوه خانه به دو متر هم نمی رسد. اما وسعت دل صاحب آن به وسعت دریاست. «قهوه خانه حاج علی درویش» بیش از 90 سال می شود که از میهمانانش با چای منحصر به فردش پذیرایی می کند. از او درباره این سبک متفاوت لیست قیمت ها سوال می کنیم می گوید: «منویی که در اینجا می بیند از 2 هزار تومان شروع و به 100 تومان ختم می شود. من مشتری هایی دارم که چای ام را با همان کیفیت 2هزار تومان اما به مبلغ 100 تومان به آنها می دهم. حتی از بعضی مشتری هایم پول نمی گیرم. من براساس شناختی که از آنها پیدا کرده ام این کار را می کنم.»


شورای نگهبان را قبول ندارند، اما صندوق بین‌المللی پول را قبول دارند

به گزارش نامه نیوز، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "عزت ملی" که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: متأسفانه در کشور ما هستند کسانی که در حالی که چارچوب شورای نگهبان را نمی‌پذیرند، چارچوب صندوق بین‌المللی پول و یا فلان سازمان‌های بین المللی را می‌پذیرند و آنها را توجیه می‌کنند که هوشیاری جامعه و آگاه‌سازی آن در این زمینه باید از سوی دانشجویان انجام گیرد و آن نیازمند این است که ما خود جهت و مسیر انقلاب را به خوبی بنشاسیم و بتوانیم برای جامعه اغنای عمومی ایجاد کنیم. تجدید بیعت با انقلاب اسلامی به معنای شناختن جهت و مسیر انقلاب است، لذا شما دانشجویان در این مسیر نقش ویژه‌ای دارید.


سونامی احمدی نژاد 37 هزار پرژه دست روحانی گذاشت

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی در نخستین کنگره حزب کارگزاران سازندگی که صبح امروز در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد، با اشاره به ادوار مختلف فعالیت این حزب که از سال ۷۴ و با اعلامیه شانزده نفر از وزرای دولت هاشمی رفسنجانی آغاز به کار کرده، اظهار کرد: در سال‌های پایانی دولت سازندگی، کارگزاران برای احیای جو سیاسی یخ زده آن روز و فعال کردن ذهنیت سیاسی جامعه برای مشارکت در امر خطیر انتخابات مجلس پنجم و دوم خرداد ۷۶ فعالیت پرشوری را آغاز کرد.این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران نباید نگاهی به دولت داشته باشد ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد غیردولتی باشد مردم باید به عنوان نیروهای کاری، سازنده و توانمند وارد عمل شوند. دولت مظلوم آقای روحانی که بعد از سونامی احمدی‌نژاد روی کار آمده فقط ۳۷ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام دارد که اگر همه بودجه عمرانی کشور که ۲۰ هزار میلیارد تومان است برای این امر اختصاص یابد، به ۳۰ سال زمان نیاز است. اگرچه دولت باید برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها اولویت بندی کند اما یکی از فعالیت‌های ما که می‌توانند جایگاه کارگزاران را به عنوان نیروهای سازنده مشخص کند، می‌تواند این باشد که کانون‌هایی در سراسر کشور برای سازندگی شکل دهیم و با جمع آوری سرمایه‌های کوچک برای تکمیل پروژه‌ها به دولت کمک کنیم.


مبانی اصلاحات در حال فروپاشی است

محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی و حقوقی رئیس دولت اصلاحات در کانال تلگرامش نوشت: گاهی پستی توی اینستا از اقای خاتمی و یا اصلاحات میگذاشتم، خیلی فحش های بدی می نوشتند، با خودم میگفتم اینها طعم اصلاحات را که باید مودب بود و به نظر دیگران احترام گذاشت، نچشیده اند. رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات افزود:‌ پس از نقد اخیرم از اقای هاشمی که همچنان به آن باور دارم، فحاشی ها و اهانت های عجیب و غریب و فراوانی در صفحه اینستاگرامم نوشتند. این بار متاسف تر شدم، نه به خاطر اهانت به خودم، به خاطر این که خیلی از این ها تصور می کنند اصلاح طلب هستند؛ این یعنی مبانی اصلاحات در حال فراموشی است.


14 هزار کارخانه ‌در دولت تدبیر و امید ورشکسته شد

رئیس سازمان بسیج اساتید ‌با بیان این‌که دولتی موفق است که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد و برای تحقق آن انگیزه داشته باشد و از تجربیات کشورهای دیگر دنیا استفاده بهینه کند، افزود: به دلیل ضعف و عدم مدیریت در 9 ماهه اخیر 14 هزار کارخانه تولیدی به خاطر مسائل منابع مالی در کشور ورشکست شده‌ و برای برون‌رفت از این معضل باید اقتصاد مقاومتی در تمام زیرساخت‌های عمرانی نهادینه شود.


آبی شدن اصلاح طلبان تکذیب شد!

روابط عمومی اصلاح طلبان با انتشار خبری مبنی بر تکذیب رنگ آبی انتخاباتی اصلاح طلبان، مدعی شد هنوز تصمیمی بر رنگ گرفته نشده است. دکتر افخاری در این زمینه گفت‌: « شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم، برنامه محوری و برندسازی امضا و لوگوی ائتلاف را محور قرار داده است. از این رو بحث رنگ، کانون کار ائتلاف نبوده، و با وجود بررسی پیشنهادها، هنوز درخصوص رنگ های زمینه برای طراحی و تدارک اقلام تبلیغاتی، رنگ مشخصی مصوب نشده است. »


بازیگر GEM در جشنواره فجر

حواشی بازیگرانی که در ماه های گذشته به ترکیه رفته اند و به شبکه ماهواره ای جم پیوسته اند به جشنواره هم رسیده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حواشی بازیگرانی که در ماه های گذشته به ترکیه رفته اند و به شبکه ماهواره ای جم پیوسته اند به جشنواره هم رسیده است. اکران آخرین فیلم روز اول جشنواره یعنی«نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان به دلیل حضور یکی از بازیگران جم مورد توجه قرار گرفت. رابعه اسکویی بازیگر زنی که در سالهای اخیر بیشتر در تله فیلم ها و محصولات شبکه خانگی حضور داشته و اخیرا نیز به شبکه جم پیوسته است در«نیمه شب اتفاق افتاد»یک نقش کاملا فرعی را ایفا می کرد. رابعه اسکویی نقش خدمتکار باغی را ایفا می کرد که برای برگزاری مراسم های مختلف اجاره داده می شود. جالب اینجا بود که هنگام بازی کوتاه او در فیلم از برخی نقاط سالن همایشها واژه "جم" به گوش می رسید!


شاید یک نفر در لیست اصولگرایان تهران جابه‌جا شود

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه وحدت اصولگرایان در تهران نسبت به دوره های گذشته بسیار خوب جلو رفت، گفت: شاید یک نفر در لیست اصولگرایان تهران ظرف امروز و فردا تغییر و جابجایی داشته باشیم.به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: وحدت اصولگرایان در تهران نسبت به دوره های گذشته بسیار خوب جلو رفت.وی افزود: شاید یک نفر در لیست اصولگرایان تهران ظرف امروز و فردا تغییر و جابجایی داشته باشیم.دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: ما به عنوان جامعه اسلامی مهندسین در حوزه های انتخابیه درصورتی که اصولگرایان استان به جمعبندی رسیده باشند از کاندیدای مورد تایید اصولگرایان استان حمایت می‌کنیم و از کاندیداهای منتسب به خودمان هم می‌خواهیم که انصراف بدهند.


جیسون رضاییان ‌عکس‌های خانوادگی برخی مسئولان را در اختیار داشت

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نفوذ به دو صورت فردی و جریانی انجام می‌‌گیرد اظهار کرد: جیسون رضاییان مصداق نفوذ فردی است این فرد که تا عمق خانه برخی از مسئولان تراز اول نفوذ داشت و حتی عکس‌های خانوادگی آنها را در اختیار داشت متاسفانه در تصمیمات سطح عالی نظام تاثیر می‌گذاشت و آنقدر برای آمریکایی‌ها اهمیت داشت که برای آزادی او یک میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کردند و علاوه بر این تحریم‌های بانک سپه را نیز لغو کردند.


لیست منتشرشده اصولگرایان رسمی نیست

اسماعیل کوثری عضو شورای ائتلافی اصولگرایان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لیست منتشرشده اصولگرایان در فضای مجازی اظهار داشت: لیست منتشرشده رسمی نیست و احتمالا تغییر و تحولاتی در آن انجام می شودوی در همین‌باره افزود: لیست رسمی امشب یا فرداشب توسط آقای "حدادعادل" به عنوان سخنگوی ائتلاف، منتشر می‌شود.گفتنی است؛ شب گذشته(14 بهمن‌ماه) لیست اولیه انتخاباتی منتسب به شورای ائتلافی اصولگرایان در فضای مجازی منتشر شد. 


خاطره جالب صباغیان از مهندس بازرگان

روزنامه شرق به مناسبت سالروز تشکیل دولت موقت با مهندس هاشم صباغیان که از ابتدای تشکیل دولت موقت به‌ عنوان معاون نخست‌وزیر و سپس وزیر کشور حضور داشت، به گفت‌وگو نشست.وی در این گفت و گو در خاطره ای می گوید:« مهندس بازرگان بسیار مرتب بود و در کار خود برنامه‌ریزی دقیق داشت. بخشی از موفقیت‌های او مربوط به همین برنامه‌ریزی‌ دقیق بود. یکی از برنامه‌هایش ورزش صبحگاهی بود که باید حتما ورزش صبحگاهی‌اش را انجام می‌داد. منزل ایشان آپارتمانی در خیابان غزالی بود. نخست‌وزیری نیز که در خیابان پاستور بود. مهندس بازرگان خیلی با گروه محافظ موافق نبود اما من می‌گفتم باید از ایشان محافظت شود، زیرا گروه فرقان در آن زمان دست به ترور می‌زد. همیشه یک ماشین با چند محافظ ایشان را به ساختمان نخست‌وزیری در پاستور اسکورت می‌کرد. یک‌ بار سرهنگی که ریاست اسکورت نخست‌وزیری را بر عهده داشت به من گفت من به این شکل نمی‌توانم مسئولیتم را انجام دهم، خطرناک است. پرسیدم چرا؟ گفت هر روز صبح که می‌آییم مهندس بازرگان می‌گوید جلوی پارک دانشجو نگه‌ دارید ما باید ٣٠ دقیقه آنجا بایستیم تا مهندس ورزش و دوندگی روزانه خود را انجام دهد و بعد به دفتر بیاییم و اگر دورتادور پارک را بخواهیم محاصره کنیم مهندس بازرگان نمی‌پذیرد. من گفتم چند روز به من فرصت بده، فکری برای این کار می‌کنم. در مشورتی که با دوستان کردیم روبه‌روی کاخ نخست‌وزیری در همان خیابان پاستور کاخ شاپور غلامرضا بود که جلوی آن، ‌یک‌ سری ساختمان سه‌ طبقه ساخته بودند و مخصوص مأموران آن کاخ بود. آنجا را تخلیه کرده بودیم. گفتیم بهتر از همه این است که از آقای مهندس بخواهیم خانه را رها کند و به این مکان بیاید که اولا مشکلات را حل می‌کند، زیرا حفاظت‌ شده است دوم این که هر روز صبح مهندس بازرگان می‌تواند ورزش خود را در همان کاخ نخست‌وزیری که جنب ساختمان اداری نخست‌وزیری بود، انجام دهد، زیرا فضای بزرگی داشت و مهندس می‌توانست از آن فضا استفاده کند که به این شکل مسائل امنیتی حل می‌شد. وقتی این فکر را با مهندس مطرح کردیم، فوق‌العاده خوشحال شد، چون در وقت صرفه‌جویی می‌شد. بنا بر این به همراه همسرش به کاخ آمد. آن موقع تنها فرزند در خانه مهندس دکتر نوید بود که گاهی آنجا می‌آمد و گاهی نیز به خانه خواهرانش می‌رفت و آنجا می‌ماند. در آن زمان مرحوم افجه‌ای را مسئول مالی نخست‌وزیری کرده بودیم که خیلی خوب دستگاه عریض‌وطویل دوره هویدا و به‌ خصوص آشپزخانه را مدیریت کرد و سروسامان داد. روزی مهندس بازرگان به من گفت بررسی کنید که هزینه یک پرس غذا چقدر می‌شود؟ من تعجب کردم که با مشکلات امنیتی زیادی که داشتیم و در نخست‌وزیری برای مسائل امنیتی جلسه می‌گذاشتیم، چرا مهندس بازرگان این مسئله کوچک را می‌پرسد. کمی تند برخورد کردم که آقای مهندس این‌ همه کار داریم، مطمئن باشید آقای افجه‌ای شخص مرتبی است و غذای نخست‌وزیری کنترل‌ شده است اما یک هفته بعد از این ماجرا دوباره از من پرسید. بنابراین برای انجام دستور مهندس بازرگان به آقای افجه‌ای گفتم سه یا چهار روز میزان غذا را حساب کن و متوسط هزینه یک غذا را دربیاور که چه مقدار است؟ این گزارش را به مهندس بازرگان دادم ایشان هم یادداشت کرد. چند مدتی گذشت که مهندس یک چک شخصی خود را به من داد و گفت این را بدهید که به خزانه بگذارند. مهندس در تمام مدت از دولت حقوق نگرفت و می‌گفت فقط یک حقوق حق من است آن‌ هم حقوق بازنشستگی دانشگاه است و در زمان تصدی دستگاه‌های دولتی هیچ حقوقی بابت کار دولتی خود قبول نکرد. من از مهندس پرسیدم چک‌ پول شخصی شما را چرا باید به خزانه بدهم؟ اما ایشان از روزی که همسرشان را به کاخ آورده بود پول غذا را محاسبه کرده و می‌گفتند من چون در نخست‌وزیری کار می‌کنم، حقم ‌است که از این غذا بخورم اما همسرم که در اینجا کار نمی‌کند. این غذای بیت‌المال است و در بیت‌المال باید نهایت دقت شود. حتی دیناری از آن را باید در آن دنیا پس بدهیم. روزی یک وعده ‌غذا می‌گرفتند و شب نیز حاضری می‌خوردند.»


علیخانی یکی است و همه او را می‌شناسند!

شیخ قدرت‌الله علیخانی از عدم احراز صلاحیت خود به خاطر عدم التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران خبر دادحجت‌الاسلام علیخانی، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی که علت عدم احراز صلاحیتش برای داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را پرسیده بود، گفت: با کمال تاسف بنده را بعد از عمری خدمت به اسلام و انقلاب و مردم محروم استان قزوین به اتهام بند 1 ماده 28 قانون انتخابات یعنی عدم التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران احراز صلاحیت نکرده‌اند که واقعا تعجب می‌کنم.حجت‌الاسلام علیخانی افزود: بنده‌ای که خط و ربطم مشخص است، چه در محافل سیاسی و چه در سه دوره مجالس ششم، هفتم و هشتم و چه در خارج از مجلس همیشه از اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب دفاع کرده‌ام و این امر بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست. این اتهام بر مبنای بند یک ماده 28، جز اهانت نسبت به اینجانب چیز دیگری نمی‌تواند باشد.وی در ادامه گفت: البته قبلا مطلع شده بودم که بنده را تایید صلاحیت کرده‌اند ولی شبی که فهرست اسامی اعلام شد، نام بنده در ردیف تایید صلاحیت شده‌ها نبود. وقتی جویا شدم، از گوشه و کنار شنیدم – اگر صحت داشته باشد که احتمالا هم دارد – گفتند برخی از ائمه جمعه استان قزوین نامه‌ای به شورای محترم نگهبان نوشته‌اند و از این شورا خواسته‌اند که صلاحیت علیخانی را تایید نکنید! حجت‌الاسلام علیخانی گفت: الان بسیاری از دلسوزان انقلاب و حتی برخی از اصولگراها نیز وقتی متوجه شدند که احراز صلاحیت نشده‌ام به من می‌گویند شما را چرا رد کرده‌اند؟ علیخانی یکی است و همه او را می‌شناسند و مواضعش را نیز می‌دانند و مواضعش هم شفاف است و در اینجا صراحتا اعلام می‌کنم هیچ خلافی و هیچ جرمی و هیچ تخطی از اصول انقلاب نداشته و ندارم و به فضل الهی از این پس نیز نخواهم داشت.


گلایه جدید معاون اول رئیس جمهور از مجلس

معاون اول رئیس جمهور گفت: به طور جد از مجلس گلایه مند هستیم؛ چرا که بعد از مدت‌ها در باب طرح منطقه آزاد جاسک جواب منفی داده است و این امر عجیب است.اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست آبرسانی جگین به جاسک اظهار کرد: امروز با ممکن شدن غیرممکن‌ها که به برکت انقلاب محقق شده است، ایران اسلامی به یکی از کشورهای قدرت‌مند تبدیل شده که شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را معنا کرده است.وی اضافه کرد: امروز بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب همه ما مفتخر هستیم که انقلاب اسلامی ایران به برنامه های خود دست یافته و توانسته است در منطقه نا امن خاورمیانه کشوری امن و با ثبات به حساب آید که این امر برآمده از تدبیر رهبری و قوا و نیروهای انقلاب است.





مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار