قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: برای رشد معنوی نسل جوان باید عوامل ترویج نماز شناسایی و به کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۶۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 17 January 2016

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مظفر شنبه شب در جلسه شورای اداری و جلسه استانی نماز در آذربایجان غربی با بیان اینکه برای دعوت نسل جوان به نماز باید از زبان هنر استفاده کرد و در این زمینه صدا و سیما باید نقش بیشتر و ویژه ای بر عهده بگیرد افزود: در این راستا می توان با استفاده از توان هنری شعرا، نویسندگان و سایر هنرمندان، نسل جوان را با ستون اصلی دین آشنا کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم انس با قرآن و اقامه نماز را از مشخصات فرد مصلح عنوان کرده که می تواند در ایجاد صلح و عدالت موثر واقع شود عنوان کرد: لازم است که هر فرد، در هر موقعیتی که قرار دارد برای احیای فرهنگ اقامه نمار و ترویج آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان جامعه گام برداشته و تلاش کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اضافه کرد: اجلاس نماز مکانی برای سخنرانی نیست، بلکه محیطی برای ارزیابی فاصله خود تا نقطه مطلوب و پیشبرد کارها طبق فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه اجلاس نماز برای بررسی اقدامات و توجه به صعود و نزول هایی که در این راه اتفاق افتاده، تشکیل می شود افزود: اجلاس سراسری نماز در ششم بهمن ماه امسال در قزوین برگزار شده و در سال های آینده نیز در استان موفق برگزار می شود.

مظفر تاکید کرد: ستاد اقامه نماز کشور برای استفاده از الگوها و تجربه های موفق در زمینه افزایش اقامه نماز خواهان ارسال ایده ها و برنامه های متولیان شده که در این زمینه دو هزار و ۶۰۰ اثر از سراسر کشور ارسال شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: افزایش نماز گزاران، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان ادارات و برداشتن موانع احتمالی پیش روی نمازگزاران و ارتقای سطح کیفی نمازخانه ها از اقدامات ضروری در ادارات و سازمان های دولتی است.

مظفر با اشاره به ضرورت افزایش مساجد تراز اول در آذربایجان غربی گفت: مساجد تراز اول مساجدی هستند که در آن ها برای برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه ها و مسجد تلاش شده و محلی برای جذب کودکان و نوجوانان بوده و نمازهای صبح در آن اقامه می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون در آذربایجان غربی اقدامات مفیدی برای ارتقای سطح کیفی و رساندن نمازخانه های بین راهی به وضعیت مطلوب صورت نگرفته که این موضوع تلاش هر چه بیشتر مسئولان امر را می طلبد.

مظفر افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ مسجد برای اقامه نماز صبح احیاء شده که لازم است این تعداد افزایش یافته و مشکلات و موانع پیش روی افراد که مانع اقامه نماز صبح در مساجد می شود، به شیوه صحیح حل شود.

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر تمامی مدیران باور و اعتقاد قلبی به امر نماز، آثار و برکات آن در زندگی شخصی خود داشته باشند، نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت در جامعه ترویج می یابد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی اضافه کرد: لازم است باور و اعتقاد قلبی افراد به نماز را تقویت کرده و ثواب های دنیوی را با ثواب اخروی نماز مقایسه کنیم که در این صورت توجه به امر نماز در جامعه افزایش پیدا می کند.

 

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر لزوم جدیت مدیران نسبت به اجرای مصوبات جلسات شورای اقامه نماز استان تاکید کرد و گفت: از مدیران و مسئولان ذیربط انتظار می رود نسبت به اجرای مصوبات جلسات شورای اقامه نماز استان بویژه بحث رسیدگی به وضعیت نمازخانه های بین راهی و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این نمازخانه ها، اهتمام و جدیت لازم را داشته باشند.

قربانعلی سعادت با تاکید بر اینکه نباید کارهای اجرایی و فرعی، موجب غفلت از نماز و اقامه آن شود، افزود: وظیفه مدیران و مسئولان، ایجاد امکانات مورد نیاز و فراهم نمودن فضایی مناسب جهت اقامه نماز است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به بخشنامه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور در رابطه با شرایط بررسی و طرح اختلافات دستگاههای اجرایی گفت: این بخشنامه لازم الاجراست و با متخلفین از اجرای این بخشنامه برخورد قانونی شده و به مراجع رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند.

در خاتمه این جلسه سعادت استاندار آذربایجان غربی به پاس خدمات موثر در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز و حمایت و پشتیبانی از اقامه نماز در استان آذربایجان غربی، علاوه بر لوح سپاس حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، انگشتر متبرک مقام معظم رهبری را نیز هدیه گرفت.

همچنین انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به همراه لوح تقدیر به حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اهدا شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار