استاندار آذربایجان‌غربی گفت؛ افزایش اشتغال و ارزش افزوده بخش معدن در استان با جدیت پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 08 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای محمدصادق معتمدیان در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان با اشاره به اینکه بخش معدن از پیشران‌های توسعه استان به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر سهم این بخش در اشتغال و ارزش افزوده آذربایجان غربی ناچیز است که افزایش این بخش با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: نقشه راه توسعه بخش معدن استان هم تدوین شده و در اولین اقدام در این حوزه، مسیر توسعه را مشخص کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه سهم معدن باید در اقتصاد استان افزایش یابد، اضافه کرد: در این خصوص، سه گام در نظر گرفته ایم که گام نخست اکتشاف، با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و حاکمیتی است که در این خصوص ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

آقای محمدصادق معتمدیان ادامه داد: این اکتشاف به عنوان بزرگترین پروژه مطالعاتی و اکتشافی کشور در هشت شهرستان و ۱۸ هزار کیلومتر مربع مساحت اجرایی شده است که مرحله بعد این طرح هم به زودی شروع می‌شود.

وی توسعه صنایع معدنی استان را هم از بخش‌های مهم توسعه بخش معدن در شمال غربی‌ترین استان کشور دانست و گفت تلاش می‌کنیم تا از خام فروشی محصولات معدنی استان جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: البته نباید اجازه دهیم به خاطر توسعه معدن، مردم، محیط زیست و منابع طبیعی استان آسیب ببیند.

سرتیپی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۲۸۳ محدوده معدنی و اکتشافی به در فروردین سال جاری به مزایده گذاشته شد گفت؛ ۳۴ فقره محدوده معدنی و اکتشافی در مرحله ابلاغ و تکمیل پرونده هستند که معدن سنگ تزئینی، معدن پلی متال، معدن طلای باریکای سردشت و معادنی با ماده معدنی باریت، سلیس و سنگ لاشه را شامل می‌شود. 

همتی نماینده مردم شاهین دژ وتکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان بااشاره به اینکه در سلب صلاحیت معادن باید حریم روستاهها، میراث فرهنگی و محیط زیست در نظر گرفته شود گفت: نمایندگان معادن که سلب صلاحیت شدند باید در جلسات معادن استان مشکلات خود را مطرح کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای حل مشکل مردم به ویژه کشاورزان کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار