معاون امور گمرگی شهرستان سردشت گفت: در ۱۲ ماهە سال گذشته ۴۵۳ هزار تن کالا بە ارزش ۱۰۷ میلیون دلار از مرز کیلە سردشت بە شمال عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 30 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون امور گمرگی شهرستان سردشت در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در سردشت با اعلام این خبر گفت: در ۱۲ ماهە سال گذشته ۴۵۳ هزار تن کالا بە ارزش ۱۰۷ میلیون دلار از مرز کیلە سردشت بە شمال عراق صادر شده است.

امین غلام نژاد افزود: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالاهای صادراتی از جمله کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، خشکبار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و میوه و تره بار وارد بازارچه کیله می شوند.


شهرستان سردشت دارای 114 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و بازارچه مرزی کیله این شهرستان با فاصله 21 کیلوتری از شهر قلعه دیزه عراق نزدیکترین راه تجاری به شمال این کشور محسوب می شود.

بازارچه کیله یکی از بازارچه های فعال در زمینه صادرات است که می توان از این ظرفیت برای توسعه رونق صادرات بهره برد.

بدلیل نزدیکی این مرز با شمال عراق تجار عراقی تمایلی بیشتری به فعالیت دراین مرز دارند که این موضوع باعث رونق اقتصادی منطقه شده است.

عمده کالاهای صادراتی از این بازارچه کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، خشکبار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و میوه و تره بار است.

روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون ‌وارد این مرز می شوند که این موضوع باعث اشتغال زایی بیش از ۱هزارنفر از روستائیان مرز نشین منطقه شده است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار