کد خبر: ۱۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۸ 30 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، سه روز از انتشار خبر شهادت سرباز وظیفه «مجید فخرایی» می‌گذرد، اما رسانه‌های مدعی «آزادی»، «دفاع از حقوق بشر» و «ضدیت با خشونت» حاضر به پوشش این خبر نشده‌اند.

با این که خبر شهادت سرباز وظیفه مجید فخرایی صبح جمعه 7 فروردین در رسانه‌های داخلی منتشر شد، اما رسانه‌هایی مانند بی.بی.سی.فارسی، صدای آمریکا، دویچه وله آلمان، رادیو زمان، رادیو فردا، و... تا امروز 10 فروردین ماه این خبر را منتشر نکرده‌اند.

اگرچه این رسانه‌ها خبر دستگیری برهم‌زنندگان امنیت عمومی در شب چهارشنبه آخر سال – از جمله ضارب سرباز وظیفه – در مشهد را با آب و تاب منتشر کردند، اما حاضر نیستند اعتراف کنند که قاتل شهید فخرایی در میان همان دستگیرشدگان است. آنها تلاش کردند پلیس را در مقابل مردم قرار دهند و چهره پلیس را طوری ترسیم کنند که انگار مخالف شادی است و مردم! بی‌گناه را «دستگیر» می‌کند.

جنجال برای کنسرت؛ سکوت در برابر خشونت و شهادت یک سرباز

این رسانه‌ها پیش از چهارشنبه آخر سال هم کوشیدند تا هشدارهای پلیس را به «ضدیت با آیین باستانی» ، «شادی» ، «ترس از اعتراض» و ... تعبیر کنند.

چرا رسانه‌های ببیگانه خبر شهادت فخرایی را بایکوت کردند؟

رصد فعالیت و نوع اخبار مهیج مربوط به آخرین چهارشنبه سوری سال ، از مدت‌ها پیش و پس از این روز موعود ، شاید نمایانگر سکوت و بایکوت خبر سرباز وظیفه شناس و ساده مجروح در چهارشنبه سوری مشهد باشد و به نظر می‌رسد علت عدم انتشار خبر شهادت سرباز فخرایی آن است که رسانه‌های خارجی خود آتش‌بیار این معرکه بودند و سعی داشتند با تیترهایی چون «هشدارهای امنیتی برای جلوگیری از اعتراضات ضدّ حکومتی»، از یک باصطلاح «رسم باستانی» ، «مبارزه خیابانی» و « مانور شورش و ضدیت با نظام » بسازند.

این‌ها همان رسانه‌هایی هستند که برای لغو کنسرت موسیقی یا خبر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در مشهد، عزا می‌گیرند.

باید از این رسانه‌های دروغ‌پرداز پرسید؛

- آیا ارزش خبر شهادت یک سرباز 19 ساله شهرستانی به اندازه زیر چشم کبود آزاده نامداری یا حمله به خودروی علی مطهری در شیراز اهمیت ندارد؟! چرا خبر مظلوم‌نمایی این مجری سیما را قبل از روشن شدن موضوع، به سرعت منتشر و مرثیه‌سرایی کردید و با رویکردی فمینیستی به انتقاد از حقوق مدنی و خانواده در ایران پرداختید، اما از درج خبر شهادت این سرباز وظیفه وظیفه‌شناس و حتی وحدت شیعه و سنی در تشییع شکوهمند او و شکیبایی زینب‌گون مادرش، امتناع می‌نمایید؟

- و مگر نه اینکه به بهانه تصویر یک مجری سیما، ده‌ها مقاله و گفتگو و تحلیل و حتی کارتون در باب خشونت علیه زنان با همنوایی برخی تریبون‌های داخلی‌ در روزهای اخیر منتشر کردید؛ اما چرا حاضر نیستید خشونت علیه حافظان امنیت و فرزندان رشید این مرز و بوم را محکوم و تقبیح کنید؟

جنجال برای کنسرت؛ سکوت در برابر خشونت و شهادت یک سرباز

- اگر یک قاچاقچی مواد مخدر که خانواده‌های بسیاری را نابود می‌کند در مشهد به دار مجازات آویخته شود، گوش فلک را کر می‌کنید، اما وقتی اوباش، صورت این جوان رعنا را با مواد منفجره متلاشی کردند، سکوت پیشه کرده‌اید!

به راستی اگر این رسانه‌ها خود را در این آتش‌افروزی سهیم نمی‌دانستند، مانع انتشار این خبر نمی‌شدند.

سه روز از انتشار خبر شهادت این سرباز مظلوم می‌گذرد و لندن‌ و پاریس‌نشینان به اصطلاح اپوزیسیون خارج از کشور هم که برای هر موضوعی دست به قلم می‌برند، در مقابل این خشونت‌ورزی، سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند اوباش خشونت‌طلب را محکوم کنند.

می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک همین رسانه‌ها برای مجازات قاتل این شهید وظیفه شناس اشک بریزند و از خشونت دولتی! در ایران فغان کنند ...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
مگر غیر ازین انتظار دارید ازین مدعیان دغل ودروغین
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
مگر ارزش این سرباز رشید که عمر خود را فدای آسایش افراد دائم الخمری چون مرتضی پاشایی وعلی مطهری ها نکرد !تا در کمال ارامش عیش ونوش کنند یا آن فوتبالیست میلیاردی که وقتی برای بستن قرار داد با تیم به توافق نمیرسند تیتر خبر گزاری ها میشود،کمتر بود یا دلیر مردانی چون مجید فخرایی ها که در سکوت زندگی میکنند وبا اخلاص جان میدهند برای کسی ارزش ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار