آیین بزرگداشت شهید مسیحی جانی بت اوشانا ، شهیدی که بعد از ۳۹ سال پیکر مطهرش به کشور بازگشته در سالن اجتماعات کاتولیک ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 04 May 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امروز آیین یادبودی برای تکریم  شهید مسیحی جانی بت اوشانا در سالن اجتماعات کاتولیک ارومیه برگزار شد

 آیینی که مسئولان لشکری و کشوری استان برای ادای احترام به مقام شامخ این شهید بزرگوار در آن حضور داشتند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این آیین با اشاره به این که برگزاری مراسم یادبود و تشییع باشکوه این شهید عزیز مسیحی نمادی از وحدت صمیمیت و همدلی در ایران اسلامی است گفت: موضوع وحدت بین ادیان ابراهیمی مسئله ای است که در قرآن کریم بدان تاکید شده است.

حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ۲۲۸ شهید مسیحی در راه وطن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و بیش از هزار جانباز و ۴۸ آزاده نیز در دوران دفاع مقدس برای حفظ کشور تقدیم شده است.

توماس میرم اسقف اعظم ارامنه ارومیه نیز در این آیین بر مقام و منزلت شهدا مدافع وطن در دین مسیحیت تاکید کرد. جانی بت اوشانا سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در خانواده ای آشوری و متدین به دین مسیحیت در محله کمالی تهران دیده به جهان گشود

. شهید بت اوشانا روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ دو ماه قبل از اتمام سربازی اش در (تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران) در عملیات بدر و در شرق دجله به‌ شهادت رسید اما پیکر مطهرش در منطقه دشمن برجای ماند و مفقودالاثر شد.

پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر پس از ۳۹ سال از طریق DNA شناسایی شده که بعد از تشییع در نماز جمعه تهران در آرامستان آشوریان شهرستان اسلامشهر به خاک سپرده شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار