سخنان امامان جمعه
در خطبه های نماز جمعه استان به مطالبی چون:قناعت،پرهیز از اجرای کنسرت در دانشگاهها،توطئه دشمنان،پیروزی ارتش در عراق و سوریه،فراموش نکردن فقراو نیازمندان مطرح گردید.
کد خبر: ۱۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵ 07 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه نماز جمعه این هفته استان آذربایجان غربی همانند هفته های گذشته با مشارکت و حضور پرشور مردمی برگزار گردید.در خطبه های نماز جمعه استان ،مطالب ذیل مطرح گردید.

نماز جمعه ارومیه:

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه گفت: اخیرا مسئله کنسرت‌های موسیقی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی راه یافته است، در این خصوص مسئولین دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان باید به این مساله بیشتر توجه کنند. بیشتر در دانشگاه‌ها باید مباحث علمی بیان شود تا موسیقی، لذا بنده از ریاست دانشگاه‌های استان خواستارم که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ترویج موسیقی هر چند موسیقی حلال با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست و بهتر است جوانان وقت با ارزش خود را صرف یادگیری علوم و فنون لازم کرده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم بگذرانند.

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: نماز جمعه یک تریبون عبادی، سیاسی و اجتماعی است و هیچ کس در این مکان نمی‌تواند برای منافع شخصی به کسی توهین کند، ولی متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها، توهین‌های خود را با اسم بنده در اخبار خود نشر دادند، از زبان من به کسی توهین کردن کار صحیحی نیست.

وی گفت: درآستانه عید نوروز مسئله احسان به فقرا فراموش نشود، چرا که کمک به فقرا خشم خداوند را خاموش می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان خاطر نشان کرد: در ایام پایانی سال از هزینه‌های اضافی بپرهیزید؛ برای مثال اگر هر خانوار ایرانی در روز چهارشنبه سوری به مبلغ 10 هزار تومان ترقه خریداری کنند بیش از 200 میلیارد تومان پول غیر از خطرات دیگری که دارد به هدر می‌دهد، اگر ما ادعای رهرویی سیره اهل بیت و طهارت را داریم، پس نباید اسراف کنیم و نباید این فرهنگ‌های غلط را در کشور رواج دهیم.(گزارش سایت ایسنا)

نماز جمعه خوی:

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه خوی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رسول‌ خدا (ص) فرمود، در زیر سایه آسمان از هر غیر خدایی که پرستش می‌شود نزد خدا عظیم‌تر از هوای نفس که پیروی شود یافت نمی‌شود. بنابراین مبارزه با نفس به اندازه‌ای ارزشمند و مهم و در عین حال سخت و طاقت فرسا است که پیامبر خدا(ص) از آن تعبیر به جهاد اکبر فرموده است.

شکوری با اشاره به 15 اسفند روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: موضوع طبیعت و بهره‌گیری درست از منابع طبیعی به‌قدری در آیات و روایات و از ابعاد مختلف مورد توجه و تأکید قرار گرفته است که سبب حیرت و شگفتی جهانیان شده است.

امام جمعه خوی با اشاره به دستورالعمل‌های متعدد اسلام در زمینه طبیعت گفت: توصیه به کشاورزی، دامداری، باغداری، بیان فلسفه آفرینش زمین،خورشید،آسمان‌ها، ستارگان، خواص گیاهان و میوه‌ها، فواید اشجار و مراتع ،تأکید به عمران و آبادانی زمین از جمله موضوعاتی هستند که در معارف دینی مورد توجه قرار گرفته‌اند .

شکوری به 20 اسفند روز راهیان نور اشاره کرد و گفت: این مناسبت به برکت حضور ولی‌امر مسلمین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نامگذاری شده است.

امام جمعه خوی با اشاره به پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در دو کشور سوریه و عراق جهت تسخیر مناطق اشغالی و شکست دادن گروه‌های تکفیری مورد حمایت استکبار و ارتجاع منطقه و پیروزی انصار الله در کشور یمن و عملیات پیروزمندانه مقاومت در لبنان علیه اسرائیل و بروز اختلاف در میان دولت مردان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تمامی این حوادث و اتفاقات نشان می‌دهد که توطئه‌های خاورمیانه‌ای استکبار با همکاری ارتجاع عرب منطقه در حال خنثی شدن و شکست خوردن است.(گزارش سایت تسنیم)

نماز جمعه سلماس:

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه سلماس در مراسم عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه سلماس با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و با اشاره به روز درخت‌کاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته و پس از کاشت یک اصله نهال فرمودند، همه مسئولان و مردم باید به مسئله فضای سبز اهمیت داده و مانع از محرومیت ملت از این نعمت خدادادی شوند.

وی با اشاره به روز 20 اسفند روز راهیان‌نور بیان کرد: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، راهیان‌نور حرکتی جهادی و خودجوش از سوی مردم ایران اسلامی است که با همراهی و حمایت مسئولان ذی‌ربط، به یک فرهنگ زیبا به منظور افزایش معنویت و بصیرت تبدیل شده است.

امام جمعه سلماس با اشاره به ایام پایانی سال گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار گرفته‌ایم باید هر فرد، گروه و نهادی به بررسی عملکرد یکساله خود پرداخته و نقاط ضعف و قوت خود را در آن مشاهده کند تا بتواند برای سال آینده برنامه‌ریزی درستی برای خود ترسیم کنند.

موسوی تصریح کرد: باید مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی هم به شعار سال داشته تا بدانند در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی چه اقداماتی را انجام داده‌اند تا اگر قصور و کوتاهی در آن مشاهده کردند آن را جبران کرده و نقاط قوت خود را تقویت کنند.(گزارش سایت تسنیم)

نماز جمعه میاندوآب:

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امام جمعه میاندوآب در مراسم نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به چرایی به وجود آمدن انقلاب اسلامی اظهار داشت: آیا انقلاب کرده‌ایم که جبران کاستی حکومت‌ گذشته را کرده و مثل کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی کنیم؟

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در صفحه 282 جلد هشتم صحیفه خود فرمود، ما آنچه می‌خواهیم حکومت الله بوده و می‌خواهیم قرآن بر ما حکومت کند و علاوه بر آن، ایشان فرمودند، ما هیچ حکومتی را جز حکومت الله نمی‌توانیم بپذیریم.

حسن‌زاده تصریح کرد: پس، انقلاب اسلامی ایران ریزش‌ها و رویش‌هایی داشته و خواهد داشت که از جمله ریزش‌های آن می‌توان به بنی‌صدر، قطب‌زاده‌ها، مسعود رجوی و دکتر سلوک و رویش‌ها مثل صیاد شیرازی، باکری‌ها، همت‌ها، حسین فهمیده‌ها، رجایی و باهنرها و بهشتی‌ها و در راس همه آنها امام خامنه‌ای‌ها اشاره داشت که علت رویش همه آنان، اخلاص این بزرگواران است.(گزارش سایت تسنیم)

نماز جمعه مهاباد:

ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه مهاباد با بررسی اوضاع تاسف‌بار جهان اسلام اظهار داشت: متاسفانه دشمنان استکباری در میان مسلمانان رخنه کرده و گروه تروریستی و خونریز داعش را به وجود آورده‌اند تا ماموریت خود در تخریب چهره اسلام ناب محمدی(ص) را به درستی انجام دهند.

امام جمعه موقت مهاباد گفت: پیامبر اسلام(ص) در تمامی جنگ‌ها و غزواتی که به وقوع می‌پیوست، به یاران و اصحاب خود سفارش می‌کردند که کسی نباید به خانه کسی تجاوز کرده و باید رعایت پیر و جوان و کودک را کرد این در حالی است که اعمال و رفتار گروه تروریستی داعش بر ضد اسلام ناب محمدی(ص) و بر ضد قرآن کریم است.

وی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی تصریح کرد: صیانت و محافظت از منابع ملی جزو اولویت‌های هر جامعه به ویژه در شرایط حساس کنونی است و در این باره خداوند متعال در قرآن کریم فرمود، بخورید و بیاشامید اما بر زمین اسراف نکنید.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) به دستور امام خمینی(ره) بیان کرد: احسان و نیکوکاری روش پیامبران، امامان، اولیاء و صالحان است و حضرت محمد(ص) نیز از قرن‌ها پیش اهمیت آن را در جامعه تشریح کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار