بیانیه
اینجانب مثل همه شما مردم عزیز استان و تمام آذری زبانها متأثر از این حادثه می باشم ولی معتقدم دستهایی پنهان در کار است تا موضوع بدین گونه به سرانجام برسد .
کد خبر: ۱۲۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 09 November 2015


پیام امام جمعه ارومیه به مردم آذربایجان درباره اهانت اخیر

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، متن این بیانیه  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای کسانی که ایمان آورده اید نبایدقومی از شما قوم دیگر را مسخره کنند، بسا که آنها از ایشان بهتر باشد.(حجرات آیه 11)

مردم شریف ارومیه و استان آذربایجان غربی چنانچه اطلاع دارید اقدام سخیف و غیر منطقی در برنامه فیتیله که رسالت سنگین تربیت انسانها برای آینده ایران را بر عهده دارد دل همه را آزرد و یکبار دیگر دست اختلاف افکنان را به وضوح به تصویر کشید . از اینکه آذری ها این مردمان شریف و شجاع مورد تمسخر قرار گیرند بر کسی مقبول نیست و هیچ عقل سلیمی اقتضاء نمی کند چنین توهین هایی صحت داشته باشند . لیکن اقدام شایسته و به موقع دکتر سرافراز رئیس محترم رسانه ملی در عزل معاون مدیر پخش شبکه 2 و توقیف برنامه فیتیله و برخورد جدی با عوامل اصلی و دست اندرکار این برنامه بخشی از رنج تحمل توهین را از ما دور کرد .اینجانب مثل همه شما مردم عزیز استان و تمام آذری زبانها متالم از این حادثه می باشم ولی معتقدم دستهایی پنهان در کار است تا موضوع بدین گونه به سرانجام برسد . دلایل اینجانب برای این امر عبارتند از:

 1- وضعیت امنیتی و عمومی ایران اسلامی هیچگاه اجازه تعرض اقوام به یکدیگر را نداده و نمی دهد و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل بر برابری است . از این رو نهاد ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با هوشمندی مسبوق به سابقه خود هیزم آور آتش اختلاف اقوام باشد.

2- انتخابات مجلس شورای اسلامی میدانی است برای رقابت و تضارب آراء و همواره مردم ایران به تبعیت از فرمایشات رهبری هوشمندانه و استوار در صحنه ها حاضر شده اند . لیکن چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز هشدار داده اند دشمن قصد اخلال در انتخابات آتی را دارد . از این رو تدارک بهانه های مختلف برای این اختلال در دستور کار دشمنان نظام اسلامی قرار دارد.

-3  سرویس های اطلاعاتی بیگانه با هدف تخریب اتحاد و همزیستی اقوام ایرانی از دهه های گذشته برنامه های متنوعی دارند . ظهور و بروز جریان های مختلف پان ایرانیستی ، پان ترکیستی ، پان کردیستی و ... با هدف ایجاد اختلاف در بین اقوام شریف ایرانی صورت گرفته  و جریان اخیر هم می تواند در همین راستا باشد، سکوت رسانه ای منتشر کنندگان فیلم توهین در خصوص اقدامات مدبرانه رئیس رسانه ملی دلیلی بر این ادعاست ولی به جد امیدوارم با درایت و خویشتنداری مردم شریف آذری زبان یکبار دیگر شاهد شکست دشمن باشیم .

4-  موفقیت فرزندان انقلاب در عرصه های مختلف باعث شده است رژیم صهیونیستی و سعودی نسبت به آینده شوم خود دچار بهت و نگرانی شوند . از این رو از هیچ اقدامی برای به چالش کشیدن ایران اسلامی دریغ نمی کنند . یکی از راهکارهای این ایادی استکبار اختلاف قومی و مذهبی است که ان شاء ا... این بار نیز ناکام خواهند ماند .حال با این وصف و توصیف معتقدم توهین به هیچ شخص و یا گروه و قومی پذیرفتنی نیست و باید برخورد جدی از سوی مسئولین امر با متخلفین طبق قانون صورت گیرد . لذا قرار گرفتن در میدان بازی دشمن که از ماهها پیش طراحی شده است باعث شد این مطالب را متذکر گردم.
در پایان یکبار دیگر ضمن تشکر از دکتر سرافراز انتظار دارم ایشان قاطعانه تر از قبل با توهین کنندگان به اقوام ( نه تنها قوم ترک بلکه همه اقوام ) برخورد نمایند تا شاهد چنین اقدامات ناشایست از تریبون رسانه ملی نباشیم . از سوی دیگر همشهریان عزیزم را به صبر و گذشت دعوت نموده و از نهادهای امنیتی خواستارم با شدت کامل جریانات نفوذی را رصد و نسبت به شناسایی رگه های نفوذ توهین اخیر نیز اقدام جدی نمایند.

با آرزوی بهروزی برای همه شما مردم شریف استان آذربایجان غربی

والسلام علیکم و رحمت ا... و برکاته

سید مهدی قریشی 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار