دادگستری آذربایجان غربی موانع حقوقی و قضائی موجود بر سر راه طرح طرح آبرسانی از رودخانه خان ارخی به مزارع روستای بالو ارومیه را بررسی می کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 10 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان باغداران از پروژه آبیاری تحت فشار و خط انتقال آب به زمین‌های زیر پوشش نهر خان ارخی در روستای بالو ارومیه بازدید کردند.

این بازدید به دنبال اعتراض اهالی منطقه از ناکارآمدی این پروژه و وجود مشکلات همچون تامین نشدن آب کشاورزان و در راستای بررسی حقوق عامه صورت گرفت و هدف آن مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی در منطقه بود.

در این بازدید مقرر شد در مدت یک هفته سریعترین راه حل مشکل با اولویت رعایت بیت المال، سیاست‌های احیاء دریاچه ارومیه و حقوق باغداران و حقوق عامه ارائه شود.

پروژه آبیاری تحت فشار و خط انتقال آب به اراضی تحت پوشش نهر خان ارخی روستای بالو در چهار فاز با اهداف افزایش راندمان آبیاری، بهبود وضعیت آب زیرزمینی، کاهش هزینه بهره برداری، مدیریت مصرف آب، جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب و احیای دریاچه ارومیه در دست احداث است

 با تکمیل این طرح یک هزار و ۲۴۰ هکتار از باغات منطقه زیر پوشش قرار خواهد گرفت و ۹۶۰ باغدار از آن بهره برده خواهند شد.

همچنین پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح مصرف آب از ۱۳ میلیون متر مکعب به کمتر از ۸ میلیون متر مکعب کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار