مسئولین استان در جلسه شورای اداری:
جلسه شورای اداری استان با حضور امام جمعه، استاندار، معاونین استاندار و مسئولین استان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 29 November 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت‌های مدیریتی فقط یک امانت الهی از طرف خداوند متعال است.

وی افزود: پست‌ها، مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مختلفی که هم اکنون در آن قرار گرفته‌ایم فقط یک امانت از طرف ذات اقدس الهی به شمار می‌رود، که در صورت استفاده نادرست از این موقعیت باید در سرای باقی پاسخگو باشیم.

این مسئول با بیان اینکه امانتداری یکی از ویژگی‌های مسلمانان واقعی به شمار می‌رود، افزود: این فضیلت از انواع و حالت‌های گوناگون برخوردار است، بنابراین باید همواره برای صیانت و حراست از آن گام برداریم، چرا که در غیر این صورت اهل بیت (ع) را می‌رنجانیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت مقام و جایگاه بسیج را پشت‌سر گذاشته‌ایم ضمن تبریک این ایام، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان بر کسی در کشور ما این موضوع پوشیده نیست، که آرامش و ثبات کنونی کشورمان در سایه جان‌فشانی بسیجیان هشت سال دفاع مقدس به وجود آمده است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: از اولیای الهی، اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) احادیث و روایات زیادی به ما رسیده است که در صورت جامه عمل پوشاندن به آنها به طور قطع سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا خواهیم کرد.

قریشی با تاکید بر اینکه ائمه معصوم (ع) با برشمردن ویژگی‌های پیروان راستین خود ما را به رعایت و کسب این سجایای اخلاقی دعوت کرده‌اند، گفت: بنابراین باید برای مطالعه و عمل به این توصیه‌ها و آموزه‌های معنوی گام برداشته شود.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: کسانی که اعمال‌شان را مورد بررسی و محاسبه قرار ندهند، به مسلمانان خیانت کنند یا آنها را فریب دهند، همسایه از دست آنها در امان نباشد، اشخاصی که در اموال دیگران خیانت کنند طبق روایات از پیروان اهل بیت (ع) نیستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت این قبیل نکات و پرهیز از مواردی که اولیای الهی منع کرده‌اند و عمل به مواردی که مورد توصیه قرار گرفته است، بیان داشت: به این ترتیب در عمل نشان داده‌ایم از عاشقان واقعی اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) هستیم.

استاندار آذربایجان غربی، از دستگاههای استانی که دارای توان خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) هستند خواست در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نکنند.


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهندس سعادت نیز در ادامه جلسه شورای اداری ، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) گفت: ستادی در استان زیر نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه تشکیل شده که امورات مربوط به سفر زائرین استان به کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) را پیگیری می کند؛ فلذا از دستگاههای اجرایی استان نیز انتظار می رود با هماهنگی حج و زیارت و مدیریت بحران استان، به ستاد مربوطه در حد توان کمک کنند تا بتوانیم خدمت رسانی شایسته ای به زائرین داشته باشیم.

وی در ادامه به ویژه برنامه تلویزیونی "توسعه و همدلی" که از سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش می شود، اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است مدیران دستگاههای اجرایی استان در این برنامه که فرصت خوبی برای ارائه گزارش عملکرد حوزه های مختلف به مردم است شرکت کنند و مسائل و مشکلات و همچنین انتظارات خود را از مردم نیز مطرح نمایند تا از این طریق ضمن تقویت ارتباط میان مردم و مسئولین و افزایش اعتماد مردم به حکومت، جلوی طوفان تبلیغات مسموم دشمن علیه نظام که با هدف ایجاد فاصله بین مردم و نظام است، گرفته شود.

رئیس شورای اداری استان تاکید کرد: مدیران و مسئولان نباید از اینکه مورد انتقاد واقع شوند بهراسند بلکه انتقادات سازنده را باید در جهت اصلاح نقاط ضعف و جبران کاستی ها و نقائص بکار گیرند.

سعادت ادامه داد: کار کردن در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بصورت فعال و مستمر و با جدیت باشد؛ ما مسئولان، مقام تشریفاتی نیستم و نباید صرفا برای ایجاد رزومه فعالیت کنیم، بلکه باید با نیت کسب رضای الهی و در جهت خدمت و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم مجدانه کار و تلاش و اهتمام داشته باشیم.

وی همچنین از مدیران و مسئولان حوزه منطقه آزاد ماکو خواست در انتصاب مدیران با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو هماهنگی های لازم را داشته باشند و با همدلی و انسجام در توسعه این منطقه تلاش کنند.

تهیه و تدوین لیستی از طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری توسط دستگاههای اجرایی و فرمانداران از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید سعادت در این جلسه بود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو در کشور هم اشاره کرد و گفت: از تمام کسانی که برای انتخابات آستین بالا زده اند تشکر می کنیم و از کاندیداهایی نیز که در موعد قانونی برای شرکت در انتخابات ثبت نام خواهند کرد استقبال می کنیم؛ چرا که حضور سلائق و کاندیداهای مختلف به برگزاری هر چه باشکوهتر و گسترده تر انتخابات که جزو اهداف اساسی نظام است کمک می کند؛ از همه می خواهیم که برای برگزاری انتخاباتی شاداب و با مشارکت حداکثری تلاش کنند.

در این جلسه همچنین، استاندار آذربایجان غربی از حسین زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به جهت تلاش ها و خدمات شایسته وی در خدمت رسانی به خانواده ها و افراد تحت پوشش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل نمود.

رادفر : زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سالجاری را فرآهم سازیم


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در نهمین جلسه شورای اداری استان بر فرآهم سازی زمینه های لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سالجاری تاکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات سالجاری در تعیین سرنوشت خود بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر بی طرفی کامل اعضای ستاد در جریان انتخابات گفت: حرکات انتخاباتی شروع شده و باید سعی کنیم که با رعایت صحیح قوانین و مقررات بر له یا علیه کاندیدای خاصی تبلیغ صورت نگیرد.

وی با اشاره به این که اولویت اصلی ستاد انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور در سالجاری است، افزود: همه مسؤولان و متولیان وظیفه دارند در راستای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و تأمین امنیت آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

در ادامه این جلسه، نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در جهت اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار در استان پرداخت و همچنین به سوالات مردم که از طریق سامانه سامد استانداری در حوزه اشتغال مطرح شده بود، پاسخ داد.

همچنین مقام عالی استان در این جلسه، از رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به نمایندگی از فعالان ستاد استقبال از جانباختگان حادثه منا در استان تجلیل و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار