مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۲۵۸ میلی‌متری از ابتدای مهر پارسال تا پایان فروردین امسال در این استان گفت: این میزان ۱۰ درصد معادل حدود ۲۴ میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته آبی است.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 24 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مجید رستگاری با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۴ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود، افزود: البته میزان بارش طی سال آبی جاری (از اول مهر تا پایان فروردین) در آذربایجان‌غربی ۲.۷ درصد معادل هفت میلی‌متر نسبت به متوسط درازمدت کمتر است.

وی با اشاره به اینکه در هر سه حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس شاهد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم، اظهار کرد: این افزایش در حوضه ارس ۲۰ درصد، دریاچه ارومیه هشت درصد و در حوضه زاب ۶ درصد برآورد می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و ارس به ترتیب ۳.۵ و ۸.۵ درصد کمتر از متوسط بلندمدت بود ولی در حوضه زاب افزایش هشت درصدی را در مقایسه با طولانی مدت شاهد هستیم.

رستگاری گفت: طی سال آبی جاری و تا پایان فروردین، شاهد بارش ۶۱۳ میلی‌متری در حوضه زاب، ۲۷۰ میلی‌متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۱۳۹ میلی‌متری در حوضه ارس بوده‌ایم.

وی یادآور شد: البته بارش‌های خوبی را در فروردین امسال در آذربایجان غربی داشتییم بطوریکه میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه نسبت به فروردین سال گذشته ۴۳۰ درصد، در حوضه ارس ۱۹۴ درصد و در حوضه زاب ۵۸۴ درصد بیشتر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار