به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک استان آذربایجان غربی از خوی،حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا گفت:امیرمؤمنان(ع) می فرماید:تقوای خدایی را پیشه کنید که اگر بگویید می شنود و اگر پنهان کنید می داند.
کد خبر: ۱۵۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 01 January 2016

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از بیماریهای خطرناک در طول زندگی که مدام انسانها را مورد تهدید قرار می دهد امروز و فردا کردن در کارها می باشد.

امیرمؤمنان(ع) می فرماید هر کس که مهلت او به سر آید برای جبران گذشته مهلت می طلبد و هر کسی که مهلتی داده شود در انجام کار امروز و فردا می کند.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا کردن مصادیق متعددی دارد بعضی ها در انجام دادن کارهای مردم به چنین مرضی مبتلا هستند و تعدادی در توبه کردن از گناهان امروز و فردا می کنند لذا قرآن می فرماید لذا زمانی که اجل انسان فرا می رسد درخواست می کند خدایا مرا برگردان تا عمل صالحی انجام بدهم.

خطیب جمعه با اشاره به 22 ربیع الاول روز وقوع غزوه بنی نضیر و بیرون راندن یهودیان از مدینه توسط مسلمانان به علت زیر پا گذاشتن پیمان خود با مسلمانان و همدستی با منافقان مدینه جهت به قتل رساندن پیامبر بزرگوار اسلام و تحریک کفار و مشرکان علیه مسلمانان در واقع اینان همان نیاکان صهیونیستهای کودک کش فعلی بودند که قرآن آنان را به فتنه گری ،حرام خواری ،پیمان شکنی،بدعت گذاری ،پیامبر کشی ،توطئه گری،قساوت،وحشی گری و سنگدلی معرفی می کند.

حجت الاسلام شکوری درادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مهم و راهگشای ولی امر مسلمین در ملاقات با جمعی از مسئولان و ارکان نظام ،سفیران کشورهای خارجی و مهمانان هفته وحدت اسلامی در روز 17 ربیع الاول میلاد باسعادت پیامبر بزرگوار اسلام و رییس مذهب امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت یکی از اساسی ترین محورهای سخنان مقام معظم رهبری مطرح فرمودن تمدن نوین اسلامی بود که فرمودند امروز نوبت دنیای اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی عقل ،خردمندی ،تدبیر و بصیرت در جهت برپایی تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.



مقام معظم رهبری با اشاره به شکست خوردن تمدن غربی اضافه فرمودند تمدن غربی خوشبختی،سعادت و عدالت به ارمغان نیاورد و در درون خود دچار تضاد شده است و از نظر اخلاقی فاسد و از لحاظ معنوی پوک شده است لذا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسلمانان بویژه دانشمندان و روشنفکران رسالت سنگینی بر عهده دارند تا با توجه به ظرفیت ها و توانایی های جهان اسلام از قبیل سرزمینهای خوب موقعیت جغرافیایی ممتاز ،منابع طبیعی فراوان و نیروی انسانی با استعداد به دنبال پی ریزی چنین تمدن عظیم باشند.

خطیب جمعه با اشاره به 13 دی ماه روز ابلاغ پیام رهبر کبیر انقلاب به آقای گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اظهار داشت :حضرت امام ره در این نامه تاریخی چند موضوع مهم و اساسی راازجمله پیش بینی کردن سقوط مارکسیسم و کمونیسم،دعوت از گورباچف به سوی فطرت و توحید،هشدار در مورد گرایش به نظام سرمایه داری،اعلان شکست سرمایه داری همانند سوسیالیسم و درخواست تحقیق و تفحص در مورد دین اسلام مطرح فرموده بود.



وی درادامه افزود: عکس العمل گورباچف نشان می داد که ابعاد معنوی پیام امام را دریافت نکرده بود اما پس از فروپاشی شوروی او طی مصاحبه ای اظهار داشت تأسف می خورم از اینکه نسبت به هشدارهای امام بی اعتنایی کردم در واقع مخاطب پیام او همه اعصار در طول تاریخ بود و احساس کردم که او دلسوز برای سرنوشت جهان است و استنباطم این بود که او برای جهان نگران است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم.

خبرنگار: ف. فرخ زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار