کد خبر: ۱۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 30 October 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک استان آذربایجان غربی ازخوی،حجت الاسلام شکوری درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفتهبا اشاره به تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی حاکمان عربستان گفت: مواضع و اقداماتی که در چند سال اخیر از حاکمان خیره سر و مستبد آل سعود سر می زند از قبیل اینکه توسط گروه های تکفیری امنیت نوع کشورهای اسلامی را بهم ریخته و ماهها است که ملت مظلوم یمن را بمباران می کند و قیمت نفت را به نفع استکبار پایین می آورد همه اینها نشان دهنده نزدیکی سقوط آل سعود است که به نظر می رسد سرنوشت شاه ایران در انتظار آنان می باشد.

خطیب جمعه درادامه با اشاره به نشست وین 2 که با حضور نمایندگان کشورهای روسیه،آمریکا ،مصر ،ایران،ترکیه،عربستان ،فرانسه و نماینده اتحادیه اروپا جهت بررسی مشکلات 4 ساله سوریه تشکیل شده است گفت امروز تلفات انسانی جنایات 4 ساله تکفیری ها به 250 هزار کشته و حدود 10 میلیون آواره رسیده است .

امام جمعه خوی بابیان اینکه ،تمامی این جنایات و توطئه های عربستان ،ترکیه و رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به خاطر این است که کشور سوریه می خواهد مستقل باشد لذا تمامی این جنایات آفریده شده توسط جریان های تکفیری تاوان همان استقلال طلبی است.

وی ابرازامیدواریم کرد وگفت:اجلاس وین 2 که به عنوان اولین بار جمهوری اسلامی در آن شرکت می کند به نتایج مثبتی برسد و آمریکاییان و پیروان منطقه ای آنان شکست خود را در سوریه عملا پذیرفته و وادار به حل مسئله سوریه از طریق سیاسی بشوند.

حجت الاسلام شکوریدر ادامه با مورد بررسی قرار دادن آثار و پیامدهای حماسه عاشورا اظهار داشت :حفظ کردن و احیای اسلام از انحراف و نابودی از جمله اهداف اساسی اباعبدالله از قیام عاشورا بود بطوریکه در نوع موضع گیری ها و سخنرانی ها بر این موضوع تأکید داشتند در پاسخ مروان بن حکم می فرماید:چون یزید خلیفه شده است باید فاتحه اسلام خوانده شود. در نامه خود به سران قبایل بصره می نویسد بنی امیه سنت را از بین برده و بدعت را احیا کردند و در ملاقات با فرزدق شاعر می فرماید بنی امیه گروهی هستند که پیروی شیطان را پذیرفته و طاعت رحمان را رها کرده و در زمین فساد را آشکار ساخته ،حدود الهی را از بین برده ،باده ها نوشیده و اموال نیازمندان و بیچارگان را ویژه خود ساختند.در نهایت با قاطعیت می توان گفت اگر حماسه عاشورا نبود بنی امیه دین اسلام را مسخ می کردند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به مناسبت های روز دانش آموز ،روز نوجوان و بسیج دانش آموزی به مناسبت سالگرد شهادت نوجوان بسیجی محمد حسین فهمیده نیز گفت: در تمامی قیام ها و نهضت های اسلامی در ادوار تاریخی مختلف همیشه نوجوانان و دانش آموزان نقش آفرین بودند حتی حدیثی از رسولخدا(ص) وارد شده که می فرماید فـَحالَفَنـی الشُّبانُ وَ خالَفَنـی الشُّیُوخُ جوانان به من گرویدند و یاری کردند اما بزرگسالان به مخالفت برخواسـتـند.

وی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی های دانش آموزان و نوجوانان در انقلاب اسلامی اظهار داشت :دانش آموزان و نوجوانان در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی چه قبل از پیروزی و چه پس از آن نقش آفرین بودنـد از قبـیل:حضور در تظاهرات و راه پیماییها،تعطیل کردن کلاسهای درس جهت مبارزه با رژیم،پخش اعلامیه های امام و شعار نویسی،حضور در جهاد سازندگی،حضور در دفاع مقدس،حضور در سازندگی کشور و مهمتر از همه حضور در جهاد علمی .

خطیب جمعه با اشاره به مناسبت های سالروز تبعید امام به کشور ترکیه ،روز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت این مناسبت ها اوج کینه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نسبت به ملت ایران در ادوار مختلف را نشان می دهد.

وی افزود: آمریکا با تبعید کردن امام به کشور ترکیه سپس به عراق حدود 15 سال پیروزی انقلاب اسلامی را به تأخیر انداخت و در طول این مدت صدها نفر از فرزندان و پیروان امام زندانی و یا تبعید شدند و دهها نفر زیر شکنجه های ساواک جان دادند و سرمایه عظیم این ملت مظلوم توسط آمریکا به غارت رفت ،میلیاردها خسارت مالی بر ایران تحمیل شد و 15 سال دیگر حکومت استبدادی پهلوی بر ملت ایران ستم مضاعف کرد

وی دراین راستاادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آمریکا جهت به سقوط کشاندن انقلاب اسلامی دهها توطئه ناجوانمردانه بر ملت ایران تحمیل کرد و در این راستا هزاران نفر از اقشار مختلف از طریق درگیریهای مرزی،جنگ تحمیلی 8 ساله و ترور گروهک ها قتل عام شدند.

وی افزود: در نتیجه مادامی که ملت ایران در مسیر حق قدم بر میدارد دشمنی استکبار نیز ادامه خواهد داشت و هر وقت فرصت پیدا کنند ضربه خواهند زد لذا تنها راه نجات از شر استکبار پیروی تمام عیار از ولایت فقیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار