معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های بزرگداشت ایام دهه فجر باید منجر به بصیرت‌افزایی در جامعه و بین جوانان شود.
کد خبر: ۱۵۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 05 January 2016

به گزارش خبرگزاری فارس، امین رستم‌زاده ظهر امروز در جلسه‌ کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 400 برنامه فرهنگی به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر در استان به همت جامعه دانشگاهی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برای این ایام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این سری برنامه‌ها باید به بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جدید کشورمان و دانشجویان منجر شود، همچنین چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران باید تبیین کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اظهار اینکه انقلاب اسلامی امتداد خط امام حسین (ع) محسوب می‌شود، اضافه کرد: در عصر امروز الگوی انقلاب از سوی کشورها و مردم مورد مشق قرار گرفته است، همیشه منجر به سعادت و پیروزی ملت‌ها می‌شود.

این فعال دانشجویی گفت: انقلاب اسلامی کلیدواژه‌های نوینی از مفاهیم مدیریتی در حوزه‌های مختلف با تأسی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی برای دنیا و بشریت خلق کرده است.

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: در واقع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران آموزه‌سازی برای توسعه کشورها اقدام کرده است، همه کشورهای جهان به اشکال گوناگون اعم از آشکار و پنهان و مستقیم و غیرمستقیم از آن تاثیر پذیرفته‌‌اند.

وی بر ضرورت توجه به محتوای رویدادهای فرهنگی و دانشجویی تاکید کرد و بیان داشت: متولیان مدیریتی فرهنگی در دانشگاه‌ها باید در راستای کیفیت‌بخشی به برنامه‌‌های ویژه این ایام و مناسبت‌های مختلف سال اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول ضمن ابراز تاسف از این موضوع که متاسفانه قرآن کریم در برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از دانشجویان این انتظار وجود دارد، در برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی از کلام خدا الهام بگیرند.

رستم‌زاده با ابراز خشنودی از اینکه دهه فجر، عنوان و فلسفه آن به واژه قرآنی عطرآگین است، اضافه کرد: این ایام بهترین فرصت برای غنی‌سازی و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است، که باید از این فرصت استفاده حداکثری به عمل آوریم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اظهار اینکه کشورهای بیگانه و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه توجه ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: بنابراین درصدد از بین بردن راه‌های تعالی و توسعه دانشجو و دانشگاه‌ها هستند، بنابراین باید به معنای واقعی هوشیاری خود را حفظ کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار