مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی خبر داد:
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه کنترل پروژه طرح USO در استان آذربایجان غربی گفت: اتصال 311 روستای آذربایجان غربی در برنامه وزارت ارتباطات قرار دارد که به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 16 May 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده باید تمام 311 روستا تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی افزود: از 577 روستای بالای 20 خانوار ابلاغی وزارت ارتباطات 440 روستا به اپراتور همراه اول و 60 روستا به اپراتور ایرانسل برای ارتقاء تکنولوژی و یا ایجاد سایت ابلاغ شده است که تا کنون اپراتور همراه اول  129 روستای آن را محقق و تا پایان سال 311 روستای باقی مانده را باید اجرایی کند.

جلیلی نژاد تصریح کرد:با توجه به پایین بودن سرانه پوشش اینترنت روستاهای برخی از شهرستان های استان اعم از بوکان،شاهین دژ،تکاب،چالدران،سلماس و باروق از متوسط استانی، روستاهای این شهرستان ها در اولویت برنامه توسعه ای قرار دارد.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط گفت:تلاش می کنیم در اسرع وقت بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود بیاوریم تا تمام روستائیان از بحث آموزش، امورات کسب و کارها ، توسعه اشتغال روستایی و سایر امورات آنلاین بهرمند شوند.

در این نشست مخابرات منطقه آذربایجان غربی مکلف شد تمام تجهیزات مربوط به بحث انتقال توسعه سایت های روستایی را در اسرع وقت تامین و نسبت به راه اندازی آنها اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار