نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز برگزاری انتخابات را در طول ۴۴ سال گذشته ، نشانگر جمهوریت نظام اسلامی ایران دانست.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 31 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی این روز را عید ملی ملت بزرگ ایران دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهت وجود رکن جمهوریت در ساختار شکل گیری خود به آرای مردم گذاشته شد و با رای قریب به اتفاق مردم، این نظام الهی در کشور مستقر شد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در طول تاریخ در هیچ کشوری نمی توان پیدا کرد که ملتی ۵۰ روز بعد از انقلاب خود اصل استقرار نظام را منوط به آرای مردم بکنند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی تمام امور با رای مردم شکل می گیرد و در تمام امور حتی انتخاب رهبری نیز مردم با انتخاب خبرگان در آن مشارکت دارند.


امام جمعه ارومیه با اشاره به وجود آزادی در انتخابات ایران و به روی کار آمدن سلایق مختلف سیاسی در انتخابات تصریح کرد: این مهم نشان دهنده وجود جمهوریت در نظام اسلامی ایران است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به شعار سال و لروم توجه مردم و مسئولان به این شعار مهم تصریح کرد: مهار تورم و رشد تولید با مصرف کردن اجناس ایرانی و افزایش بهره وری در امورات مختلف اقتصادی امکان پذیر است.
وی در ادامه اشاره ای به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) کرد و افزود: حضرت خدیجه با تمام هست و نیست خود از پیامبر حمایت کردند و این موضوع باعث شده تا از چهار زن برتر بهشت شوند.
امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: باید از کرامت امام حسن مجتبی (ع) درس بگیریم و برای کمک به نیازمندان نهایت استفاده را بکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نزول رحمت و مغفرت الهی در این ماه مبارک گفت: ماه مبارک رمضان ماه بخشش گناهان است و این ماه فرصتی است تا به سوی خداوند بازگردیم.

 


حجت الاسلام آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به رای ۹۸ و دو دهم درصدی ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ گفت: ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را با توکل بر خدا و رهبری داهیانه امام خمینی ره شکل دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار